0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Θέλω εδω και καιρό να ξεκινήσω ένα θέμα, που θα προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τους δασκάλους. Σεβαστή φυσικά είναι και η γνώμη τους. Το θέμα αφορά την σχέση που έχουν οι δάσκαλοι με τις φυσικές επιστήμες που καλούνται να διδάξουν στις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Θα διηγηθώ κάτι που έτυχε σε εμένα και θελω και την άποψη των δασκάλων.Πριν λίγες ημέρες δέχθηκα τλεφώνημα από δασκάλα που διδάσκει στην Ε Δημοτικού. Με ρώτησε για μία άσκηση που υπάρχει στο βιβλίο και αφορά την πυκνότητα των υλικών (η ίδια υπάρχει και στην Α γυμνασίου). Ακολουθεί ο παρακάτω διάλογοςΔσκάλα: Η άσκηση δίνει 5 κύβους ίδιους και ζητάει να τους βάλουμε με σειρά μάζας.Εγώ: Τι κύβοι είναι αυτοί;Δασκαλα : Είναι κύοι από φελό, υδράργυρο κλπΕγώ : Τι πυκνότα έχει ο κάθε κύβος;Δασκάλα: Δεν κατάλαβα;Εγώ : Για να λυθεί η άσκηση πρέπει να δίνει και τις πυκνότητες. Δεν τις ξέρουν οι μαθητές.Δασκάλα: Τι πυκνότητες;Εγώ: Τι άλλο δίνει η άσκηση , πρέπει να έχει και άλλα δεδομέναΔασκάλα : οχι μόνο αυτό λέει.Εγώ: Μα δεν γίνεται . Τα παιδιά δεν ξέρου τις πυκνότητεςΔασκάλα: οχι μόνο αυτό δίνειΜετά από 10 λεπτά συζήτησηΔασκάλα. ΑΑΑ τώρα το είδα δίνει και την μάζα σε KgΕγώ : Δεν μπορεί να δίνει την μάζα και να ζητάει να τα κατατάξουνΔασκάλα: Αυτο λεέι. Δεν καταλαβα..Εγώ . Για ξανακοίτα μήπως κάπους λέει προς μέτρο στον κύβοΔασκάλα: ΟχιΕγώ : Σίγουρα;Μετά από 5 λεπταΔασκάλα: ΑΑΑ . λέει "πλαγιαστή γραμμή και μου εις την τρίτη."Η συζήτηση συνεχίστηκε και με άλλα αστεία, μέχρι να της πω την λύση.Σκέφτομαι. Η συνάδελφος δεν ηξερε να διαβάσει μία εκφώνηση άσκησης. Φαντάσου τι έχει πει στους μαθητές σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς.Ξερω και πολλές άλλες περιπτώσεις δασκάλων που δεν μπορούν να διδάξουν φυσικές επιστήμες, γιατί απλά δεν τις διδάχθηκαν ποτέ.Μήπως πρέπει να υπάρχει μία εξιδείκευση και τις ώρες αυτές (στις μεγάλες τάξεις), να τις αναλαμβάνουν δάσκαλοι με γνώσεις στις φυσικές επιστήμες, με δεδομένη και τη δυσκολία της ύλης;Καλό θα ήταν να υπάρχουν απόψεις.
Δεν είναι όλα άσπρο ή μαύρο.Οι Δάσκαλοι πρέπει να κάνουν λίγο περισσότερο ή πιο σωστά Φυσικές Επιστήμες και Μαθηματικά και οι "καθηγητικές" σχολές πολύ περισσότερο διδακτική και παιδαγωγικά (τουλάχιστον γι' αυτούς που θα ασχοληθούν με την εκπαίδευση).Μιλάμε για επίπεδο υπεράσπισης όμως: "καθηγητούληδες", "ονειρώξεις", "τρουπώσω", "καταστροφή".Όπως κριτικάρεις τους συναδέλφους που διδάσκουν στα Γυμνάσια να δέχεσαι και κριτική για τους συναδέλφους που διδάσκουν στα Δημοτικά.Δεν είναι υπεράνω κριτικής και δεν έχουν το αλάθητο.