0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.
Ξέρει κανείς ποιος νόμος διέπει την ανάθεση των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης στα εκάστοτε παιδιά; Μιλάω πάντα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.. Ποιος είναι υπεύθυνος να τα μοιράσει και με ποια κριτήρια;Επίσης σε ποιο νόμο είναι γραμμένες οι υποχρεώσεις της παράλληλης όσον αφορά συνεκπαίδευση και εφημερίες; Ψάχνοντας για την συνεκπαίδευση αντιλαμβάνομαι ότι δεν είναι υποχρεωτική.. για τις εφημερίες και το σχόλασμα δεν έχω βρει ακόμα κάτι.Υπηρετώ στην δευτεροβάθμια αλλά πολύ καλή μου φίλη δασκάλα παράλληλης με σεμινάριο ειδικής αντιμετωπίζει πρόβλημα στο σχολείο με το παιδί που της ανέθεσαν( η δυσκολότερη περίπτωση) και της έχουν φορτώσει εφημερία σε κάθε διάλειμμα για το παιδί της και το σχόλασμα του ασχέτως ωραρίου.. ως συνέπεια είναι κάθε μέρα στο σχολείο 8-1:30. Είναι φυσιολογικό ή σε εμένα φαίνεται παράλογο συνάδελφοι;Προσπαθώ να την βοηθήσω ψάχνοντας..
Καλώς ή κακώς, είθισται η παράλληλη να προσφέρει και τετοια υποστήριξη στα παιδιά. Αν έχουν σοβαρές δυσκολίες στην αυτοεξυπηρετηση τέτοιου είδους, είναι αναγκαίο διότι δεν μπορεί να το κάνει αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης. Το να είσαι στο σχολείο 8.15-1.20 ή και 2 στη βθμια δεν είναι τραγικό, για όνομα του θεού. Οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής έχουν κάποιες τέτοιες επιβαρύνσεις που είναι διαφορετικές από τις επιβαρύνσεις που έχει οποιος κάνει στο γενικό τμήμα. Και στα σχολεία όλοι κάνουμε πολλά πράγματα που δεν θα έπρεπε να είναι δουλειά μας.
https://www.especial.gr/wp-content/uploads/2022/03/fek-b-449-3-4-2007.pdf
Στο διαλειμμα ειναι υποχρεωση της ΠΣ να ειναι με το παιδι (ο νομος λεει οτι είναι συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής.)Επισης καλειται οργανώσει την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του παιδιού με αναπηρία ή/και ΕΕΑ από την τάξη και από το σχολείο και σύμφωνα με το ημερήσιο πρόγραμμα που έχει ανατεθεί στον εκπαιδευτικό.Δειτε τα υπ’ αριθ. 27922/Γ6/2007/ Υπουργική Απόφαση, Φ.353.1/324/105657/Δ1 όπως τροποποιήθηκε από την Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 48275/Δ3/2019 – ΦΕΚ 1088/Β/2-4-2019
emmaki, θεωρείς ότι αν το παιδί είναι λειτουργικό μπορεί να στέκεται διακριτικά και να μιλάει με τους άλλους δασκάλους; Επίσης, μες στην τάξη είναι σωστό να βοηθάει κι άλλα παιδιά, αν δουλεύουν σε ομάδες;
Η ανακοίνωση της ΔΟΕΠαραβίαση του ωραρίου εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξηςΤις τελευταίες ημέρες έχουν τεθεί υπόψη του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. πολλές καταγγελίες για την απόπειρα παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης.Συγκεκριμένα, με βάση αυθαίρετες ερμηνείες του υφιστάμενου νομικού πλαισίου από «ομάδες» διευθυντών σχολικών μονάδων δίχως καμία θεσμική υπόσταση, εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης δέχονται παράνομες εντολές για παραμονή τους στο σχολείο πέραν του διδακτικού τους ωραρίου με πρόσχημα την ιδιαίτερη εκπαιδευτική σχέση που έχουν εκ του ρόλου τους με τους μαθητές/τριες με των οποίων τη στήριξη είναι επιφορτισμένοι.Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τονίζει ότι:Είναι ανεπίτρεπτο να υπάρχει ανισότητα στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών με βάση το εκπαιδευτικό τους έργο. Όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν τα ίδια ακριβώς δικαιώματα και κανείς δεν έχει την εξουσία να τα παραβιάζει.Η ευθύνη για την ασφάλεια του συνόλου των μαθητών/τριών ανήκει στο σχολείο συνολικά. Η ασφαλής αποχώρηση όλων των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα καθώς και η επιτήρησή τους κατά τα διαλείμματα είναι έργο των εφημερευόντων και όχι των εκπαιδευτικών της παράλληλης στήριξης για τους μαθητές με των οποίων τη στήριξη είναι επιφορτισμένοι.Όπως, άλλωστε, αναφέρεται στην εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. 93506 /Δ3- 25/08/2023, με θέμα «Διευκρινιστικές οδηγίες του ν. 3699/2008 (Α΄199) σχετικά με την παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση», «Η εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών συνολικά, συμπεριλαμβανομένων και όσων έχουν έγκριση παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης, αποτελεί ευθύνη του σχολείου ως φορέα και σε καμία περίπτωση η διατύπωση του εδαφίου 3 του υποκεφαλαίου “Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης” του κεφαλαίου Α΄ «ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» της υπό στοιχεία Υ.Α. 27922/Γ6/2007 Υ.Α. (Β΄449), δεν σημαίνει ότι ο/η εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης-συνεκπαίδευσης έχει ατομικά το σύνολο αυτής της ευθύνης».Σύμφωνα με τον ν. 3600/2008 άρθρο 6 παρ. 1β «Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης».Η συνολική στήριξη (ακόμη και στο διάλειμμα) έχει να κάνει με το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα στήριξης των μαθητών/τριών και όχι με την επιτήρηση ή αποχώρησή τους (πέραν του διδακτικού τους ωραρίου). Στο καθηκοντολόγιο που αφορά στους εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης, με σαφήνεια αναφέρεται ότι «…υλοποιούν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη και είναι συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικής ζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής.» Όπως είναι αυτονόητο η ευθύνη συνδέεται με το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο υλοποιείται εντός του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και όχι, όπως αυθαίρετα κάποιοι ερμηνεύουν, πέραν αυτού.Με βάση τα παραπάνω, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπίζονται με τις αποφάσεις τους τα ίσα δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών και να μην υιοθετούν και εφαρμόζουν καταδικαστέες πρακτικές παραβίασης των δικαιωμάτων εκπαιδευτικών που κάποιοι επιχειρούν να εμφανίσουν ως κανονικότητα.https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/anakoinoseis/427575_doe-gia-parallili-stirixi-anepitrepto-parabiasi-toy-orarioy
Διαφορετικες αποψεις….Σε οσες παραλληλες ξερω (και ξερω πολλες στα 18 χρονια που ηνουν στην ΕΑ) εφαρμοζοταν αυτο που παρεθεσα εγω και οχι της ΔΟΕ