0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Θυμάται κάποιος όταν ήρθε ο νόμος Γαβρόγλου και αφαιρέθηκαν τα μόρια Ασεπ αυτών που είχαν μετάσχει σε προηγούμενο γραπτό αν δόθηκε μεταβατική περίοδος;
Δεν πολυπιστεύω στο φίλτρο του παλιού γραπτού. Η σφαγή γίνονταν στα παιδαγωγικά που αν ήσουν καλός παπαγάλος ξεγλύστραγες.Δεν μου έχει τύχει συνάδελφος να μην γνωρίζει το αντικείμενο.Υπάρχουν πολλοί όμως που δεν τα καταφέρνουν με το μάθημα για διάφορους λόγους. Δεν μπορούν να μεταδώσουν, δεν τα παν καλά με τα παιδιά, βαριούνται κλπ. Θέλει και λίγο ταλέντο.
Ως προς την ύλη έχεις δίκιο. Είπα κι εγώ ότι πρέπει να εξετάζεται αυτό που θα κληθείς να διδάξεις.
Αν η ύλη είναι τέτοια, όλοι ή σχεδόν όλοι θα περάσουν τη βάση, και μεγάλο ποσοστό θα γράψουν άριστα. Ο παλιός γραπτός Ασεπ ήταν ένα καλό σύστημα για να ξεδιαλέξεις αυτούς που έχουν καλές ακαδημαικές γνώσεις, αλλά αυτό δεν έχει ιδιαίτερη πρακτική αξία μέσα στην τάξη. Σχολιάζεις έναν Γραπτό Ασεπ με δομή που υπάρχει μόνο στο μυαλό σου, με ύλη σχολική, δύο στάδια κλπ. Εγώ (εμείς) σχολιάζουμε τα αρνητικά του γραπτού Ασεπ όπως εφαρμόστηκε και θα ξαναεφαρμοστεί (ίσως). Και μάλιστα αυτή τη φορά απ ότι φαίνεται θα είναι ακόμη χειρότερο το πλαίσιο, γιατί θα πρέπει ΚΑΙ να διαβάσεις για διαγωνισμό ΚΑΙ να μαζέψεις εκατό πτυχία.
Μερικές σκόρπιες σκέψεις:Έδωσα εξετάσεις ΑΣΕΠ χωρίς φροντιστήριο και χωρίς διάβασμα, τυχοδιωκτικά θα έλεγα μιας και δυο μέρες πριν ήμουν στην Αγγλία σε μεταπτυχιακό. Προϋπηρεσία μηδέν, οπότε δεν θα διοριζόμουν Ελλάδα εκείνη την περίοδο με την καμία. Η ζωή μου είχε πάρει άλλα μονοπάτια και αν δεν ήταν αυτός ο διαγωνισμός, θα είχα τελείως άλλη πορεία. Ήταν ας πούμε το μοναδικό παράθυρο για την ζωή που έχω τώρα. Την προηγούμενη των εξετάσεων τράκαρα με μηχανή και είχα πόνους αφόρητους παντού. Για όσους λένε πως σε μερικές ώρες παίζεται το μέλλον μας, να σας θυμίσω τις πανελλαδικές. Πάντα το μέλλον μας παίζεται και όχι σε ώρες, αλλά σε δευτερόλεπτα μερικές φορές. Συμφωνώ σχεδόν σε όλα με τον trust no one. Λέω σχεδόν, γιατί παρόλο που η δικαιοσύνη του φτάνει μέχρι και να συγκρίνει τις ίδιες σχολές μεταξύ τους (που δεν τολμάει κανείς να το πει εδώ στην Ελλάδα), δεν δέχεται, όπως κατάλαβα, πως υπάρχουν καθηγητές με χαμηλό γνωστικό υπόβαθρο, κάτι που υποστηρίζω σφόδρα. Μπορεί να μην έχετε τα ίδια βιώματα ή να θεωρείτε όλοι πως είναι βαρεμάρα αυτό που εγώ βλέπω σαν ασχετοσύνη, δεν έχει σημασία. Επίσης για μένα όταν επιλέγεις ένα μόνιμο σύστημα, δύσκολο αλλά αξιοκρατικό, δεν αφήνεις έξω τους παλιούς. Δεν θα είχα θέμα να εξεταστώ ξανά ως μόνιμη, αν ήταν για λόγους εξυγίανσης. Επίσης θα ήταν τελείως άδικο μετά από τόσους διορισμούς να προσλαμβάνονται πλέον μόνο με γραπτό. Πάντα σε μια αλλαγή χρειάζεται μεταβατικός χρόνος, σαφώς καθορισμένος από πριν και πάντα όσοι βρίσκονται στο μεταβατικό στάδιο αδικούνται, αλλά όχι και έτσι... Φυσικά και συμφωνώ και με την επιμόρφωση και εξέταση σε παιδαγωγικά θέματα μετά το γνωστικό. Δεν σημαίνει πως κάποιος επειδή ξέρει μπορεί και να διδάξει, δεν είναι ικανή συνθήκη αυτή. Μάλιστα, όσο πιο εξειδικευμένη γνώση έχει, τόσο πιο μεγάλη η δυσκολία να διδάξει σε μικρές ηλικίες (όσοι έχουν διαβάσει τα παιδιά τους καταλαβαίνουν τι λέω). Κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο. Οι εξετάσεις είναι το δικαιότερο όμως. Το πτυχίο δεν επαρκεί για τον διορισμό, δεν έχουμε θέσεις για όλους (κακώς). Οι εξετάσεις μας έδωσαν αξιοκρατικά το πτυχίο, οι εξετάσεις λοιπόν μπορούν να μας δώσουν αξιοκρατικά και την θέση εργασίας. Με εξετάσεις διαγωνίζονται και οι μαθητές μας...
@thouvou000Ούτε συγχέω πράγματα που διαχωρίζω η ίδια και βρίσκω το μόνο τους κοινό: την αναγκαστική επιλογή δηλ, ούτε αστειεύομαι όταν λέω πως οι εξετάσεις είναι ο πιο δίκαιος τρόπος διορισμού. Στο εξωτερικό δεν υπάρχει δημόσιος τομέας σαν αυτόν της Ελλάδας, ώστε να απαιτούνται γραπτές εξετάσεις για να διοριστούν δίκαια κάποιοι από τους έχοντες πτυχίο και όχι όλοι. Γιατί δεν χρειάζονται όλοι. Εκεί ξεχνάς όμως πως έχουν τις συνεντεύξεις. Θα προτιμούσες να εξεταστείς προφορικά λοιπόν; γιατί αυτό είναι οι σοβαρές συνεντεύξεις. Συν έλεγχος κάθε τρεις και λίγο, συν τη μη μονιμότητα... Πιθανόν να προτιμούσες. Δεν θα ήταν όμως αξιοκρατικές αν γινόταν στην Ελλάδα.