0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Μπορεί ο γραπτός να δουλεύει σε περιπτώσεις ατόμων που ούτε έχουν δουλέψει, ούτε έχουν ξεκινήσει στο παρελθόν άλλο μαραθώνιο. Δεν είναι ίδια η ενέργεια ενός που μόλις βγήκε απ' τη σχολή με έναν ο οποίος ήδη τρέχει χρονια τώρα. Επίσης, δεν είναι μόνο το πτυχίο, είναι και τα μεταπτυχιακά που έχουν και αυτά εξετάσεις, εργασίες κλπ και οι γλώσσες που θέλουν και αυτές εξετάσεις. Δε τα χαρίζουν τα χαρτιά. Τουλάχιστον εγώ τα απέκτησα με κόπο. Ακόμη, ο βαθμός πτυχίου με το τωρινό σύστημα έχει προβλεφθεί και ναι μεν δίνει μόρια αλλά όχι τόσα ώστε να επηρεάσει πολύ. Προσοντολογιο με γραπτό χωρίς βάση που να μοριοδοτει ισότιμα όπως τα υπόλοιπα το ακούω περισσότερο. Όσο για τους πληροφορικούς και τις εξετάσεις δεν το έχω ξανά ακούσει ποτέ και έχω πολλούς φίλους πληροφορικούς. Είναι ένας κλάδος με πολλή προσφορά εργασίας σιγά μη τους βάζουν εξετάσεις κάθε μέρα, ανάγκη τους έχουν με το τσουβαλι. Κάθε μήνα μπορούν να αλλάζουν εταιρεία, είναι το άκρως αντίθετο της εκπαίδευσης.Α ούτε βαθμό πτυχίου κοιτάνε ποτέ στα βιογραφικά κανείς δε το βάζει πλέον, κοίτα να δεις ομως που αυτό που κοιτάνε είναι η προϋπηρεσία περισσότερο και τα πτυχία - μεταπτυχιακά.
Δεκτό για τον ιδιωτικό τομέα ως προς ενα βαθμό γιατί αυτό που λες είναι για πολλή υψηλή θέση συνήθως.Ως προς το κομμάτι των εξετάσεων θεωρώ το βλέπεις ρομαντικά ότι απλά περνάς μια βάση, πιστοποιείται ότι το κατέχεις και είναι μετά όλοι το ίδιο με την ίδια σειρά. Μιλάμε για ανταγωνισμό που κρίνεται η λεπτομέρεια με μεγάλο αριθμό συμμετεχόντων. Ο καλύτερος να σαι θα χρειαστεί να πεθάνεις στο διάβασμα για να διατηρήσεις ότι έχεις κατακτήσει ως τώρα. Δε νομίζω να θεωρείται προϋπόθεση να μπορείς να διδάξεις ύλη όλου του γυμνασίου λυκείου σε πόσα μαθήματα ανάθεσης ακαριαία και άπταιστα χωρίς να μπορείς να προετοιμαστείς πρώτα και να τα φρεσκαρεις αν χρειαστεί.
Προφανώς δε θα σηκωθείς να πας έτσι όπως είσαι να δώσεις. Θα πρέπει να προετοιμαστείς. Κι εκεί έρχεται το πλεονέκτημα αυτών που είναι ενεργοί αναπληρωτές, καθώς (σημαντικό) μέρος της ύλης θα το έχουν φρέσκο λόγω του σχολείου. Άρα θα μπορούν να επικεντρώσουν στα υπόλοιπα. Οι μη ενεργοί θα τα έχουν (θεωρητικά) φρέσκα από τη σχολή. Οπότε υπάρχει ισορροπία. Ως προς το πεθάνεις κλπ, (υποτίθεται έστω) αντίστοιχο σκότωμα είναι τα μεταπτυχιακά, τα διδακτορικά και τα υπόλοιπα χαρτιά. Με τη διαφορά ότι αυτά κοστίζουν κιόλας. Από κει και πέρα, όποιος δεν έχει εμπιστοσύνη στις ικανότητες του και στη μέθοδο προετοιμασίας του, πηγαίνει και πληρώνει να του το οργανώσει κάποιος άλλος. Δεν είναι απαραίτητο όμως. Ακόμη κι έτσι όμως, το κόστος είναι μικρότερο από αυτό που ισχύει σήμερα.
Trust μπερδεύεσαι. Δεν καταργείται το προσοντολόγιο. Θα μπει ΚΑΙ γραπτός. Δηλαδή θα δίνεις τα λεφτά σου πχ και στον Μπόνια και στο ΕΚΠΑ. Εγώ δε φοβάμαι για τις γνώσεις μου, πιστεύω ότι θα τα πήγαινα συμπαθητικά όμως οι γραπτές εξετάσεις ως διαδικασία έχει αρκετούς αστάθμητους παράγοντες και αυτό ως πιθανή υποψήφια δεν μπορώ να το παραβλέψω.
Δεν είναι έτσι. Θα δίνεις τα λεφτά σου στον Μπόνια ΑΝ δεν έχεις εμπιστοσύνη στην προετοιμασία από μόνος σου. Τώρα αν δεν πάρεις 8 χαρτιά απλά δε θα δουλέψεις ποτέ. Στο μεικτό σύστημα, θα χάνεις μεν τη μπόνους μοριοδότηση αν δεν έχεις τα χαρτιά, αλλά θα υπάρχει η πιθανότητα να καλύψεις τη χασούρα με το να γράψεις καλύτερα από αυτούς που έχουν τα χαρτιά. Με το τωρινό σύστημα δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Από εκεί και πέρα, ένα σύστημα διορισμών δεν το καταρτάς με βάση το τι αρέσει στους υποψηφίους. Προσπαθείς να βρεις το καλύτερο και δικαιότερο για όλους σύστημα. Που να δίνει ευκαιρία σε όλους. Το "εγώ δε μπορώ να καθίσω να διαβάσω" δε συνιστά μη απόδοση ευκαιρίας. Το "αν δε δώσεις 5 χιλιάρικα να μαζέψεις χαρτιά δε θα δουλέψεις ποτέ", συνιστά. Ο προσωπικός χρόνος είναι πολύτιμος μεν, αλλά τυπικά δε κοστίζει λεφτά. Τα χαρτιά κοστίζουν και λεφτά και χρόνο. Την απάντηση ουσιαστικά τη δίνετε από μόνοι σας, όταν ξεκινάτε με το "το σύστημα αυτό βολεύει αυτόν που δεν έχει χαρτιά, αλλά όχι εμένα, γιατί εγώ τα μάζεψα τα χαρτιά". Όσο για τη μεταβατική περίοδο, ενώ είναι λογικό να υπάρχει, όλοι έχουν στο μυαλό τους αυτή να διαρκέσει μέχρι να διοριστούν οι ίδιοι. Κάθε χρόνο όμως προστίθενται και νέοι που πηγαίνουν αναπληρωτές ή παίρνουν χαρτιά και θέλουν και κείνοι πρώτα να διοριστούν. Η εμπειρία δείχνει ότι η μεταβατική περίοδος δε λήγει ποτέ.Ξαναλέω για μια ακόμη φορά, πως όταν ψηφίστηκε το 1997 ο γραπτός ΑΣΕΠ, προβλεπόταν 5ετής μεταβατική περίοδος από την επετηρίδα στον γραπτό. Μάλιστα την 1η χρονιά, οι διορισμοί θα ήταν 90% από την επετηρίδα και μόλις 10% από τον γραπτό (που θα είχαν φάει κι ένα διαγωνισμό στο κεφάλι). Οποιοσδήποτε το δει αντικειμενικά, θα παραδεχτεί ότι με τη μεταβατική περίοδο που προβλεπόταν, όσοι ήταν όντως κοντά στον διορισμό με την επετηρίδα, θα διορίζονταν. Το θέμα όμως δεν ήταν ποτέ το να διοριστούν αυτοί που ήταν κοντά στον διορισμό. Το θέμα ήταν να διορίσουμε ΟΛΟΙ. Οπότε μετά άρχισαν τα παραθυράκια. Και το σύστημα δεν εγκαταλήφθηκε γιατί απέτυχε. Πολιτικοί ήταν οι λόγοι.
Συγγνώμη αλλά ποιοι δε δουλεύουν; Δε δουλεύουν ειδικότητες που είναι πολλοί απόφοιτοι πχ φιλόλογοι που ό,τι σύστημα και να βάλεις η πλειοψηφία θα είναι εκτός προσλήψεων (κατά την ταπεινή μου γνώμη και γραπτός να μπει δε θα μπορούν να δουλέψουν αν δεν έχουν και αρκετά προσόντα) και ειδικότητες που ίσως παίρνουν ελάχιστο αριθμό ατόμων. Ξέρω κόσμο που δουλεύει χωρίς να έχει ΤΑ προσόντα (είμαι εγώ μια από αυτούς). Για το τελευταίο που λέτε για τους πολιτικούς λόγους εννοείται ότι πολιτικοί θα είναι οι λόγοι και σε περίπτωση που εφαρμοστεί το μεικτό σύστημα. Όχι επειδή το προσοντολόγιο έχει αποτύχει και δεν παίρνουμε τους "καλύτερους".
Γιατί αναφέρεσαι στα λεφτά; Η αναφορά γίνεται στον κόπο να κάνεις για μια 10ετια συνέχεια πράγματα, να φθείρεσαι και να ζεις μέσα στην ανασφάλεια ότι θα αλλάξουν πάλι τους κανόνες. Πες τα ίδια σε ένα παιδί 3ης λυκείου. Δε χρειάζεται να πας φροντιστήριο κάτσε διάβασε μόνος σου, τι δε μπορείς να οργανωθείς;; Επίσης, υπάρχουν και δωρεάν μεταπτυχιακά και αν κάποιος θέλει να δώσει proficiency μπορεί να πάρει ένα βιβλίο να διαβάσει μόνος και να του βγει τσάμπα. Όπως καταλαβαίνεις αυτά τα επιχειρήματα ακούγονται αστεία γιατί ναι μεν ισχύουν αλλά δεν έχουν εφαρμογή στον πραγματικό κόσμο.Αν θέλει να βάλει γραπτό και να μη προστίθενται νέα άτομα ας τον ανακοινώσει αναλυτικά τώρα και να πει θα ξεκινήσει να ισχύει σε 3 χρόνια, ώστε όσοι είναι τελειόφοιτοι να μη ξεκινήσουν να μαζεύουν πτυχία αβερτα. Ήδη όπως σου ξανά είπα ακόμα και αναπληρωτης να μην είσαι έχεις ξεκινήσει το μάζεμα πτυχίων, ούτε αυτοί το θέλουν τον γραπτό ΑΣΕΠ. Δίκαιο είναι κάτι που ισχύει πάντα με τα θετικά του και τα αρνητικά του, τέλειο σύστημα δεν υπάρχει.
Μα ξεκάθαρα δε γνωρίζεις αν παίρνεις τους καλύτερους (στο γνωστικό). Το επιχείρημα "εκείνη τη μέρα δεν απέδωσα καλά" ισχύει για όλους. Το ότι κάποιος είναι 25 χρόνων, δε σημαίνει ότι όλα είναι τέλεια στη ζωή του. Ο γραπτός ΑΣΕΠ δε γίνεται απλά για αναπληρωτές. Γίνεται πρωτίστως για τους διορισμούς. Άρα αυτοί που δεν έχουν ΤΑ προσόντα, θα κάνουν πολλά χρόνια να διοριστούν με το τωρινό σύστημα. Αυτό δε σημαίνει ότι με τον γραπτό θα διοριστούν ντε και καλά, αλλά είναι στο χέρι τους (κι όχι στην τσέπη τους).
Μια χαρά εφαρμογή έχουν. Και κόσμος περνάει στο πανεπιστήμιο χωρίς φροντιστήριο και κόσμος επιτυγχάνει στον γραπτό χωρίς φροντιστήριο. Έχουμε παραδείγματα κι εδώ μέσα. Δωρεάν μεταπτυχιακά εξ αποστάσεως από όσο ξέρω δεν υπάρχουν. Άρα για κάποιον που διαμένει αλλού, δωρεάν δε θα είναι. Δε θα έχει δίδακτρα απλώς. Το proficiency είναι νέα γνώση που δε σου έχει προσφερθεί και λες να την απόκτησω μόνος μου. Στο Λύκειο ή στον γραπτό ΑΣΕΠ, μου τα έχουν διδάξει δωρεάν κι απλά τα ξαναδιαβάζω για να προετοιμαστώ.