*

Αποστολέας Θέμα: Όρια εμπλοκής εκπαιδευτικών στη διαχείριση αρμοδιοτήτων των μαθητικών συμβουλίων  (Αναγνώστηκε 3051 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 604
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
Το παρακάτω case study, ας πούμε ότι φέρεται να έχει διαδραματιστεί σε πολυπληθές δημοτικό σχολείο μεγάλης πόλης στην περιφέρεια.

Κατά την επίδοση των τίτλων απόλυσης σε τμήμα της έκτης τάξης, προσέρχεται για να παραλάβει το απολυτήριό του ο ταμίας του μαθητικού συμβουλίου του τμήματος, συνοδευόμενος από τον γονέα/κηδεμόνα του. Ο ταμίας, άμα τη εκλογή του στο αξίωμα στις αρχές του σχολικού έτους, είχε ζητήσει από τους γονείς/κηδεμόνες του να αγοράσει ένα μεταλλικό χρηματοκιβώτιο για να ανταποκρίνεται καλύτερα (κατά την άποψή του) στα καθήκοντά του, κάτι που τελικά έπραξε με χρήματα από το χαρτζηλίκι του. Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς το χρηματοκιβώτιο παρέμενε εντός της σχολικής αίθουσας και το κλειδί είχε πάρει ο/η δάσκαλος/-α του τμήματος, με τη συναίνεση βεβαίως του ταμία, "για καλύτερη φύλαξη". Όποτε κάποιος μαθητής/-τρια ήθελε να συνεισφέρει κάποιο ποσό στο ταμείο, ο/η δάσκαλος/-α έδινε το κλειδί στον ταμία και εκείνος με της σειρά του επέστρεφε το κλειδί μέχρι την επόμενη συνεισφορά.

Fast forward στην ημέρα επίδοσης των απολυτηρίων, και ο ταμίας με τον γονέα/κηδεμόνα του παραλαμβάνει μαζί με το απολυτήριο και το μεταλλικό χρηματοκιβώτιο, παραβιασμένο με λοστό ή χοντρό κατσαβίδι και κενό περιεχομένου. Μαζί παραλαμβάνει, όπως όλα τα παιδάκια του τμήματος, από τον/την δάσκαλο/-α, ένα ευτελούς αξίας συμβολικό αναμνηστικό δωράκι. Φυσικά, ούτε λόγος για αποζημίωση από τον/την δάσκαλο/-α, έστω για τα μάτια του κόσμου, ενώ και το "συγγνώμη" για την καταστροφή του μετά δυσκολίας βγήκε από έρκους οδόντων και απεναντίας δόθηκε έμφαση στο... μικρό μέγεθος του κλειδιού για την απώλειά του, κάτι που παραπέμπει στο γνωστό δικολαβίστικο "τα ήθελε, κύριε πρόεδρε, φορούσε μίνι φούστα". Επίσης, ουδεμία εξήγηση δίνεται για την τύχη του ποσού που είχε συγκεντρωθεί.

Ερωτήσεις:
1) Σε ποιες κείμενες διατάξεις εδράζεται η κατοχή του κλειδιού του ταμείου από εκπαιδευτικό; Πόθεν αποκτά αυτή την αρμοδιότητα, και γιατί δεν την αποποιείται; Γιατί φαλκιδεύεται αντί να ενισχύεται η υπευθυνότητα των μαθητών για τους ρόλους που αναλαμβάνουν, όπως οφείλει να κάνει το σχολείο;
2) Γιατί παραβιάζεται αυθαίρετα το χρηματοκιβώτιο, αντί να αναφερθεί στον ταμία η απώλεια του κλειδιού και να αναζητηθούν τυχόν εναλλακτικές (π.χ. προσφυγή σε κλειδαρά);
3) Γιατί τα παιδιά του τμήματος δεν είχαν κληθεί να αποφασίσουν τα ίδια, ως μόνα αρμόδια, για την τύχη του ποσού που είχε συγκεντρωθεί, και τι απέγινε το ποσό αυτό; (Κάντε εσείς τις συνάψεις -μακράν εμού οιαδήποτε μομφή.)
4) Ποιο ήταν το τελευταίο μάθημα/δίδαγμα που έλαβε ο ταμίας από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση, βλέποντας να του επιστρέφεται το χρηματοκιβώτιο κατεστραμμένο και κενό περιεχομένου;
5) Πώς θα αποκατασταθεί η υπόληψη του ταμία από ενδεχόμενες κακόβουλες αιτιάσεις συμμαθητών του επειδή παραμέλησε τα καθήκοντα της θέσης του και δεν απαίτησε επιτακτικά την επιστροφή του κλειδωμένου χρηματοκιβωτίου;
6) Τι δικαιούνται (και οφείλουν) να πράξουν οι γονείς/κηδεμόνες του ταμία κατόπιν όλων αυτών;

Ο απαντήσας κερδίζει χρυσούν ωρολόγιον. Πάσα ομοιότης με πρόσωπα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική...

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4453
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Δεν είχα ιδέα ότι τα δημοτικά έχουν τέτοιου είδους μαθητικά συμβούλια.
Με την εμπειρία της δευτεροβάθμιας εγω θα έλεγα ότι είτε το σχολείο παρέχει κουμπαρα με το κλειδί υπό την ευθύνη του σχολείου, είτε κρίνουν τα παιδιά μόνα τους τι θα κάνουν, με δική τους ευθύνη. Το σχολείο δεν μπορεί να φέρει ευθύνη για ιδιωτικά αντικείμενα παιδιών. Φυσικά πρέπει να υπάρχει μια εποπτεία και παρέμβαση σε περίπτωση ανάγκης. Αυτό
ππυ περιγράφεις ομβς δεν είναι παρέμβαση, είναι μεγάλη αστοχία. Από κει και πέρα όμως ας πει κάποιος της αθμιας γιατί εγω προσωπικά δεν γνωριζω για τα μαθητικά συμβούλια του δημοτικού.

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 604
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
Δεν είχα ιδέα ότι τα δημοτικά έχουν τέτοιου είδους μαθητικά συμβούλια.
Με την εμπειρία της δευτεροβάθμιας εγω θα έλεγα ότι είτε το σχολείο παρέχει κουμπαρα με το κλειδί υπό την ευθύνη του σχολείου, είτε κρίνουν τα παιδιά μόνα τους τι θα κάνουν, με δική τους ευθύνη. Το σχολείο δεν μπορεί να φέρει ευθύνη για ιδιωτικά αντικείμενα παιδιών. Φυσικά πρέπει να υπάρχει μια εποπτεία και παρέμβαση σε περίπτωση ανάγκης. Αυτό
ππυ περιγράφεις ομβς δεν είναι παρέμβαση, είναι μεγάλη αστοχία. Από κει και πέρα όμως ας πει κάποιος της αθμιας γιατί εγω προσωπικά δεν γνωριζω για τα μαθητικά συμβούλια του δημοτικού.

Το "ιδιωτικό αντικείμενο" όμως φιλοξενούσε το κοινό ταμείο του τμήματος, υπευθυνότητα που αποδόθηκε στον ταμία μετά από εκλογές. Όπως συμπεραίνω εκ των πραγμάτων, έχουν και τα δημοτικά τα "μαθητικά συμβούλιά" τους, σε επίπεδο τμήματος, και αν προτιμάτε να μην τα λέμε μαθητικά συμβούλια γιατί ίσως δεν είναι τυπικά δόκιμος ο όρος ο οποίος αφορά μόνο στη β/θμια, τότε ας τα πούμε "προεδρείο".

Επίσης, το "ιδιωτικό αντικείμενο", αν μη τι άλλο δεν θα έπρεπε να υπόκειται σε κανενός είδους διαχείριση από εκπαιδευτικό, ούτε καν επικουρικά, και αν αυτό είχε συμβεί ο εκπαιδευτικός όφειλε (α) να ενημερώσει τον ταμία για την απώλεια του κλειδιού, (β) να μην παραβιάσει το κουτί σε καμία περίπτωση και (γ) το σπουδαιότερο, να είχε ρωτήσει τα παιδιά του τμήματος πώς επιθυμούν να διατεθούν τα χρήματα. Μπορεί τα παιδιά να ήθελαν, φερ' ειπείν, να συναντηθούν κάπου εκτός σχολείου (εποπτευόμενα από γονείς) και να τα φάνε σε σουβλάκια και παγωτά. Μπορεί να ήθελαν να τα μοιράσουν στα ταμεία των τμημάτων τους στο γυμνάσιο στο οποίο θα εγγράφονταν (ομαδόν, με αυτεπάγγελτες ενέργειες του δημοτικού). Θα έπρεπε πάντως να είχαν ερωτηθεί και να είχαν την αποκλειστική απόφαση και επιλογή.

Και για κανένα λόγο, τέλος πάντων, δεν στοιχειοθετείται δικαίωμα παραβίασης ενός "ιδιωτικού αντικειμένου" χωρίς τη συναίνεση του κατόχου του, ενώ χάσκει ορθάνοιχτο (και) το ερώτημα "τι απέγινε το ποσό", εφ' όσον δεν ερωτήθηκαν τα παιδιά. "Αστοχία" το αποκαλείτε εσείς αυτό;

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4453
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Θες πιο βαριά λέξη από το αστοχία; Να πω χοντράδα; να πω.

Τώρα όμως μου τα μπερδεύεις. Είναι άτυπο το προεδρείο; Δεν προβλέπεται βάσει νόμου;

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 604
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
Τώρα όμως μου τα μπερδεύεις. Είναι άτυπο το προεδρείο; Δεν προβλέπεται βάσει νόμου;

Όπως είπατε κι εσείς, δεν γνωρίζω. Ας μας φωτίσει κάποιος/-α της α/θμιας. Μήπως όμως επιδεικνύουμε τυπολατρία έτσι, χάνοντας την ουσία; Εκλογές έγιναν (και όχι για πρώτη χρονιά μάλιστα) σε επίπεδο τμήματος, από τις οποίες προέκυψαν αξιώματα (ή ρόλοι, αν προτιμάτε). Προβλεπόμενη ή μη η συγκρότηση, σημασία έχουν όσα ακολούθησαν -δεν βρίσκετε κι εσείς;

Στη β/θμια μάλιστα, όπου τα μαθητικά συμβούλια είναι "κατά νόμο προβλεπόμενα", έχετε ακούσει εσείς ποτέ εκπαιδευτικό να εμπλέκεται έστω και ακροθιγώς στη διαχείριση ταμείου του πενταμελούς; Εγώ πάντως, όχι. Οι εκπαιδευτικοί ή η διεύθυνση αναθέτει στους ταμίες τη συγκέντρωση χρημάτων όπου αυτό δικαιολογείται, και από εκεί και πέρα μόνο παραλαμβάνουν το συγκεντρωθέν ποσό για το συγκεκριμένο σκοπό.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 17, 2024, 03:21:18 μμ από Scout »

Αποσυνδεδεμένος vama

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
    • Προφίλ

Τώρα όμως μου τα μπερδεύεις. Είναι άτυπο το προεδρείο; Δεν προβλέπεται βάσει νόμου;

Τα δημοτικά κάνουν εκλογές κανονικά ανά τμήμα όπως και στη δευτεροβάθμια, από όπου προκύπτουν ο πρόεδρος , ταμίας κ.τ.λ.  του τμήματος. Τώρα αν είναι άτυπο ή όχι δεν ξέρω. Προφανώς για να γίνονται θα προβλέπονται.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 17, 2024, 03:50:59 μμ από vama »

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 604
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
Τα δημοτικά κάνουν εκλογές κανονικά ανά τμήμα όπως και στη δευτεροβάθμια, από όπου προκύπτουν ο πρόεδρος , ταμίας κ.τ.λ.  του τμήματος.

Σας ευχαριστώ για την ενημέρωση. Τώρα που λύσαμε αυτό, περιμένουμε (όχι κατ' ανάγκη από εσάς προσωπικά) απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα τού case study, που είναι άλλωστε και ουσιωδέστερα.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 17, 2024, 03:52:52 μμ από Scout »

Αποσυνδεδεμένος vama

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
    • Προφίλ
 Τις απαντήσεις στις ερωτήσεις προφανώς τις γνωρίζεις , δεν νομίζω να περιμένεις αλήθεια απαντήσεις;
Στην πρωτοβάθμια ο δάσκαλος της τάξης πολλές φορές εμπλέκεται σε διάφορα με σκοπό να βοηθήσει μιας και τα παιδιά είναι πιο μικρά. Όλο αυτό που έγινε όμως δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή ο δάσκαλος παραβίασε το χρηματοκιβώτιο ,πήρε το ποσό και δεν διαμαρτυρήθηκε κανείς; Ούτε ο πατέρας του ταμία που τον συνόδευε;
Είναι γενικά πολύ περίεργο .

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 604
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
Όλο αυτό που έγινε όμως δεν το καταλαβαίνω. Δηλαδή ο δάσκαλος παραβίασε το χρηματοκιβώτιο ,πήρε το ποσό και δεν διαμαρτυρήθηκε κανείς; Ούτε ο πατέρας του ταμία που τον συνόδευε;

Αν εσείς ήσασταν στη θέση του γονέα/κηδεμόνα, θα είχατε ως πρώτο μέλημα να ζητήσετε επί τόπου το λόγο την ώρα που το παιδί σας παίρνει το απολυτήριό του; Δεν θα φροντίζατε πρώτα να μάθετε, από τους κηδεμόνες άλλων παιδιών του τμήματος ή του "προεδρείου" του, τι ενδεχομένως να είχε συμφωνηθεί ή όχι, και να προβείτε κατόπιν σε νενομισμένες διαδικασίες;

Αποσυνδεδεμένος Έσπερος

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4453
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Όπως είπατε κι εσείς, δεν γνωρίζω. Ας μας φωτίσει κάποιος/-α της α/θμιας. Μήπως όμως επιδεικνύουμε τυπολατρία έτσι, χάνοντας την ουσία; Εκλογές έγιναν (και όχι για πρώτη χρονιά μάλιστα) σε επίπεδο τμήματος, από τις οποίες προέκυψαν αξιώματα (ή ρόλοι, αν προτιμάτε). Προβλεπόμενη ή μη η συγκρότηση, σημασία έχουν όσα ακολούθησαν -δεν βρίσκετε κι εσείς;

Στη β/θμια μάλιστα, όπου τα μαθητικά συμβούλια είναι "κατά νόμο προβλεπόμενα", έχετε ακούσει εσείς ποτέ εκπαιδευτικό να εμπλέκεται έστω και ακροθιγώς στη διαχείριση ταμείου του πενταμελούς; Εγώ πάντως, όχι. Οι εκπαιδευτικοί ή η διεύθυνση αναθέτει στους ταμίες τη συγκέντρωση χρημάτων όπου αυτό δικαιολογείται, και από εκεί και πέρα μόνο παραλαμβάνουν το συγκεντρωθέν ποσό για το συγκεκριμένο σκοπό.

Εμείς τους κουμπαράδες τους φυλάμε στο γραφείο. Βέβαια όσο ο ταμίας μαζεύει τα χρήματα πριν τα καταθέσει, είναι δικό του θέμα πού θα τα έχει και δικό του πρόβλημα αν θα τα χάσει. Ούτε γνωρίζουμε τι έχουν, ούτε αποφασίζουμε πού θα τα διαθέσουν. Ούτε ομωσ θα έρθουν οι γονείς τους να μας κάνουν «ντα» όπως λες εσυ. Βασικά όμως δεν κατανοώ τι λες: οι εκπαιδευτικοί άνοιξαν το κιβώτιο και πήραν τα λεφτά για εκείνους;

Επιμενω στο αν είναι νόμιμα γιατί αν δεν είναι, η υπόθεση γίνεται ακόμα χειρότερη.

Όλο αυτό πάντως καταλήγει στο βασικό συμπερασμα ότι τα παιδιά δεν πρέπει να διαχειρίζονται χρήματα, δεν πρέπει να έχουν την ελευθερια να κάνουν συναλλαγές με χρήματα, και αν το κάνουν, δεν πρέπει να αναμιγνύεται το σχολείο σε αυτό, αν οι γονείς θέλουν να τα βγάλουν στην πιάτσα ας το κάνουν, εμείς πρέπει να διαφυλάσσουμε την παιδικότητα τους.


Αποσυνδεδεμένος vama

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
    • Προφίλ
Αν εσείς ήσασταν στη θέση του γονέα/κηδεμόνα, θα είχατε ως πρώτο μέλημα να ζητήσετε επί τόπου το λόγο την ώρα που το παιδί σας παίρνει το απολυτήριό του; Δεν θα φροντίζατε πρώτα να μάθετε, από τους κηδεμόνες άλλων παιδιών του τμήματος ή του "προεδρείου" του, τι ενδεχομένως να είχε συμφωνηθεί ή όχι, και να προβείτε κατόπιν σε νενομισμένες διαδικασίες;

Εγώ προσωπικά,μιας και με ρωτάτε, δεν ξέρω ποιες είναι οι νενομισμένες διαδικασίες  σε αυτή την περίπτωση. Εγώ θα ρωτούσα τι έχει συμβεί με τα χρήματα…γιατί να το διαρρήξει κάποιος ….θα έλεγα ότι θα μπορούσαν τα παιδιά να το πάνε σε ένα κλειδαρά να το ανοίξει χωρίς να καταστραφεί και άλλα τέτοια . Ε, και τελικά δεν νομίζω ότι θα έκανα και κατι ιδιαίτερο, όποιες και αν ήταν οι απαντήσεις.

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 604
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
δεν πρέπει να αναμιγνύεται το σχολείο σε αυτό, αν οι γονείς θέλουν να τα βγάλουν στην πιάτσα ας το κάνουν, εμείς πρέπει να διαφυλάσσουμε την παιδικότητα τους.

Αν προβλέπεται η διενέργεια εκλογών και η κατανομή ρόλων και αξιωμάτων, ανάμεσα σε αυτά και του ταμία, υποθέτω ότι θα προβλέπεται χωρίς να αποτελεί παρατυπία. Όπως είπε παραπάνω και ο/η vama (χωρίς να είναι σίγουρος/-η), δεν είναι κάτι νέο οι εκλογές στα δημοτικά. Άρα, αν θεωρείτε ότι με τον τρόπο αυτό τα παιδιά "βγαίνουν στην πιάτσα", τότε μάλλον δεν αποτελεί και κάτι που είναι προς ψόγον. Σε ένα χρόνο άλλωστε θα υφίσταται και τυπικά ο ρόλος του ταμία, και δε νομίζω ότι μεταξύ 11 και 12 γίνονται κοσμογονικές αλλαγές στη συγκρότηση των παιδιών. Από κάπου, λοιπόν, πρέπει να ξεκινήσουν να εξοικειώνονται. Άλλα πράγματα είναι προς ψόγον, και αυτά αναφέρθηκαν στο αρχικό μήνυμα.

Αποσυνδεδεμένος vama

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 791
    • Προφίλ
Όχι, είμαι σίγουρη ότι δεν είναι κάτι νέο. Είπα δεν ξέρω αν υπάρχει νόμος ή ας πούμε είθισται,και βαριέμαι να ψάξω. Αλλά γίνεται εδώ και πολλά χρόνια . Υπάρχει ταμίας του τμήματος κανονικά και μαζεύουν χρήματα . Με αυτά αγοράζουν πράγματα για την τάξη τους , τα δίνουν για τις εκδρομές κ.τ.λ.

Αποσυνδεδεμένος Scout

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 604
  • Με φωτιά και με μαχαίρι πάντα ο κόσμος προχωρεί
    • Προφίλ
δεν ξέρω ποιες είναι οι νενομισμένες διαδικασίες  σε αυτή την περίπτωση.

Το τελευταίο από τα ερωτήματα που θέτει το case study είναι ακριβώς αυτό, για κάποιον που θα ήταν σε θέση να μας πει. Τι δικαιούνται και τι οφείλουν να πράξουν οι κηδεμόνες του ταμία, προκειμένου να μη μείνει έκθετος σε τυχόν κακόβουλες αιτιάσεις από συμμαθητές του για πλημμελή εκτέλεση των καθηκόντων του.


Παράθεση
τελικά δεν νομίζω ότι θα έκανα και κατι ιδιαίτερο, όποιες και αν ήταν οι απαντήσεις.

Και θα αφήνατε να πλανώνται πάνω από το παιδί σας υποψίες; Δε νομίζω. Εν πάση περιπτώσει, τώρα που το ξανασκέφτομαι, το "λάθος" του κηδεμόνα ίσως να ήταν που προτίμησε να διασταυρώσει πρώτα τα γεγονότα και να μην ορμήσει ως μαινόμενος ταύρος εν υαλοπωλείω για να ζητήσει το λόγο.
« Τελευταία τροποποίηση: Ιούνιος 17, 2024, 04:28:07 μμ από Scout »

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32744
  • Τελευταία: Thomai@mad
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177306
  • Σύνολο θεμάτων: 19394
  • Σε σύνδεση σήμερα: 477
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 483
Σύνολο: 483

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.113 δευτερόλεπτα. 33 ερωτήματα.