0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Θυμάμαι πριν από 6 περίπου χρόνια στο ιδιωτικό Δημοτικό που ήμουν οργάνωσε ο ιδιοκτήτης μια συνάντηση με τους γονείς, όπου έπρεπε να τους εξηγήσουμε, πως θα γινόταν στο μέλλον το μάθημα σε ομαδούλες με την ανακαλυπτική μέθοδο, κλπ...Δοκίμασαν οι δάσκαλοι να αλλάξουν την διάταξη των θρανίων, πειραματίστηκαν, βαρέθηκαν... και επέστρεψαν σε 2 εβδομάδες στην πεπατημέμη του μετωπικού μαθήματος... Μακάρι στο σχολείο σου να υπάρχει ο ενθουσιασμός για διαφορετικές διδακτικές προσεγγίσεις, ανταλλαγή εμπειριών όλων των δασκάλων που διδάσκουν την ίδια τάξη και στη τελική να επιτευχθεί και ο πιο σημαντικός στόχος: Τα παιδιά να μαθαίνουν πως να μαθαίνουν.Υπάρχει μια τάση να δικαιολογούμε όλοι μας την ανεπάρκεια μας να προσαρμόσουμε το μάθημά μας στα νέα τεχνολογικά και διδακτικά δεδομένα, λέγοντας πως όλα αυτά είναι "θεωρίες" και δεν έχουν πρακτική εφαρμογή...
Αν δεν υπάρχουν άλλες ώρες να κάνεις στο πρωινό πρόγραμμα, το μόνο που μπορεί να κάνει ο διευθυντής σου είναι να επικαλεστεί φόρτο εργασίας και να σου αναθέσει κάποιες διοικητικές εργασίες. Διαφορετικά σε βλέπω να πηγαίνεις και σε άλλο σχολείο.Εγώ είμαι στο πρωινό πρόγραμμα και μου περισσεύουν 2 ώρες από το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο. Ήδη σε πρώτη κρούση στο γραφείο μας είπαν ότι δεν δικαιολούνται φέτος ώρες ενισχυτικής διδασκαλίας. Οπότε και εγώ περιμένω τις εξελίξεις.
Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, 21/1016/10/2010 - 08:50 Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣE-mail: asillogosathinon@gmail.com, Ζωγράφου Αρ. Πρ. : 21Αθήνα 13/10/2010 Προς :Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λεκανοπεδίου Αττικής Θέμα :Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος (Πέμπτη 21 Οκτώβρη, 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε.)Συναδέλφισες, συνάδελφοιΗ μέχρι τώρα εμπειρία από τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος» δυστυχώς επιβεβαώνει τους χειρότερους φόβους μας :- Στα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά. Ιδιαίτερα οι γονείς των μικρών τάξεων, διαμαρτύρονται για την ανώφελη ταλαιπωρία των παιδιών τους που γυρνούν στο σπίτι κατάκοπα χωρίς δυνάμεις για να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα.- Τα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος υιοθετούν εξοντωτικούς ρυθμούς για τη μάθηση. Η έβδομη ώρα – ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση σε όλες τις τάξεις – αποδεικνύεται παιδαγωγικά ανώφελη και υπονομεύει και τις υπόλοιπες. Επιπλέον, οι μεγάλες αδυναμίες στην υλικοτεχνική υποδομή μετατρέπουν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου σε ανυπέρβλητη δοκιμασία για τα περισσότερα παιδιά.- Η διαμόρφωση του προγράμματος στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται. Η διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη τάξη, χωρίς διδακτικό υλικό, χωρίς σχέδιο και στόχους, πριν ακόμη τα παιδιά συνειδητοποιήσουν τα Ελληνικά και τους μηχανισμούς της γραφής, δημιουργεί προβλήματα ακόμη και στη διδασκαλία της Ελληνικής. Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή. Ταυτόχρονα, η εισαγωγή της πληροφορικής από την Α΄ Δημοτικού στα σχολεία του Συλλόγου μας χωρίς να υπάρχει καμιά υποδομή (πλήρης έλλειψη εργαστηρίων πληροφορικής) οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις.- Η εναλλαγή 5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη υπονομεύει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή και δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Η κάλυψη των αναγκών για ειδικότητες με περιπλανόμενους και μεταφερόμενους εκπαιδευτικούς, υπονομεύει τη συνοχή της σχολικής μονάδας και διαλύει τους απαραίτητους δεσμούς συνοχής της σχολικής κοινότητητας. Οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά πρωτοφανή προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, τα κυλιόμενα και ευέλικτα ωράρια, την αναζήτηση του χρόνου για την ενημέρωση των γονέων.Ένα νέο μοντέλο σχολείου αναδύεται μέσα από τη συγκρότηση και την αναμενόμενη επέκταση των 800 ολοήμερων. Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, εντατικοποιεί τους ρυθμούς μάθησης χωρίς κανένα σεβασμό στην παιδικότητα, διαλύει κάθε ιστό συλλογικότητας, αφαιρεί κάθε περιθώριο αυτονομίας και ελέγχου της σχολικής καθημερινότητας από τον εκπαιδευτικό.Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να οργανώσει τη δράση του απέναντι σε μια τέτοια προοπτική, να οργανώσει αγωνιστικές πρωτοβουλίες, να ενημερώσει τους γονείς και να συγκροτήσει κοινό μέτωπο, να αρθρώσει στόχους και διεκδικήσεις για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει.Σε αυτή την κατεύθυνση και σε συνέχεια των πρωτοβουλιών συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. της προηγούμενης σχολικής χρονιάς για το θέμα των 800 ολοήμερων, καλούμε σε σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε., την Πέμπτη 21 Οκτώβρη, στις 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. Για να συζητήσουμε, να ανταλλάξουμε θέσεις και προτάσεις και να διαμορφώσουμε από κοινού, ένα αγωνιστικό πρόγραμμα για το επόμενο διάστημα για το ζήτημα των 800 ολοήμερων. Για το Δ.Σ.
Ίσα ίσα δίνουν στα παιδιά την δυνατότητα να μάθουν να συναναστρέφονται με εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς στα αντικείμενά τους και να απολαμβάνουν υψηλότερου επιπέδου εκπαίδευσης.