*

Αποστολέας Θέμα: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού  (Αναγνώστηκε 1859 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Dimitra24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« στις: Νοεμβρίου 09, 2024, 05:05:43 pm »
Καλησπερα σας, έχω αναλάβει 2η φορά φέτος Α τάξη, σε υποβαθμισμένη περιοχή, με 19 μαθητές,  3 διαγνωσεις(η 1 στο φάσμα, οι 2 συμπεριφορα), 3 περιπτώσεις υπό διερεύνηση/αξιολόγηση για δεπυ-αυτισμό, 8 αλλογλωσσα παιδιά (Τα 3 δεν μιλούν ελληνικα σχεδόν καθολου). Υπάρχει 1 παράλληλη για τα 3 παιδιά.
Υπάρχει αντικειμενική δυσκολία στην εκπαιδευτική διαδικασία, δεν έχω καταφέρει ακόμη να ενταξω τα παιδιά που έχουν ζητήματα παρακολούθησης, ανταπόκρισης, συμμετοχής. Υπάρχει επιθετικότητα, φασαρία πολλή!  Δεν μπορεί να γίνει μάθημα με ροή.  Δεν μπορεί καμία ειδικότητα να κάνει μάθημα, όλοι παραπονιούνται...ο σύλλογος είναι ενήμερος έχω ζητήσει να κληθεί ο σχολικός σύμβουλος για παρεμβαση-καθοδηγηση. Έχω κάνει ήδη σε όλους του γονείς ενημέρωση. Έχω πίνακα επιβράβευσης, ρουτίνες για την έναρξη του μαθηματος, τα διαλείμματα, την αποχωρηση. Έχω ορίσει βοηθό ημέρας. Προσεγγίσω με διαφοροποιημένο τρόπο τους μαθητες που προανέφερα, προσπαθώ να τους κρατώ απασχολημένος, τους δίνω δυνατότητα συχνών διαλειμματων.
Δεν λειτουργεί!  Κάθε μέρα φεύγω με απογοήτευση, πονοκέφαλο, ενοχές γιατί τελικά φώναξα...και εννοώ φωναξα! Δεν μπορώ να τους συγκρατήσω σε γραμμή κατά την αποχώρησή. Τρέχουν χτυπιούνται, φεύγουν, φωνάζουν...Ειμαστε 2 εκπαιδευτικοί και δεν μπορούμε να βγούμε μέχρι την εξώπορτα για την αποχώρηση. Μια άλλη δασκάλα, νέα, με εμπειρία στην ειδική αγωγή μου σχολίασε πως το τμήμα μοιάζει με τμήμα σε ειδικό σχολείο.
Οποιος/α έχει ανάλογη εμπειρία ή  έχει να μου δώσει συμβουλή, θα με βοηθήσει πολύ!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:04:16 »

Αποσυνδεδεμένος harac

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2615
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #1 στις: Νοεμβρίου 09, 2024, 09:33:05 pm »
Είμαι ειδικότητα που μπαίνει και στο δημοτικό. Έχω αντιμετωπίσει παρόμοιες καταστάσεις, αλλά όχι τόσο ακραίες, όπως περιγράφεις. 
Σωστά μου φαίνονται όσα εφαρμόζεις. Έχεις μέθοδο και αυτό μπορεί να φέρει αποτελέσματα, αν τη συνεχίσεις, έστω και σε μεταγενέστερο χρόνο. Και λίγη φωνή να βάλεις, δεν βλάπτει, εκεί όπου χρειάζεται να μπουν όρια. Δοκίμασε να κάνεις και κάποιες συμφωνίες με τα παιδιά σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν ή να μη κάνουν μέσα στην τάξη και να τους τις θυμίζεις συνέχεια. Από ό,τι γράφεις, μάλλον έχεις και παράλληλη στήριξη, τουλάχιστον για τη μια διάγνωση ή κάνω λάθος; 
Καλό είναι να δεις τι θα σου πει και ο σχολικός σύμβουλος.

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 397
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #2 στις: Νοεμβρίου 10, 2024, 11:51:02 am »
Καλημέρα! Με έπιασε πονοκέφαλος διαβάζοντας το θέμα σου ειλικρινά, αλλά φαίνεται όντως πως νοιάζεσαι και αγγίζεις πολύ ευαίσθητες χορδές μου με αυτό.
Τα προβλήματά σου ξεκινούν από το ότι δεν υπάρχει τμήμα ένταξης στο σχολείο σου όπως φαίνεται και λογικά η Α είναι μόνο ένα τμήμα σε χωριουδάκι. Υποθέτω επίσης πως ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων μάλλον υπάρχει για να έχει έρθει παράλληλη στο σχολείο (έχει σχέση...), αλλά δεν είναι πολύ λειτουργικός. Από τον τρόπο που μιλάς για την παράλληλη μάλλον έχετε καλές σχέσεις μεταξύ σας και υποθέτω επίσης πως ο διευθυντής του σχολείου δεν έχει μεγάλη εμπειρία μιας και είναι μέσα Νοέμβρη και εσύ ζήτησες να δεις σχολικό σύμβουλο.
Νόμιμα Με αποδοχή των παραπάνω υποθέσεων, νόμιμα μπορείς να κάνεις μόνο όσα σε συμβουλέψει γραπτώς ο σχολικός σύμβουλος και τίποτα παραπάνω.
Μη νομιμοποιημένη πρόταση που σκέφτομαι εγώ πως μπορεί να βοηθήσειΤο να πέσεις σε χαρισματικό σύμβουλο μου φαίνεται δύσκολο, αλλά μπορείς να πάρεις την έγκρισή του, γραπτά ξαναλέω, για να κάνεις δυο ομαδούλες: μια με τα παιδάκια που δεν ενοχλούν και μπορούν να προχωρήσουν, δηλ μια ομάδα τα 5 αλλόγλωσσα παιδάκια που μιλούν ελληνικά και τα υπόλοιπα 5 και μια με τα παιδάκια που χρειάζονται βοήθεια (3-3-3). Την δεύτερη ομάδα θα την κατευθύνει η παράλληλη μαζί σου ΑΝ ΦΥΣΙΚΑ ΣΥΜΦΩΝΕΙ να βοηθήσει τόσο, ενώ την άλλη μόνο εσύ. Σιγά σιγά θα βγάζεις παιδάκια από την ομάδα της παράλληλης. Δηλ προτείνω με συμφωνία συμβούλου και παράλληλης και μόνο αν κατοχυρωθείς γραπτά, να κάνεις ένα τμήμα ένταξης μέσα στην ίδια τάξη.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Dimitra24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #3 στις: Νοεμβρίου 10, 2024, 01:24:12 pm »
Καλημέρα σας, σας ευχαριστώ που μου απαντήσατε.!  Το σχολείο είναι σε προάστιο της Αθήνας, έχει 2 τμήματα η Α, εγώ έχω το 1, δεν υπάρχει, πράγματι, τμήμα ένταξης ούτε ζεπ. Η παράλληλη είναι και για τα 3 παιδάκια, που δικαιούνται και τα 3 πλήρη στήριξη, συνεπώς είναι από λιγο σε όλα. Το σχολείο δεν έχει μόνιμους εκπαιδευτικούς, μόνο νεοδιοριστους, αναπληρωτές και λείπουν 3 δάσκαλοι. Δύσκολη κατάσταση, ευτυχώς που έχω και παράλληλη!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 13:04:16 »

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 397
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #4 στις: Νοεμβρίου 10, 2024, 05:58:47 pm »
Το άλλο τμήμα έχει τις ίδιες δυσκολίες; Αν όχι, είναι ένα άλλο σημείο που μπορεί να επέμβει ο σύμβουλος.
Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Dimitra24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #5 στις: Νοεμβρίου 10, 2024, 07:50:54 pm »
Το άλλο τμήμα έχει τις ίδιες δυσκολίες; Αν όχι, είναι ένα άλλο σημείο που μπορεί να επέμβει ο σύμβουλος.

Όχι, δεν έχει τις ίδιες δυσκολίες...Δεν έχει αλλογλωσσα!!! Έχει μόνο 1 και η απάντηση που έλαβα όταν έθεσα ερώτηση στο σύλλογο για αυτή την ανισοκατανομή ήταν ότι δεν είναι αλλοδαπά τα παιδιά γιατί γεννήθηκαν Ελλάδα, οπότε δεν ήταν ξεκάθαρη η εικόνα (οι γονείς που έκαναν την εγγραφή  μιλούν σπαστά ελληνικα και τα παιδιά έχουν ξένα επίθετα!). Επιπλέον υπάρχουν και στο άλλο 3  διαγνώσεις αλλά το 1 παιδί έφυγε μετεγγραφή και υπάρχει και παράλληλη. Δεν είναι ίδια όχι!

Αποσυνδεδεμένος ppil

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 397
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #6 στις: Νοεμβρίου 11, 2024, 10:25:30 am »
Αναδιανομή όλων των μαθητών δεν μπορεί να γίνει, είναι η ορθή παιδαγωγική πρακτική που απαγορεύει να έχουμε συνολική αλλαγή στην σύνθεση ενός τμήματος κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ειδικά στην Α' Δημοτικού, οποιαδήποτε αλλαγή είναι ευαίσθητη. Μπορούν όμως να γίνουν οι διαδικασίες για την ίδρυση και πρώτη λειτουργία Τµήµατος Ένταξης από το σχολείο. Πρέπει να μιλήσεις άμεσα με τον Σύμβουλο για όλα, αφού όπως καταλαβαίνω η διοίκηση δεν είναι διατεθειμένη να κάνει κάτι.
Εδώ μέσα υπάρχουν συνάδελφοι της ειδικής με μεγάλη εμπειρία και γνώση που βοηθούν με εμπεριστατωμένες απαντήσεις. Διαφοροποίησε τον τίτλο θέματος γιατί ίσως να μην το έχουν δει.

Ξόδεψα την καρδιά μου όλη για να σε ντύσω αστραπή

Αποσυνδεδεμένος Dimitra24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #7 στις: Νοεμβρίου 11, 2024, 12:34:11 pm »
Αναδιανομή όλων των μαθητών δεν μπορεί να γίνει, είναι η ορθή παιδαγωγική πρακτική που απαγορεύει να έχουμε συνολική αλλαγή στην σύνθεση ενός τμήματος κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Ειδικά στην Α' Δημοτικού, οποιαδήποτε αλλαγή είναι ευαίσθητη. Μπορούν όμως να γίνουν οι διαδικασίες για την ίδρυση και πρώτη λειτουργία Τµήµατος Ένταξης από το σχολείο. Πρέπει να μιλήσεις άμεσα με τον Σύμβουλο για όλα, αφού όπως καταλαβαίνω η διοίκηση δεν είναι διατεθειμένη να κάνει κάτι.
Εδώ μέσα υπάρχουν συνάδελφοι της ειδικής με μεγάλη εμπειρία και γνώση που βοηθούν με εμπεριστατωμένες απαντήσεις. Διαφοροποίησε τον τίτλο θέματος γιατί ίσως να μην το έχουν δει.
Σ ευχαριστώ πολύ που ασχολήθηκες! Αύριο θα δω τον σύμβουλο!

Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 671
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #8 στις: Νοεμβρίου 11, 2024, 06:57:23 pm »
Ό,τι κάνεις μέχρι τώρα είναι σωστά. Να μείνεις σε μια μέθοδο και να δώσεις πολύ χρόνο μέχρι να αποδώσει καρπούς. Μέχρι τα Χριστούγεννα είναι σαν νηπιαγωγείο ακόμη η συμπεριφορά τους, ιδιαίτερα όταν έχεις τόσες πολλές περιπτώσεις μέσα σε ένα τμήμα.
Χρησιμοποίησε ρουτίνες και εικόνες για όλα, πως να μπαίνουν σε σειρά, πως να περπατάνε, πως να βγαίνουν διάλειμμα, πως να μαζεύουν τη τσάντα. Όλα αυτά θέλουν χρόνο, προσωπικά Σεπτέμβρη και Οκτώβρη μια διδακτική ώρα κάθε μέρα μαζεύαμε την τσάντα και κάναμε "πρόβα" αποχώρησης. Τώρα μας παίρνει 20 λεπτά και έχουμε χρόνο να βελτιωθούμε κι άλλο.

Μαθησιακά είναι δύσκολο το τμήμα σου. Πρώτη, εγώ θα σου πω ότι δεν τα θεωρώ αλλοδαπά τα παιδάκια που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα και δεν τα ξεχωρίζω. Αλλά οι γονείς τους είναι αλλοδαποί και δεν μπορούν να τα βοηθήσουν στο διάβασμα και αν στο σπίτι δεν μιλούν τα ελληνικά αυτά τα παιδάκια μειονεκτούν και δεν θα έπρεπε να είναι όλα μαζί στο ίδιο τμήμα. Τώρα αλλαγές δεν γίνονται. Εγώ θα έμενα στους βασικούς στόχους (αναγνωση αντιγραφή) και θα έδινα διαφοροποιημένες ασκήσεις ή και καθόλου φωτοτυπίες. Θα ταίριαζα στο θρανίο ένα καλό μαθητή με ένα πιο αδύναμο για να τον βοηθά.
Επίσης ένα οπτικό βοήθημα που μου είχε δείξει μια πιο παλιά δασκάλα από τα προηγούμενα βιβλία θα ήταν πολύ χρήσιμο. Σε σημείο που θα φαίνεται σε όλα τα παιδιά να κολλήσεις τα φωνήεντα ( α, ο, ι, ε) από δίπλα τις συλλαβές (τα, το, τι, τε), (πα, πο, πι,πε) (σα, σο, σι, σε) όπως τις συναντάς σε κάθε μάθημα. Κάθε μέρα θα διαβάζετε όλοι μαζί και οριζόντια και κάθετα τις "παρεούλες". Καθώς θα περνά ο καιρός, ακόμα και αυτά που μπερδεύονται, τα μαθαίνουν.

Υγ1: Μην στεναχωριέσαι για τις φωνές, 9 χρόνια πρώτη-δευτέρα, τις μόνες μέρες που δεν έχω φωνάξει, είναι όταν έχω πονόλαιμο. Κι όμως κανένα παιδάκι μου δεν θυμάται τις φωνές. Το ίδιο θα ισχύει και για σένα, φτάνει να μην είσαι άδικη.
Υγ2: Μην το παίρνεις προσωπικά, που παραπονιούνται όλοι που δεν μπορούν να κάνουν μάθημα στο τμήμα. Ο δάσκαλος της τάξης δεν έχει το μαγικό ραβδί που τα αλλάζει όλα μονομιάς.
https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4519
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #9 στις: Νοεμβρίου 11, 2024, 07:18:19 pm »

Όχι, δεν έχει τις ίδιες δυσκολίες...Δεν έχει αλλογλωσσα!!! Έχει μόνο 1 και η απάντηση που έλαβα όταν έθεσα ερώτηση στο σύλλογο για αυτή την ανισοκατανομή ήταν ότι δεν είναι αλλοδαπά τα παιδιά γιατί γεννήθηκαν Ελλάδα, οπότε δεν ήταν ξεκάθαρη η εικόνα (οι γονείς που έκαναν την εγγραφή  μιλούν σπαστά ελληνικα και τα παιδιά έχουν ξένα επίθετα!). Επιπλέον υπάρχουν και στο άλλο 3  διαγνώσεις αλλά το 1 παιδί έφυγε μετεγγραφή και υπάρχει και παράλληλη. Δεν είναι ίδια όχι!

Παιδιά ππυ γεννήθηκαν στην Ελλάδα έχουν πάει σχολείο 2 χρόνια στην Ελλάδα. Δεν θεωρείται λογικό να μην μιλούν τη γλώσσα της χώρας στην οποία έχουν κάνει 2 χρόνια σχολείο και φυσικά δεν θεωρούμε ότι όποιος έχει ξένο επώνυμο και οι γονείς του δεν μιλούν ελληνικά, ότι δεν γνωρίζει τη γλώσσα άρα θα έχει αντικειμενικές δυσκολίες λόγω αυτού. Ειδικά στην ηλικία που ρουφούν τα πάντα σαν σφουγγάρι.

Αποσυνδεδεμένος Dimitra24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #10 στις: Νοεμβρίου 11, 2024, 08:11:49 pm »
Παιδιά ππυ γεννήθηκαν στην Ελλάδα έχουν πάει σχολείο 2 χρόνια στην Ελλάδα. Δεν θεωρείται λογικό να μην μιλούν τη γλώσσα της χώρας στην οποία έχουν κάνει 2 χρόνια σχολείο και φυσικά δεν θεωρούμε ότι όποιος έχει ξένο επώνυμο και οι γονείς του δεν μιλούν ελληνικά, ότι δεν γνωρίζει τη γλώσσα άρα θα έχει αντικειμενικές δυσκολίες λόγω αυτού. Ειδικά στην ηλικία που ρουφούν τα πάντα σαν σφουγγάρι.
Συμφωνώ απόλυτα, γι αυτό είπα αλλογλωσσα,  γιατί μιλούσα για τη δυσκολία που υπάρχει επί της ουσίας. Η ένστασή μου, είναι για το πώς χωρίστηκαν τα τμήματα, ενδεχομένως βιαστικά χωρίς να συζητηθούν κάποια χαρακτηριστικά. Φαντάζομαι ότι δεν είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το επίπεδο κατάκτησης της ελληνικής γλώσσας όταν πρόκειται για παιδιά που έχουν φοιτήσει ήδη 2 χρόνια σε ελληνικό σχολείο.  Καταλαβαίνω και αυτό που λέτε εσείς, αλλά έχω υπόψη μου ότι τα τμήματα της Α χωρίζονται με σύλλογο και αν όχι, τουλάχιστον όχι από 1 άτομο. Μπορεί  να έχω λάθος εντύπωση. Οπως και να χει σας ευχαριστώ για την άποψη!

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4519
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #11 στις: Νοεμβρίου 11, 2024, 08:27:48 pm »
Συμφωνώ απόλυτα, γι αυτό είπα αλλογλωσσα,  γιατί μιλούσα για τη δυσκολία που υπάρχει επί της ουσίας. Η ένστασή μου, είναι για το πώς χωρίστηκαν τα τμήματα, ενδεχομένως βιαστικά χωρίς να συζητηθούν κάποια χαρακτηριστικά. Φαντάζομαι ότι δεν είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς το επίπεδο κατάκτησης της ελληνικής γλώσσας όταν πρόκειται για παιδιά που έχουν φοιτήσει ήδη 2 χρόνια σε ελληνικό σχολείο.  Καταλαβαίνω και αυτό που λέτε εσείς, αλλά έχω υπόψη μου ότι τα τμήματα της Α χωρίζονται με σύλλογο και αν όχι, τουλάχιστον όχι από 1 άτομο. Μπορεί  να έχω λάθος εντύπωση. Οπως και να χει σας ευχαριστώ για την άποψη!

Αυτά δεν είναι αλλόγλωσσα, είανι δίγλωσσα παιδιά. Στο σπίτι ακούνε μια γλώσσα, τη γλώσσα καταγωγής και στη χώρα που ζουν, στο σχολείο που πάνε, ομιλείται μια άλλη γλώσσα. Αν λες αλλόγλωσσος μαθητής, ο καθένας θα καταλάβει ένα παιδί που μόλις ήρθε στη χώρα, ή ήρθε τέλος παντων άντε πριν από 2 χρόνια. ούτε τα σπαστά ελληνικά του γονέα είναι κριτήριο για το πόσο καλά μιλάει το παιδί. Υπάρχουν ζευγάρια που ο ένας γονέας μιλάει πολύ καλά και ο άλλος με δυσκολία, λόγω της διαφορετικής εργασίας τους πιθανότατα. Υπάρχουν παιδιά με ξένο ονοματεπώνυμο που στο σπίιτ τους μιλάνε μόνο ελληνικά, υπάρχουν παιδιά γεννημένα στην Ελλάδα και με χρόνια στο ελληνικό σχολείο που στο σπίτι με τους γονείς μιλάνε τη γλώσσα καταγωγής, υπάρχουν παιδιά που μιλάνε εξαιρετικά τη γλώσσα και οι γονείς όχι, υπάρχουν πατεράδες που έχουν εργαστέι για χρόνια στην Ελλάδ και μιλάνε άψογα αλλά τα παιδιά επειδή η μητέρα δεν τα μιλάει τόσο καλά, έχουν επηρεαστεί απ' αυτήν κλπ. Το σχολείο αυτά δεν μπορεί αν τα γνωρίζει εκ των προτέρων, εμπειρικά μόνο μπορείς να καταλάβεις πράγματα από το αν είναι δημότες πχ, ή αν δεις τα οικογενειακά πιστοποιητικά και καταλάβεις πού έχουν γεννηθεί όλα τα παιδιά της οικογένειας, οπότε θα μαντέψεις πότε ήρθαν στη χώρα κοκ. Μια ασφαλής λύση πάντα είναι να ζητάς πληροφορίες από τα νηπιαγωγείο προέλευσης, όχι μόνο για τη γλώσσα αλλά και για τις δυσκολίες, με ή χωρίς γνωμάτευση. Έτσι στον χωρισμό των τμημάτων μπορέις να τα λάβεις υπόψη (όπως λαμβάνεις υπόψη κανονικά και την ισοορροπία αγοριών/κοριτσιών). εγώ βέβαια είμαι υπέρ της αλφαβητικής κατανομής. εκεί μπορει κάποιος να είναι υπερβολικά άτυχος αλλά ξέρεις ότι είνια άτυχος για λόγο ανωτέρας βίας. δεν θα ήθελα σαν εκπαιδευτικός να πάρω αποφάσεις για την τυχη ποιου παιδιοόυ θα βρεθεί στο ζόρικο τμήμα ούτε σαν γονιός θα ήθελα να είναι το παιδί μου μπαλάκι εδώ κ εκεί.

Αποσυνδεδεμένος Dimitra24

  • Νέο μέλος
  • *
  • Μηνύματα: 7
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #12 στις: Νοεμβρίου 11, 2024, 08:46:13 pm »
Αυτά δεν είναι αλλόγλωσσα, είανι δίγλωσσα παιδιά. Στο σπίτι ακούνε μια γλώσσα, τη γλώσσα καταγωγής και στη χώρα που ζουν, στο σχολείο που πάνε, ομιλείται μια άλλη γλώσσα. Αν λες αλλόγλωσσος μαθητής, ο καθένας θα καταλάβει ένα παιδί που μόλις ήρθε στη χώρα, ή ήρθε τέλος παντων άντε πριν από 2 χρόνια. ούτε τα σπαστά ελληνικά του γονέα είναι κριτήριο για το πόσο καλά μιλάει το παιδί. Υπάρχουν ζευγάρια που ο ένας γονέας μιλάει πολύ καλά και ο άλλος με δυσκολία, λόγω της διαφορετικής εργασίας τους πιθανότατα. Υπάρχουν παιδιά με ξένο ονοματεπώνυμο που στο σπίιτ τους μιλάνε μόνο ελληνικά, υπάρχουν παιδιά γεννημένα στην Ελλάδα και με χρόνια στο ελληνικό σχολείο που στο σπίτι με τους γονείς μιλάνε τη γλώσσα καταγωγής, υπάρχουν παιδιά που μιλάνε εξαιρετικά τη γλώσσα και οι γονείς όχι, υπάρχουν πατεράδες που έχουν εργαστέι για χρόνια στην Ελλάδ και μιλάνε άψογα αλλά τα παιδιά επειδή η μητέρα δεν τα μιλάει τόσο καλά, έχουν επηρεαστεί απ' αυτήν κλπ. Το σχολείο αυτά δεν μπορεί αν τα γνωρίζει εκ των προτέρων, εμπειρικά μόνο μπορείς να καταλάβεις πράγματα από το αν είναι δημότες πχ, ή αν δεις τα οικογενειακά πιστοποιητικά και καταλάβεις πού έχουν γεννηθεί όλα τα παιδιά της οικογένειας, οπότε θα μαντέψεις πότε ήρθαν στη χώρα κοκ. Μια ασφαλής λύση πάντα είναι να ζητάς πληροφορίες από τα νηπιαγωγείο προέλευσης, όχι μόνο για τη γλώσσα αλλά και για τις δυσκολίες, με ή χωρίς γνωμάτευση. Έτσι στον χωρισμό των τμημάτων μπορέις να τα λάβεις υπόψη (όπως λαμβάνεις υπόψη κανονικά και την ισοορροπία αγοριών/κοριτσιών). εγώ βέβαια είμαι υπέρ της αλφαβητικής κατανομής. εκεί μπορει κάποιος να είναι υπερβολικά άτυχος αλλά ξέρεις ότι είνια άτυχος για λόγο ανωτέρας βίας. δεν θα ήθελα σαν εκπαιδευτικός να πάρω αποφάσεις για την τυχη ποιου παιδιοόυ θα βρεθεί στο ζόρικο τμήμα ούτε σαν γονιός θα ήθελα να είναι το παιδί μου μπαλάκι εδώ κ εκεί.
Επέλεξα τον χαρακτηρισμό  αλλογλωσσα επειδή αναφερόμουν κυρίως στα παιδιά που δεν μιλάνε και δεν καταλαβαίνουν ελληνικά  σχεδόν καθολου...σαν να ήρθαν πέρσι. Επειδή ανέλυσα πολύ τη σύνθεση του τμήματος δεν ήμουν τόσο επεξηγηματικό στο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό,ώστε να διευκρινισω ποσά ειναι  δίγλωσσα και  και πόσα αλλογλωσσα. Όμως δεν αποτελεί πραγματική δυσκολία για μένα ότι υπάρχουν δίγλωσσα και αλλογλωσσα παιδιά στην τάξη μου. Απλά αυτό λειτουργεί επιβαρυντικά στην συγκεκριμένη σύνθεση του τμήματος, και για εκείνα και για εμένα. Η συζήτηση δεν είναι πως θα τα χαρακτηρίσω, όσο πως θα αναγνωρίσω τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ώστε να γινει καλύτερη δυνατή κατανομή και να μην επιβαρυνθεί 1 τμήμα μόνο. Ο τρόπος που περιγράφετε...να πάρουμε πληροφορίες από το νηπιαγωγείο κανονικά δεν επιτρέπεται και γίνεται άτυπα, το γνωρίζω και διαφωνώ στο να παρεμβαίνουμε σε τέτοιο βαθμό. Διαφωνώ όμως στο να τα χωρίσουμε απλά αλφαβητικά...τοτε μπορεί να προκύψουν χαρακτηριστικά που λειτουργούν αρνητικά για ένα τμήμα. Αυτό που θεωρώ ότι έπρεπε να γίνει είναι απλά λίγη παραπάνω σκέψη και συζήτηση για την κατανομή. Ούτε να μαντέψουμε ούτε να κάνουμε τηλέφωνα σε 3-4 νηπιαγωγεία για να μάθουμε.
Γνωρίζω όλες τις παραπάνω περιπτώσεις που παραθέτετε.

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4519
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: Διαχείριση ταξης Α Δημοτικού
« Απάντηση #13 στις: Νοεμβρίου 11, 2024, 09:15:13 pm »
Επέλεξα τον χαρακτηρισμό  αλλογλωσσα επειδή αναφερόμουν κυρίως στα παιδιά που δεν μιλάνε και δεν καταλαβαίνουν ελληνικά  σχεδόν καθολου...σαν να ήρθαν πέρσι. Επειδή ανέλυσα πολύ τη σύνθεση του τμήματος δεν ήμουν τόσο επεξηγηματικό στο συγκεκριμένο χαρακτηριστικό,ώστε να διευκρινισω ποσά ειναι  δίγλωσσα και  και πόσα αλλογλωσσα. Όμως δεν αποτελεί πραγματική δυσκολία για μένα ότι υπάρχουν δίγλωσσα και αλλογλωσσα παιδιά στην τάξη μου. Απλά αυτό λειτουργεί επιβαρυντικά στην συγκεκριμένη σύνθεση του τμήματος, και για εκείνα και για εμένα. Η συζήτηση δεν είναι πως θα τα χαρακτηρίσω, όσο πως θα αναγνωρίσω τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ώστε να γινει καλύτερη δυνατή κατανομή και να μην επιβαρυνθεί 1 τμήμα μόνο. Ο τρόπος που περιγράφετε...να πάρουμε πληροφορίες από το νηπιαγωγείο κανονικά δεν επιτρέπεται και γίνεται άτυπα, το γνωρίζω και διαφωνώ στο να παρεμβαίνουμε σε τέτοιο βαθμό. Διαφωνώ όμως στο να τα χωρίσουμε απλά αλφαβητικά...τοτε μπορεί να προκύψουν χαρακτηριστικά που λειτουργούν αρνητικά για ένα τμήμα. Αυτό που θεωρώ ότι έπρεπε να γίνει είναι απλά λίγη παραπάνω σκέψη και συζήτηση για την κατανομή. Ούτε να μαντέψουμε ούτε να κάνουμε τηλέφωνα σε 3-4 νηπιαγωγεία για να μάθουμε.
Γνωρίζω όλες τις παραπάνω περιπτώσεις που παραθέτετε.

Δεν καταλαβαίνω γιατί θεωρείς παρέμβαση το να μάθεις πληροφορίες από την προηγούμενη βαθμίδα. Καθολου παρέμβαση δεν είναι και με δεδομένο ότι η δεξαμενή μαθητών κάθε σχολείου είναι συγκεκριμένη, οι διευθυντές έχουν κάθε χρόνο να κάνουν με τα ίδια άτομα οπότε θα έπρεπε να είχαν αναπτύξει τέτοιους διαύλους επικοινωνίας. Είναι πολύ κρίσιμο το να εχεις πληροφορίες για τους μαθητες σου πριν έρθουν στο σχολείο. Έτσι τους θέτεις και προ των ευθυνών τους, αν αρχίσεις να ρωτάς για μαθητες που έχουν εμφανή προβλήματα για τα οποία θα έπρεπε να έχει κάνει κάτι η προηγούμενη βαθμίδα. Ειδικά αν είναι να χωρίσεις αυθαίρετα τα παιδια, πρέπει να εχεις πληροφορίες. Αλλιώς πώς θα το κανεις; Οι μισοί που έχουν προβλήματα, δεν έχουν γνωμάτευση. Τα γλωσσικά προβλήματα δεν μπορείς να τα μαντέψεις.

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32794
  • Τελευταία: arampageos
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1178884
  • Σύνολο θεμάτων: 19418
  • Σε σύνδεση σήμερα: 480
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 5
Επισκέπτες: 220
Σύνολο: 225

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.053 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.