0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Κάνω μαθήματα Αγγλικών σε ένα παιδί το οποίο τώρα είναι στην Α Λυκείου. Εδώ και ένα χρόνο (δεν κάνω πλάκα) προσπαθούμε να μάθουμε τους χρόνους. Ακόμα κολλάει στους Present. Και ενώ χθες έχω βάλει ξανά τα δυνατά μου και προσπαθώ να κατεβάσω από το κεφάλι μου και άλλον έναν τρόπο για να τα μάθει...και άλλα 10 παραδείγματα, αναφέρω τον "παρακείμενο" (στα Ελληνικά). Η αντίδραση ήταν "Τι είναι αυτό;"!!!!! Και από εκεί συνειδητοποιώ ότι το παιδί δεν ξέρει τους χρόνους ούτε στα Ελληνικά, όπως δεν ξέρει και τι είναι το ουσιαστικό, το επίθετο, η αντωνυμία....Και έρχομαι εγώ τώρα αφαλώς να ρωτήσω, πώς αυτό το παιδί πέρνούσε τις τάξεις στο γυμνάσιο; Πώς έφτασε στο λύκειο; Εγώ τι πρέπει να κάνω;;;;;;Δεν θέλω να θίξω κανέναν συνάδελφο, αλλά μάλλον κάποιος στα τόσα χρόνια δεν έκανε καλά τη δουλειά του και οι ελλείψεις συσσωρεύτηκαν και τώρα είναι βουνό. Η πλάκα είναι ότι από την αρχή του γυμνασίου το παιδί αυτό έκανε και ιδιαίτερα σε όλα τα μαθήματα του σχολείου. Και ξαναρωτώ δεν βρέθηκε ένας καθηγητής να πει στην μάνα που πλήρωνε "Ξέρεις κυρία μου υπάρχουν πολλές ελλέιψεις και πρέπει πρώτα να καλυφθούν και μετά να προχωρήσουμε"...Απλά απορία εκφράζω
emmaki εάν δεν ήσουν η καθήγητριά του στα ιδιαίτερα, αλλά στο σχολείο, θα τον περνούσες ή θα τον άφηνες; Ίδια ερώτηση εάν γνώριζες ότι κινδυνεύει να μείνει. Ίδια ξανά ερώτηση για τον Σεπτέμβριο που θα ερχόταν για επανεξέταση (με τις ίδιες ακριβώς γνώσεις προφανώς διότι σιγά μη καλύψει ύλη 3 χρόνων σε ένα καλοκαίρι)
Παράθεση από: happiness στις Νοέμβριος 04, 2008, 04:12:27 μμemmaki εάν δεν ήσουν η καθήγητριά του στα ιδιαίτερα, αλλά στο σχολείο, θα τον περνούσες ή θα τον άφηνες; Ίδια ερώτηση εάν γνώριζες ότι κινδυνεύει να μείνει. Ίδια ξανά ερώτηση για τον Σεπτέμβριο που θα ερχόταν για επανεξέταση (με τις ίδιες ακριβώς γνώσεις προφανώς διότι σιγά μη καλύψει ύλη 3 χρόνων σε ένα καλοκαίρι)Αν και η απορία της συναδέλφου αφορά τον ή τους καθηγητές που έκαναν ιδιαίτερα και έχει απόλυτο δίκαιο, εγώ δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να περνά ένας μαθητής όταν δεν το αξίζει. Για ποιο λόγο πρέπει να υποβαθμίζουμε την εκπαίδευση και τα πτυχία από μόνοι μας;Αλλά αυτό πρέπει να γίνει από τα πρώτα χρόνια, γιατί στο τέλος δε γίνεται τίποτα. Μα μπορείς να κάνεις μάθημα στην γ΄ λυκείου όταν υπάρχουν μαθητές που δεν μπορούν να κάνουν διαίρεση; (Αναφέρω απλά ένα παράδειγμα που έχω αντιμετωπίσει).
Δηλ. παραδειγματισμοί του τύπου άξιος και μη άξιος-αν μάθεις δηλ.να κάνεις διαίρεση είσαι άξιος διαφορετικά ανάξιος- είναι κίνητρα για τους μαθητές Αισθάνομαι έναν μικρό εκβιασμό και αν ήμουν μαθήτρια δε θα αισθανόμουν ελεύθερη να αναπτύξω την προσωπικότητά μου.Εδώ μιλάμε για μεθόδους Project και ομαδοσυνεργατικές διδασκαλίες κύριε jak που απλά ο μαθητής είναι στο επίκεντρο και ο teacher απλά συντονιστής.
δυστυχώς, παρά τις βαρύγδουπες παιδαγωγικές και σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις ο προσανατολισμός πλέον της εκπαίδευσης μας δεν είναι η γνώση αλλά η πληροφορία. και πιο συγκεκριμένα πού βρίσκεται η πληροφορία, που μπορεί να μου είναι χρήσιμη για μια συγκεκριμένη δουλειά.και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από το δημοτικό και τα βιβλία του. χαρακτηριστικό δε είναι ότι στα αναγνωστικά δεν βρίσκεις πλέον λογοτεχνικά κείμενα παρά μόνο κείμενα που εξυπηρετούν συγκεκριμένο στυλ άντλησης πληροφοριών. αφίσες, έντυπα, κόμικ, ετικέττες, κείμενα οδηγιών κλπ.μέχρι και την δ΄δημοτικού η γραμματική με κανόνες απαγορεύεται και στην ε΄δημοτικού θεωρείται...διδαγμένη!και στα μαθηματικά το ίδιο. διάφοροι τρόποι επίλυσης προβλημάτων με εκτιμήσεις, στο περίπου, εντελώς φορμαλιστικά και καθόλου ποιητικά. ακολουθώντας τις οδηγίες υπεπθ, συμβούλων και άλλων ειδημόνων είναι πολύ πιθανόν στο τέλος του δημοτικού να μην γνωρίζει ο μαθητής ούτε τον κάθετο πολλαπλασιασμό ούτε τη διαίρεση με δεκαδικά ψηφία.δυστυχώς παλιότερα μιλάγαμε για παιδεία δύο ταχυτήτων αλλά τώρα μιλάμε για παιδεία πολλών ταχυτήτων. αν και δεν φτάνει η υποστήριξη στο σπίτι όταν το γενικότερο πλαίσιο μπάζει νερά από παντού.
Κύριε Jak όλα λειτουργούν με Η/Υ και κομπιουτεράκια. Το θέμα είναι όχι μόνο να διαμορφώσουμε ανθρώπους με ελεύθερη σκέψη αλλά και να τους μάθουμε να συνεργάζονται με άλλους για να μην έχουν πρόβλημα όταν θα βγουν στην αγορά εργασίας και βέβαια να μπορούν να κάτσουν σε μια δουλειά και όχι να τρέχουν πίσω από κάθε προκήρυξη δημοσίου