0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Δεν ξέρω τι εννοείς ως προς την δυσκολία, έχει σχέση και η ειδικότητα. Οι σπουδές στο Μαθηματικό και στο φυσικό και σε άλλα ίσως, θέλουν κόπο και ενασχόληση.
Στα κολλέγια εγγράφονται με το πορτοφόλι δίχως συμμετοχή σε εισαγωγικές. Αυτό αρκεί για την ποιότητά τους.
Ναι οκ όμως εχεις πχ αυτόν που είχε 16 και δεν έπιανε νομική ή δεμήθελε να φύγει από την Αθήνα και μπήκε σε ένα κολέγιο κ εχεις κ αυτόν που με 12-13 - και πολλά λέω, μπαίνει σε πανεπιστήμια και βγαίνει φιλόλογος ή μαθηματικός. Γιατί έχουμε δεδομένο ότι σπουδές της πλάκας έκανα μόνο ο σπουδαστής του κολεγίου και όχι και ο άλλος;
...αλλά είμαι σχεδόν βέβαιος ότι οι μισοί και παραπάνω ταυτόχρονα φοβούνται ότι δε θα περάσουν τη βάση κι όχι γιατί δεν προλαβαίνουν να διαβάσουν κλπ. Κι ανύπαντροι, χωρίς υποχρεώσεις να ήταν, πάλι θα φοβόντουσαν. Στο πανεπιστήμιο δίνεις 4-5 φορές ένα μάθημα αν χρειαστεί. Εδώ είναι μια κι έξω κι αυτό φοβίζει.
Μάλλον εσύ δεν θες να καταλάβεις αυτά που λέω, γιατί εγώ σου έχω χιλιοαπαντήσει σε αυτά που λες.Λοιπόν, 1ον: πάντα περισσεύαμε. Δεν είναι κριτήριο αυτό. Τι σχέση έχει ο αριθμός των εκπαιδευτικών με το σύστημα διορισμού; Είτε με το ένα σύστημα είτε με το άλλο ο αριθμός των εκπαιδευτικών δεν αλλάζει ούτε ο αριθμός όσων διοριστούν. Σύστημα και αριθμός εκπαιδευτικών είναι δύο άσχετοι μεταξύ τους παράγοντες. Δεν ξέρω καν γιατί το αναφέρεις σαν κριτήριο για να υποστηρίξεις τον γραπτό ΑΣΕΠ. Με ή χωρίς γραπτό υπάρχει σειρά διορισμού. Άκυρο λοιπόν αυτό που λες. 2ον: λες ότι δεν ισχύει ότι ο γραπτός καταργεί το πτυχίο. Μα φυσικά και το καταργεί. Όταν σου λέει ότι πρέπει να δώσεις ξανά εξετάσεις για να αποδείξεις για 1000η φορά ότι άξιζε που πήρες το πτυχίο, αυτό τι είναι αν όχι έμμεση απαξίωση του πτυχίου; Ο γραπτός ΑΣΕΠ δεν είναι το καλύτερο σύστημα διορισμού. Ο λόγος που το έχουν να συζητιέται και θα το φέρουν κάποτε δεν είναι για καμία δικαιοσύνη αλλά για να γίνουν όπως παλιά οικονομικές ρεμούλες και να κερδίζουν λεφτουδάκια τα φροντιστήρια. Ειδικά αν ισχύσουν τα όσα ακούγονται περί αποκλεισμού όσων δεν πιάσουν τη βάση, αυτό κι αν πόσο απαξιώνει το πτυχίο και τα όποια προσόντα όχι χ1 φορές αλλά χ100. Και κάτι επιπλέον αν και δεν είσαι σχετικό με τον γραπτό ΑΣΕΠ. Αναφέρεσαι σε μεταπτυχιακά που πολλά είναι της πλάκας κλπ. 9/10 εκπαιδευτικούς που εγώ γνωρίζω είτε προσωπικά είτε από ομάδες, από τότε που ήρθε το σύστημα Γαβρόγλου και μετά, γιατί πριν ήταν διαφορετικά κάπως τα πράγματα, φτύσαμε αίμα για να τελειώσουμε τα μεταπτυχιακά. Προφανώς υπάρχει μια ελάχιστη μερίδα που βρήκε την τρύπα και πήρε έτοιμα μεταπτυχιακά αγορασμένα κλπ. Κάποτε αυτοί μπορεί και να τους πιάσουν και τότε θα πέσουν καμπάνες αλλά το θέμα δεν είναι εκεί. Το θέμα είναι ότι πρέπει να σταματήσει αυτή η πιπίλα γύρω από τα μεταπτυχιακά που τα περισσότερα τα κάναμε στην Κύπρο και όχι εύκολα δεν ήταν αλλά πολύ απαιτητικά, ειδικά για όσους έμπαιναν στα παιδαγωγικά με 15 και 16 χιλιάδες μόρια. Αναφέρεις τα προσόντα σου και δεν καταλαβαίνω καν τον λόγο να σου πω την αλήθεια. Κι εγώ και πολλοί άλλοι όταν τα παιδαγωγικά ήταν στο Θεό και χρειαζόσουν βαθμούς αντάξιους της ιατρικής για να περάσεις στο παιδαγωγικό Θεσσαλονίκης γράψαμε τόσο και μεταπτυχιακά τελειώσαμε με άριστα και διδακτορικά αν θέλαμε θα συνεχίζαμε , και , και , και, και,.... Και να σου πω ότι ναι και μετά από όλα τα χαρτιά που πήραμε τόσα χρόνια και να γυρνούσαμε τώρα στην επετηρίδα, όχι δε θα το θεωρούσα άδικο σύστημα. Ακόμη κι έτσι αν είναι να γυρίσουμε κάπου μόνο η επετηρίδα είναι το δικαιότερο μεταξύ αυτής και του γραπτού ΑΣΕΠ γιατί όπως είπα για 1 εκατομμύριο φορές, μεταξύ αυτού και του γραπτού, είναι αυτό που δεν σου απαξιώνει άμεσα ή έμμεσα το πτυχίο. Αν θες να καταλάβεις ότι σου λέω έχει καλώς αν όχι πάλι έχει καλώς, απλά αν είναι να μου απαντήσεις καμιά "εξυπνάδα πάλι", μην το κάνεις, γιατί βαριέμαι να σου αντιπαραβάλω τα αυτονόητα. Απάντα σε κανέναν άλλον
πάντα περισσεύαμε.[/b]Τι εννοείς πάντα περισσεύαμε; Και στο φινάλε, γιατί να περισσεύουμε δηλαδή εδώ και χρόνια ; Μήπως έπρεπε τα ίδια τα ΑΕΙ να έθεταν εδώ και δεκαετίες πλαφόν στον αριθμό υποψηφίων των σχολών που σχετίζονται κυρίως με την εκπαίδευση; Μήπως η ίδια η Β/βάθμια Εκπαίδευση και δη η Γ' Λυκείου με τις πανελλήνιες εξακολουθεί να αποτελεί ακόμα, μετά από δεκαετίες τη βασική δεξαμενή υποψηφίων με σχολές που δεν έχουν άλλες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης πέρα του Δημοσίου και αυτές να έχουν μπλοκάρει εδώ και χρόνια; Τουλάχιστον τα νέα παιδιά, όταν φτάσουν στην Γ' Λυκείου και πλησιάζουν στη βάσανο των πανελληνίων, να ξέρουν τι τους γίνεται με την επαγγελματική τους αποκατάσταση,'ωστε να μην την πατάνε όπως μεγάλο ποσοστό από εμάς.
θυμήθηκα την εποχή των δεσμών (κοινή ομάδα τότε τα παιδαγωγικά για όσους είχαν αποτύχει σε άλλες σχολές της δέσμης) (…) δεν νομίζω πως θα πάει κανείς να πληρώσει για καθηγητικές σχολές.
1) Δεν σας καταλαβαίνω. Πότε ήταν τα παιδαγωγικά τμήματα «αποκούμπι» στις δέσμες για όσους υποψηφίους δεν έπιαναν όλες τις άλλες σχολές της δέσμης; Μήπως δεν θυμάστε καλά; Σίγουρα δεν είχαν και τις top βάσεις εισαγωγής, αλλά πάντα υπήρχαν και άλλες σχολές, συναφείς με τον «πυρήνα» της εκάστοτε δέσμης, που είχαν βάσεις χαμηλότερες από των παιδαγωγικών τμημάτων. Εκτός αν μιλάμε για εποχές όπου υφίσταντο ακόμα (προς εισαγωγή σπουδαστών) οι παιδαγωγικές σχολές διετούς φοίτησης.2) Όπως έχω ξαναπεί, πρέπει κάποτε να ξεφύγουμε από τον κίβδηλο όρο «καθηγητικές σχολές». Πρόκειται για τμήματα τα οποία θεραπεύουν ένα γνωστικό πεδίο. Και σίγουρα η εισαγωγή σε αυτά δεν συνεπάγεται αναγκαστικά την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων τους ως εκπαιδευτικών, με μόνη εξαίρεση εκείνα των δασκάλων και των νηπιαγωγών. Όλα τα άλλα τμήματα, φιλολογίας, μαθηματικών, φυσικής, ιστορίας-αρχαιολογίας κ.λπ, παράγουν επιστήμονες οι οποίοι (θα έπρεπε να θεωρούν ότι) έχουν και άλλες δυνατότητες απορρόφησης πέρα από την εκπαίδευση. Για να μην αναφέρουμε κάποιο τμήμα το οποίο ιδρύθηκε κυρίως ως λιμάνι βολέματος (ως μελών ΔΕΠ) μιας κλίκας ομογάλακτων και ομοϊδεατών γερμανοτραφών ακαδημαϊκών στις αρχές της δεκαετίας του ‘90, με αντικείμενο στερούμενο οιουδήποτε επαγγελματικού αντικρύσματος, παρά μόνον επιστημονικού ενδιαφέροντος. Του οποίου οι απόφοιτοι, όταν -ως ανεμένετο- βρέθηκαν χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, μάλλον τραβούσαν τα μαλλιά τους για τα χρόνια που ξόδεψαν για να λάβουν πτυχίο από αυτό, με αποτέλεσμα να έρθει το κράτος-πατερούλης και να τους δώσει τη διέξοδο του διορισμού στη Β/θμια εκπαίδευση. Έκτοτε, το ίδιο έγινε και με άλλα τμήματα κάποια από τα οποία μάλιστα απέκτησαν και ψευδεπίγραφο τίτλο. Πόσοι γνωρίζουν, για παράδειγμα, ότι οι απόφοιτοι του τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών ΔΕΝ έχουν επαγγελματικά δικαιώματα ως αρχαιολόγοι, γιατί ουσιαστικά το τμήμα αυτό ΔΕΝ θεραπεύει το γνωστικό αντικείμενο της αρχαιολογίας αλλά εκείνο της «διαχείρισης πολιτιστικής κληρονομιάς», του οποίου υπήρξε τίτλω μετεξέλιξη σε τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας;(Και σταματάω εδώ, γιατί… Θου Κύριε φυλακήν τω στόματί μου.)