*

Αποστολέας Θέμα: 800 Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπ/κό Πρόγραμμα  (Αναγνώστηκε 17112 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 666
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ

Θυμάμαι πριν από 6 περίπου χρόνια στο ιδιωτικό Δημοτικό που ήμουν οργάνωσε ο ιδιοκτήτης μια συνάντηση με τους γονείς, όπου έπρεπε να τους εξηγήσουμε, πως θα γινόταν στο μέλλον το μάθημα σε ομαδούλες με την ανακαλυπτική μέθοδο, κλπ...
Δοκίμασαν οι δάσκαλοι να αλλάξουν την διάταξη των θρανίων, πειραματίστηκαν, βαρέθηκαν... και επέστρεψαν σε 2 εβδομάδες στην πεπατημέμη του μετωπικού μαθήματος... 

Μακάρι στο σχολείο σου να υπάρχει ο ενθουσιασμός για διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις, ανταλλαγή εμπειριών όλων των δασκάλων που διδάσκουν την ίδια τάξη και στη τελική να επιτευχθεί και ο πιο σημαντικός στόχος: Τα παιδιά να μαθαίνουν πως να μαθαίνουν.
Υπάρχει μια τάση να δικαιολογούμε όλοι μας την ανεπάρκεια μας να προσαρμόσουμε το μάθημά μας στα νέα τεχνολογικά και διδακτικά δεδομένα, λέγοντας πως όλα αυτά είναι "θεωρίες" και δεν έχουν πρακτική εφαρμογή... :(

Το πρόβλημα είναι όμως αυτό ακριβώς, ότι παίρνουμε μια θεωρία και πάμε να την εφαρμόσουμε στην πράξη χωρίς προεργασία! Το να αλλάξεις τη διάταξη των θρανίων δεν είναι πανάκεια και ούτε εξασφαλίζει ότι ξαφνικά τα παιδιά θα δουλέψουν ομαδοσυνεργατικά. Θα πρέπει να μάθουν πως να συνεργάζονται από την πρώτη τάξη, με τα κατάλληλα θρανία, με τα κατάλληλα βιβλία, με τα κατάλληλα εποπτικά μέσα,  στον κατάλληλο χώρο. (Για να μην αναφερθώ πόσο ωραία μετωπική διδασκαλία κάνεις ακόμα με τα θρανία σε ομαδούλες  ;))

https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος pe70-va

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 145
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Να ρωτήσω και κάτι ακόμα. Οι εκπαιδευτικοί του ολοημέρου σύμφωνα με το νέο ωράριο θα κάνουν 15 ώρες την εβδομάδα και όχι 20, αφού πλέον θα ξεκινάει στις 14:00 το ολοήμερο και όχι 13:15 όπως πριν. Πώς θα συμπληρωθούν άλλες 9 ώρες μου λέτε?? Προσωπικά έχω αναλάβει ήδη τρία μαθήματα από το πρωινό,σύνολο 5 ώρες, τι άλλο μένει να κάνω? Υπάρχουν άλλοι τρόποι συμπλήρωσης ωραρίου? ??? ??? Ξέρει κανείς?
Τη στρουμφίσαμε!

Αποσυνδεδεμένος kyra_daskala

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 666
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Αν δεν υπάρχουν άλλες ώρες να κάνεις στο πρωινό πρόγραμμα, το μόνο που μπορεί να κάνει ο διευθυντής σου είναι να επικαλεστεί φόρτο εργασίας και να σου αναθέσει κάποιες διοικητικές εργασίες. Διαφορετικά σε βλέπω να πηγαίνεις και σε άλλο σχολείο.

Εγώ είμαι στο πρωινό πρόγραμμα και μου περισσεύουν 2 ώρες από το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο. Ήδη σε πρώτη κρούση στο γραφείο μας είπαν ότι δεν δικαιολούνται φέτος ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας. Οπότε και εγώ περιμένω τις εξελίξεις.
https://www.youtube.com/watch?v=MwRNvpGydzw
Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του

Αποσυνδεδεμένος pe70-va

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 145
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Αν δεν υπάρχουν άλλες ώρες να κάνεις στο πρωινό πρόγραμμα, το μόνο που μπορεί να κάνει ο διευθυντής σου είναι να επικαλεστεί φόρτο εργασίας και να σου αναθέσει κάποιες διοικητικές εργασίες. Διαφορετικά σε βλέπω να πηγαίνεις και σε άλλο σχολείο.

Εγώ είμαι στο πρωινό πρόγραμμα και μου περισσεύουν 2 ώρες από το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο. Ήδη σε πρώτη κρούση στο γραφείο μας είπαν ότι δεν δικαιολούνται φέτος ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας. Οπότε και εγώ περιμένω τις εξελίξεις.

Τέλεια τότε...άντε να δούμε τι θα γίνει. Ελπίζω να έχουμε καλά νέα και οι δύο!
Τη στρουμφίσαμε!

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)

Αποσυνδεδεμένος pe70-va

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 145
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Αν σε κάποιο από αυτά τα σχολεία σταματήσει να λειτουργεί το ολοήμερο, εξακολουθεί να συγκαταλέγεται το σχολείο σε αυτά με το ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα ή παύει???
Τη στρουμφίσαμε!

Αποσυνδεδεμένος Proteas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
  • Love is the drug!
    • Προφίλ
Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, 21/10

16/10/2010 - 08:50

 

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

E-mail: asillogosathinon@gmail.com, Ζωγράφου

 

 Αρ. Πρ. : 21

Αθήνα 13/10/2010

 

Προς :

Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λεκανοπεδίου Αττικής

 

 

 

Θέμα :Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος (Πέμπτη 21 Οκτώβρη, 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε.)

Συναδέλφισες, συνάδελφοι

Η μέχρι τώρα εμπειρία από τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος» δυστυχώς επιβεβαώνει τους χειρότερους φόβους μας :

-            Στα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά. Ιδιαίτερα οι γονείς των μικρών τάξεων, διαμαρτύρονται για την ανώφελη ταλαιπωρία των παιδιών τους που γυρνούν στο σπίτι κατάκοπα χωρίς δυνάμεις για να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα.

-            Τα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος υιοθετούν εξοντωτικούς ρυθμούς για τη μάθηση. Η έβδομη ώρα – ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση σε όλες τις τάξεις – αποδεικνύεται παιδαγωγικά ανώφελη και υπονομεύει και τις υπόλοιπες.  Επιπλέον, οι μεγάλες αδυναμίες στην υλικοτεχνική υποδομή μετατρέπουν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου σε ανυπέρβλητη δοκιμασία για τα περισσότερα παιδιά.

-            Η διαμόρφωση του προγράμματος στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται.  Η διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη τάξη, χωρίς διδακτικό υλικό, χωρίς σχέδιο και στόχους, πριν ακόμη τα παιδιά συνειδητοποιήσουν  τα Ελληνικά και τους μηχανισμούς της γραφής, δημιουργεί προβλήματα ακόμη και στη διδασκαλία της Ελληνικής. Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν  βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή. Ταυτόχρονα, η εισαγωγή της πληροφορικής από την Α΄ Δημοτικού στα σχολεία του Συλλόγου μας χωρίς να υπάρχει καμιά υποδομή (πλήρης έλλειψη εργαστηρίων πληροφορικής) οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις.

-            Η εναλλαγή  5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη υπονομεύει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή και δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Η κάλυψη των αναγκών για ειδικότητες με περιπλανόμενους και μεταφερόμενους εκπαιδευτικούς, υπονομεύει τη συνοχή της σχολικής μονάδας και διαλύει τους απαραίτητους δεσμούς συνοχής της σχολικής κοινότητητας. Οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά πρωτοφανή προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, τα κυλιόμενα και ευέλικτα ωράρια, την αναζήτηση του χρόνου για την ενημέρωση των γονέων.

Ένα νέο μοντέλο σχολείου αναδύεται μέσα από τη συγκρότηση και την αναμενόμενη επέκταση των 800 ολοήμερων. Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, εντατικοποιεί τους ρυθμούς μάθησης χωρίς κανένα σεβασμό στην παιδικότητα, διαλύει κάθε ιστό συλλογικότητας, αφαιρεί κάθε περιθώριο αυτονομίας και ελέγχου της σχολικής καθημερινότητας από τον εκπαιδευτικό.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να οργανώσει τη δράση του απέναντι σε μια τέτοια προοπτική, να οργανώσει αγωνιστικές πρωτοβουλίες, να ενημερώσει τους γονείς και να συγκροτήσει κοινό μέτωπο, να αρθρώσει στόχους και διεκδικήσεις για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει.

Σε αυτή την κατεύθυνση και σε συνέχεια των πρωτοβουλιών συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. της προηγούμενης σχολικής χρονιάς για το θέμα των 800 ολοήμερων, καλούμε σε σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε., την Πέμπτη 21 Οκτώβρη, στις 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. Για να συζητήσουμε, να ανταλλάξουμε θέσεις και προτάσεις και να διαμορφώσουμε από κοινού, ένα αγωνιστικό πρόγραμμα για το επόμενο διάστημα για το ζήτημα των 800 ολοήμερων.

 
Για το Δ.Σ.
 

Αποσυνδεδεμένος pe70-va

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 145
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, 21/10

16/10/2010 - 08:50

 

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

E-mail: asillogosathinon@gmail.com, Ζωγράφου

 

 Αρ. Πρ. : 21

Αθήνα 13/10/2010

 

Προς :

Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λεκανοπεδίου Αττικής

 

 

 

Θέμα :Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος (Πέμπτη 21 Οκτώβρη, 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε.)

Συναδέλφισες, συνάδελφοι

Η μέχρι τώρα εμπειρία από τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος» δυστυχώς επιβεβαώνει τους χειρότερους φόβους μας :

-            Στα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά. Ιδιαίτερα οι γονείς των μικρών τάξεων, διαμαρτύρονται για την ανώφελη ταλαιπωρία των παιδιών τους που γυρνούν στο σπίτι κατάκοπα χωρίς δυνάμεις για να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα.

-            Τα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος υιοθετούν εξοντωτικούς ρυθμούς για τη μάθηση. Η έβδομη ώρα – ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση σε όλες τις τάξεις – αποδεικνύεται παιδαγωγικά ανώφελη και υπονομεύει και τις υπόλοιπες.  Επιπλέον, οι μεγάλες αδυναμίες στην υλικοτεχνική υποδομή μετατρέπουν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου σε ανυπέρβλητη δοκιμασία για τα περισσότερα παιδιά.

-            Η διαμόρφωση του προγράμματος στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται.  Η διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη τάξη, χωρίς διδακτικό υλικό, χωρίς σχέδιο και στόχους, πριν ακόμη τα παιδιά συνειδητοποιήσουν  τα Ελληνικά και τους μηχανισμούς της γραφής, δημιουργεί προβλήματα ακόμη και στη διδασκαλία της Ελληνικής. Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν  βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή. Ταυτόχρονα, η εισαγωγή της πληροφορικής από την Α΄ Δημοτικού στα σχολεία του Συλλόγου μας χωρίς να υπάρχει καμιά υποδομή (πλήρης έλλειψη εργαστηρίων πληροφορικής) οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις.

-            Η εναλλαγή  5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη υπονομεύει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή και δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Η κάλυψη των αναγκών για ειδικότητες με περιπλανόμενους και μεταφερόμενους εκπαιδευτικούς, υπονομεύει τη συνοχή της σχολικής μονάδας και διαλύει τους απαραίτητους δεσμούς συνοχής της σχολικής κοινότητητας. Οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά πρωτοφανή προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, τα κυλιόμενα και ευέλικτα ωράρια, την αναζήτηση του χρόνου για την ενημέρωση των γονέων.

Ένα νέο μοντέλο σχολείου αναδύεται μέσα από τη συγκρότηση και την αναμενόμενη επέκταση των 800 ολοήμερων. Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, εντατικοποιεί τους ρυθμούς μάθησης χωρίς κανένα σεβασμό στην παιδικότητα, διαλύει κάθε ιστό συλλογικότητας, αφαιρεί κάθε περιθώριο αυτονομίας και ελέγχου της σχολικής καθημερινότητας από τον εκπαιδευτικό.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να οργανώσει τη δράση του απέναντι σε μια τέτοια προοπτική, να οργανώσει αγωνιστικές πρωτοβουλίες, να ενημερώσει τους γονείς και να συγκροτήσει κοινό μέτωπο, να αρθρώσει στόχους και διεκδικήσεις για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει.

Σε αυτή την κατεύθυνση και σε συνέχεια των πρωτοβουλιών συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. της προηγούμενης σχολικής χρονιάς για το θέμα των 800 ολοήμερων, καλούμε σε σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε., την Πέμπτη 21 Οκτώβρη, στις 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. Για να συζητήσουμε, να ανταλλάξουμε θέσεις και προτάσεις και να διαμορφώσουμε από κοινού, ένα αγωνιστικό πρόγραμμα για το επόμενο διάστημα για το ζήτημα των 800 ολοήμερων.

 
Για το Δ.Σ.
 

Έτσι ακριβώς είναι!!
Τη στρουμφίσαμε!

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, 21/10

16/10/2010 - 08:50

 

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

E-mail: asillogosathinon@gmail.com, Ζωγράφου

 

 Αρ. Πρ. : 21

Αθήνα 13/10/2010

 

Προς :

Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λεκανοπεδίου Αττικής

 

 

 

Θέμα :Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος (Πέμπτη 21 Οκτώβρη, 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε.)

Συναδέλφισες, συνάδελφοι

Η μέχρι τώρα εμπειρία από τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος» δυστυχώς επιβεβαώνει τους χειρότερους φόβους μας :

-            Στα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά. Ιδιαίτερα οι γονείς των μικρών τάξεων, διαμαρτύρονται για την ανώφελη ταλαιπωρία των παιδιών τους που γυρνούν στο σπίτι κατάκοπα χωρίς δυνάμεις για να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα.

-            Τα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος υιοθετούν εξοντωτικούς ρυθμούς για τη μάθηση. Η έβδομη ώρα – ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση σε όλες τις τάξεις – αποδεικνύεται παιδαγωγικά ανώφελη και υπονομεύει και τις υπόλοιπες.  Επιπλέον, οι μεγάλες αδυναμίες στην υλικοτεχνική υποδομή μετατρέπουν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου σε ανυπέρβλητη δοκιμασία για τα περισσότερα παιδιά.

-            Η διαμόρφωση του προγράμματος στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται.  Η διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη τάξη, χωρίς διδακτικό υλικό, χωρίς σχέδιο και στόχους, πριν ακόμη τα παιδιά συνειδητοποιήσουν  τα Ελληνικά και τους μηχανισμούς της γραφής, δημιουργεί προβλήματα ακόμη και στη διδασκαλία της Ελληνικής. Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν  βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή. Ταυτόχρονα, η εισαγωγή της πληροφορικής από την Α΄ Δημοτικού στα σχολεία του Συλλόγου μας χωρίς να υπάρχει καμιά υποδομή (πλήρης έλλειψη εργαστηρίων πληροφορικής) οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις.

-            Η εναλλαγή  5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη υπονομεύει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή και δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Η κάλυψη των αναγκών για ειδικότητες με περιπλανόμενους και μεταφερόμενους εκπαιδευτικούς, υπονομεύει τη συνοχή της σχολικής μονάδας και διαλύει τους απαραίτητους δεσμούς συνοχής της σχολικής κοινότητητας. Οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά πρωτοφανή προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, τα κυλιόμενα και ευέλικτα ωράρια, την αναζήτηση του χρόνου για την ενημέρωση των γονέων.

Ένα νέο μοντέλο σχολείου αναδύεται μέσα από τη συγκρότηση και την αναμενόμενη επέκταση των 800 ολοήμερων. Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, εντατικοποιεί τους ρυθμούς μάθησης χωρίς κανένα σεβασμό στην παιδικότητα, διαλύει κάθε ιστό συλλογικότητας, αφαιρεί κάθε περιθώριο αυτονομίας και ελέγχου της σχολικής καθημερινότητας από τον εκπαιδευτικό.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να οργανώσει τη δράση του απέναντι σε μια τέτοια προοπτική, να οργανώσει αγωνιστικές πρωτοβουλίες, να ενημερώσει τους γονείς και να συγκροτήσει κοινό μέτωπο, να αρθρώσει στόχους και διεκδικήσεις για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει.

Σε αυτή την κατεύθυνση και σε συνέχεια των πρωτοβουλιών συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. της προηγούμενης σχολικής χρονιάς για το θέμα των 800 ολοήμερων, καλούμε σε σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε., την Πέμπτη 21 Οκτώβρη, στις 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. Για να συζητήσουμε, να ανταλλάξουμε θέσεις και προτάσεις και να διαμορφώσουμε από κοινού, ένα αγωνιστικό πρόγραμμα για το επόμενο διάστημα για το ζήτημα των 800 ολοήμερων.

 
Για το Δ.Σ.
 


Κατά τη γνώμη μου σε κάποια έχουν δίκιο και σε κάποια άδικο. Εϊναι 100% η άποψη των δασκάλων για τα νέα μέτρα και φυσικά δεν αντιπροσωπεύει σε καμία περίπτωση τους καθηγητές των ειδικοτήτων. Θα αναφερθώ στις απόψεις για το μάθημά μου...

Συγκεκριμένα αναφέρει: "Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν  βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή. Ταυτόχρονα, η εισαγωγή της πληροφορικής από την Α΄ Δημοτικού στα σχολεία του Συλλόγου μας χωρίς να υπάρχει καμιά υποδομή (πλήρης έλλειψη εργαστηρίων πληροφορικής) οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις."

Εδώ πρόκειται για 100% υποκειμενική άποψη ειδικά στο πρώτο σκέλος. Οι δικοί μου μαθητές σε καμία περίπτωση δεν χρησιμοποιούν τον υπολογιστή ως παιχνιδομηχανή. Μαθαίνουν πολύ χρήσιμα πράγματα για τους υπολογιστές, για το Internet, χρήσιμα εργαλεία για να δημιουργούν τα ίδια τα παιδιά εικόνες/ήχο/video και άλλα πολλά. Ακόμα και αν κάποτε παίξουν κάποιο παιχνίδι στα πλαίσια του μαθήματος θα έχει εκπαιδευτικό σκοπό. Σίγουρα όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να τα διδάξουν δάσκαλοι στους μαθητές, καθώς δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις στο αντικείμενο. Άλλο να χρησιμοποιείς έναν υπολογιστή, ή έναν προτζέκτορα για να δείξεις κάτι στους μαθητές χρησιμοποιώντας τον υπολογιστή και άλλο να διδάσκεις τη χρησιμότητα του υπολογιστή, τους κινδύνους στο Διαδίκτυο και τόσα άλλα αντικείμενα... Εδώ πρόκειται περί παρανόησης του σκοπού του μαθήματος... Δεν διδάσκουμε κάτι χρησιμοποιώντας απλά υπολογιστές, διδάσκουμε πληροφορική!

Συμφωνώ απόλυτα στα της έλλειψης εργαστηρίων. Αυτό είναι ένα θέμα που θα πρέπει να μας απασχολεί. Αλλά δεν πρόκειτα για επιχείρημα στην άποψη οτι δεν πρέπει να διδάσκονται τα παιδιά πληροφορική. Είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί. Όπως και η έλλειψη βιβλίων για το συγκεκριμένο μάθημα, κάτι που μάλλον δεν το θεωρούμε τόσο σημαντικό πρόβλημα.

Η επέκταση του ωραρίου κατά 40 λεπτά θεωρώ οτι δεν είναι κάτι τόσο σοβαρό. Σίγουρα επιβαρύνει λίγο το πρόγραμμα των μικρών τάξεων, αλλά θεωρώ οτι αξίζει τον κόπο. Ειδικά εφόσον η πλειοψηφία των γονιών στέλνει τα παιδιά σε φροντιστήρια πληροφορικής από την πρώτη δημοτικού. Το μάθημα της πληροφορικής θα τους απαλλάξει από αυτή την υποχρέωση.

Τέλος η θεωρία για την εναλλαγή των εκπαιδευτικών, χωρίς να θέλω να είμαι καχύποπτος, μοιάζει να έχει συντεχνειακό συμφέρον. Κάθε τάξη εξακολουθεί να έχει το δάσκαλό της, τα παιδιά δένονται με το συγκεκριμένο δάσκαλο. Δεν μπορώ να αντιληφθώ πώς οι 2 ώρες πληροφορικής, αγγλικών, θεατρικής αγωγής, μουσικής "υπονομεύουν την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή". Ίσα ίσα δίνουν στα παιδιά την δυνατότητα να μάθουν να συναναστρέφονται με εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στα αντικείμενά τους και να απολαμβάνουν υψηλότερου επιπέδου εκπαίδευσης.

Ας αφήσουμε επιτέλους έξω από την παιδεία τα συμφέροντα του κάθε κλάδου και ας δούμε ποιο πραγματικά είναι το συμφέρον των παιδιών!
« Τελευταία τροποποίηση: Οκτώβριος 16, 2010, 04:03:56 μμ από gpapage »

Αποσυνδεδεμένος pe70-va

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 145
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Αυτό που ξέρω εγώ είναι ότι στα περισσότερα από τα 800 σχολεία λείπουν οι ειδικότητες καθώς και οι υποδομές για να πραγματοποιηθεί αυτό που προτείνει το υπουργείο, με αποτέλεσμα ναι μεν να τηρείται το νέο ωράριο, καθημερινό εφτάωρο για όλες τις τάξεις δηλαδή, όμως οι ώρες των ειδικοτήτων καλύπτονται από τους δασκάλους :-\ και ήδη έχουμε μέσα Οκτώβρη! Αν αυτό δεν είναι μπάχαλο τι είναι?? Αν δεν είσαι έτοιμη για το Νέο Σχολείο, μην το προτείνεις κυβερνησούλα μου!
Τη στρουμφίσαμε!

Αποσυνδεδεμένος geok_salonika

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2755
  • Φύλο: Άντρας
  • Μηδένα προ του τέλους μακάριζε...
    • Προφίλ
    • Θεματα εξετάσεων και online test ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών
Άλλο είναι το λείπουν οι υποδομές και οι ειδικότητες και άλλο το δεν χρειάζονται οι ειδικότητες που εμμέσως αναφέρει η ανακοίνωση της παραπάνω συντονιστικής επιτροπής
Κάθε εμπόδιο για καλό...
Κάθε μέρα είναι μια καινούρια μέρα!!!

Θέματα και online test προηγούμενων ΑΣΕΠ: www.exetaseis-asep.com

mixalis

  • Επισκέπτης
Ρε παιδιά πως μπορειτε να συζητάτε με ένα lobby ατόμων(δασκαλοι) που το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι αν θα έχουνε τετράωρο ,τι ώρα θα σχολασουνε και πόσα λεφτά τουσ κόψανε?
Tώρα η συνδικαλιστές ξέρουν καλά την δουλειά τους αφου το κοινό στο οποίο απευθύνονται(δασκαλοι) ειναι αβουλα όντα.
Τα βλέπουμε απο κοντά πόσο τουσ ενδιαφέρει η σχέση που αναπτύσουνε με τα παιδία .... στα κενά τουσ στα οποία εξαφανίζονται και στις τρείς ωρες την ημέρα που έρχονται στοπ σχολέιο.
Φτάνει πια αυτή η στείρα αντιπολίτευση αν έχετε κατι σημαντικό να μάς πειτε εχει καλως αλλιως αντε παρακάτω.

Αποσυνδεδεμένος Proteas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
  • Love is the drug!
    • Προφίλ
Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις ειδικότητες!!! Μια χαρα τα πάμε μαζί τους και προσπαθούμε και να δεθούμε ως ομάδα! Το θέμα ειναι το εξαντλητικό ωράριο ,ειδικά για τους μικρότερους μαθητές! Δεν μπορεί ενα πρόγραμμα να "φουσκώνει" εις βάρος των μαθητών. Το να χρησιμοποιουνται παιχνιδια για να μάθουν κάτι οι μαθητές είναι πολύ καλό! Είναι ,όμως,μεγάλη κοροϊδία να γινονται μαθηματα χωρις οργανωμενα εργαστηρια... Αυτό φανερωνει τεράστια προχειρότητα και δουλειές του ποδαριού από την πλευρά του Υπουργείου!!!!!!

mixalis

  • Επισκέπτης
ΟΚ. Aυτο καταλαβαίνεις όλα καλα!!!!

Αποσυνδεδεμένος Proteas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
  • Love is the drug!
    • Προφίλ

 Ίσα ίσα δίνουν στα παιδιά την δυνατότητα να μάθουν να συναναστρέφονται με εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στα αντικείμενά τους και να απολαμβάνουν υψηλότερου επιπέδου εκπαίδευσης.


Αυτό ειναι καθαρά θεμα εκπ/κού και οχι εξειδικευσης!!! Στο Λυκειο και στο Γυμνάσιο έχουν όλοι μια εξειδίκευση. Αυτό όμως δεν κάνει το μάθημα όλων υψηλότερου επιπέδου! Υπάρχουν τεράστιες διαφορές απο καθηγητή σε καθηγητή! Αν κάποιος ασχολειται,ενδιαφέρεται και προετοιμάζεται  για το μαθημα του θα προσφέρει υψηλότερο επιπεδο ανεξαρτητα από την ειδικότητα που έχει! αν δεν ενδιαφέρεται και δεν προετοιμάζεται θα προσφέρει χαμηλότερου επιπέδου. Αυτό ισχύει βέβαια για ολους τους εκπ/κους απο το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο!

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 887
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 319
Σύνολο: 319

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.109 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.