0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Το άλλο τμήμα έχει τις ίδιες δυσκολίες; Αν όχι, είναι ένα άλλο σημείο που μπορεί να επέμβει ο σύμβουλος.
Αναδιανομή όλων των μαθητών δεν μπορεί να γίνει, είναι η ορθή παιδαγωγική πρακτική που απαγορεύει να έχουμε συνολική αλλαγή στην σύνθεση ενός τμήματος κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ειδικά στην Α' Δημοτικού, οποιαδήποτε αλλαγή είναι ευαίσθητη. Μπορούν όμως να γίνουν οι διαδικασίες για την ίδρυση και πρώτη λειτουργία Τµήµατος Ένταξης από το σχολείο. Πρέπει να μιλήσεις άμεσα με τον Σύμβουλο για όλα, αφού όπως καταλαβαίνω η διοίκηση δεν είναι διατεθειμένη να κάνει κάτι.Εδώ μέσα υπάρχουν συνάδελφοι της ειδικής με μεγάλη εμπειρία και γνώση που βοηθούν με εμπεριστατωμένες απαντήσεις. Διαφοροποίησε τον τίτλο θέματος γιατί ίσως να μην το έχουν δει.
Όχι, δεν έχει τις ίδιες δυσκολίες...Δεν έχει αλλογλωσσα!!! Έχει μόνο 1 και η απάντηση που έλαβα όταν έθεσα ερώτηση στο σύλλογο για αυτή την ανισοκατανομή ήταν ότι δεν είναι αλλοδαπά τα παιδιά γιατί γεννήθηκαν Ελλάδα, οπότε δεν ήταν ξεκάθαρη η εικόνα (οι γονείς που έκαναν την εγγραφή μιλούν σπαστά ελληνικα και τα παιδιά έχουν ξένα επίθετα!). Επιπλέον υπάρχουν και στο άλλο 3 διαγνώσεις αλλά το 1 παιδί έφυγε μετεγγραφή και υπάρχει και παράλληλη. Δεν είναι ίδια όχι!
Παιδιά ππυ γεννήθηκαν στην Ελλάδα έχουν πάει σχολείο 2 χρόνια στην Ελλάδα. Δεν θεωρείται λογικό να μην μιλούν τη γλώσσα της χώρας στην οποία έχουν κάνει 2 χρόνια σχολείο και φυσικά δεν θεωρούμε ότι όποιος έχει ξένο επώνυμο και οι γονείς του δεν μιλούν ελληνικά, ότι δεν γνωρίζει τη γλώσσα άρα θα έχει αντικειμενικές δυσκολίες λόγω αυτού. Ειδικά στην ηλικία που ρουφούν τα πάντα σαν σφουγγάρι.
Συμφωνώ απόλυτα, γι αυτό είπα αλλογλωσσα, γιατί μιλούσα για τη δυσκολία που υπάρχει επί της ουσίας. Η ένστασή μου, είναι για το πώς χωρίστηκαν τα τμήματα, ενδεχομένως βιαστικά χωρίς να συζητηθούν κάποια χαρακτηριστικά. Φαντάζομαι ότι δεν είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το επίπεδο κατάκτησης της ελληνικής γλώσσας όταν πρόκειται για παιδιά που έχουν φοιτήσει ήδη 2 χρόνια σε ελληνικό σχολείο. Καταλαβαίνω και αυτό που λέτε εσείς, αλλά έχω υπόψη μου ότι τα τμήματα της Α χωρίζονται με σύλλογο και αν όχι, τουλάχιστον όχι από 1 άτομο. Μπορεί να έχω λάθος εντύπωση. Οπως και να χει σας ευχαριστώ για την άποψη!
Αυτά δεν είναι αλλόγλωσσα, είανι δίγλωσσα παιδιά. Στο σπίτι ακούνε μια γλώσσα, τη γλώσσα καταγωγής και στη χώρα που ζουν, στο σχολείο που πάνε, ομιλείται μια άλλη γλώσσα. Αν λες αλλόγλωσσος μαθητής, ο καθένας θα καταλάβει ένα παιδί που μόλις ήρθε στη χώρα, ή ήρθε τέλος παντων άντε πριν από 2 χρόνια. ούτε τα σπαστά ελληνικά του γονέα είναι κριτήριο για το πόσο καλά μιλάει το παιδί. Υπάρχουν ζευγάρια που ο ένας γονέας μιλάει πολύ καλά και ο άλλος με δυσκολία, λόγω της διαφορετικής εργασίας τους πιθανότατα. Υπάρχουν παιδιά με ξένο ονοματεπώνυμο που στο σπίιτ τους μιλάνε μόνο ελληνικά, υπάρχουν παιδιά γεννημένα στην Ελλάδα και με χρόνια στο ελληνικό σχολείο που στο σπίτι με τους γονείς μιλάνε τη γλώσσα καταγωγής, υπάρχουν παιδιά που μιλάνε εξαιρετικά τη γλώσσα και οι γονείς όχι, υπάρχουν πατεράδες που έχουν εργαστέι για χρόνια στην Ελλάδ και μιλάνε άψογα αλλά τα παιδιά επειδή η μητέρα δεν τα μιλάει τόσο καλά, έχουν επηρεαστεί απ' αυτήν κλπ. Το σχολείο αυτά δεν μπορεί αν τα γνωρίζει εκ των προτέρων, εμπειρικά μόνο μπορείς να καταλάβεις πράγματα από το αν είναι δημότες πχ, ή αν δεις τα οικογενειακά πιστοποιητικά και καταλάβεις πού έχουν γεννηθεί όλα τα παιδιά της οικογένειας, οπότε θα μαντέψεις πότε ήρθαν στη χώρα κοκ. Μια ασφαλής λύση πάντα είναι να ζητάς πληροφορίες από τα νηπιαγωγείο προέλευσης, όχι μόνο για τη γλώσσα αλλά και για τις δυσκολίες, με ή χωρίς γνωμάτευση. Έτσι στον χωρισμό των τμημάτων μπορέις να τα λάβεις υπόψη (όπως λαμβάνεις υπόψη κανονικά και την ισοορροπία αγοριών/κοριτσιών). εγώ βέβαια είμαι υπέρ της αλφαβητικής κατανομής. εκεί μπορει κάποιος να είναι υπερβολικά άτυχος αλλά ξέρεις ότι είνια άτυχος για λόγο ανωτέρας βίας. δεν θα ήθελα σαν εκπαιδευτικός να πάρω αποφάσεις για την τυχη ποιου παιδιοόυ θα βρεθεί στο ζόρικο τμήμα ούτε σαν γονιός θα ήθελα να είναι το παιδί μου μπαλάκι εδώ κ εκεί.
Επέλεξα τον χαρακτηρισμό αλλογλωσσα επειδή αναφερόμουν κυρίως στα παιδιά που δεν μιλάνε και δεν καταλαβαίνουν ελληνικά σχεδόν καθολου...σαν να ήρθαν πέρσι. Επειδή ανέλυσα πολύ τη σύνθεση του τμήματος δεν ήμουν τόσο επεξηγηματικό στο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό,ώστε να διευκρινισω ποσά ειναι δίγλωσσα και και πόσα αλλογλωσσα. Όμως δεν αποτελεί πραγματική δυσκολία για μένα ότι υπάρχουν δίγλωσσα και αλλογλωσσα παιδιά στην τάξη μου. Απλά αυτό λειτουργεί επιβαρυντικά στην συγκεκριμένη σύνθεση του τμήματος, και για εκείνα και για εμένα. Η συζήτηση δεν είναι πως θα τα χαρακτηρίσω, όσο πως θα αναγνωρίσω τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ώστε να γινει καλύτερη δυνατή κατανομή και να μην επιβαρυνθεί 1 τμήμα μόνο. Ο τρόπος που περιγράφετε...να πάρουμε πληροφορίες από το νηπιαγωγείο κανονικά δεν επιτρέπεται και γίνεται άτυπα, το γνωρίζω και διαφωνώ στο να παρεμβαίνουμε σε τέτοιο βαθμό. Διαφωνώ όμως στο να τα χωρίσουμε απλά αλφαβητικά...τοτε μπορεί να προκύψουν χαρακτηριστικά που λειτουργούν αρνητικά για ένα τμήμα. Αυτό που θεωρώ ότι έπρεπε να γίνει είναι απλά λίγη παραπάνω σκέψη και συζήτηση για την κατανομή. Ούτε να μαντέψουμε ούτε να κάνουμε τηλέφωνα σε 3-4 νηπιαγωγεία για να μάθουμε.Γνωρίζω όλες τις παραπάνω περιπτώσεις που παραθέτετε.