*

Αποστολέας Θέμα: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!  (Αναγνώστηκε 36687 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Proteas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
  • Love is the drug!
    • Προφίλ
ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« στις: Σεπτέμβριος 04, 2010, 04:08:31 μμ »
Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση ΠΕ Χανίων: Μύθοι και ψέματα για το «νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα» των 800 ολοήμερων

04/09/2010 - 14:26

Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση (ΕΑΚ) εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων

Χανιά, 31-8-2010

 

Μύθοι και ψέματα για το «νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα» των 800 ολοήμερων

Στα τέλη της περασμένης χρονιάς ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, εντελώς αιφνιδιαστικά, η λειτουργία 800 σχολείων πανελλαδικά με «νέο ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα». Στο Νομό μας, 12 σχολεία πρόκειται να λειτουργήσουν με αυτό τον τρόπο. Το Υπουργείο προσπάθησε να αιφνιδιάσει γονείς και εκπαιδευτικούς προτείνοντας το μέτρο λίγες μέρες πριν λήξει η προηγούμενη σχολική χρονιά. Κανένα από τα σχολεία που προτάθηκαν να λειτουργήσουν με το νέο αναμορφωμένο πρόγραμμα δεν ρωτήθηκε.

Το Υπουργείο συνοδεύει Αυτή του την επιλογή με μια σειρά από ψέματα:

Μας λένε ότι το «αναμορφωμένο πρόγραμμα» θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας  για τους εκπαιδευτικούς. Το ίδιο επαναλαμβάνουν και οι συνδικαλιστές της ΠΑ.Σ.Κ.. Χρειάζεται να θυμίσουμε ότι στην εκπαίδευση δεν λείπουν οι θέσεις εργασίας. Θέσεις υπάρχουν ιδιαίτερα φέτος με τη συνταξιοδότηση χιλιάδων συναδέλφων και την πολιτική μείωσης των διορισμών. Αυτό που λείπει στην πραγματικότητα, είναι η πολιτική βούληση για καλυφθούν τα κενά αυτά με μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών. Ας μην μας κοροϊδεύουν. Αν το Υπουργείο ήθελε να δημιουργήσει θέσεις εργασίας δεν θα αύξανε την αναλογία εκπαιδευτικού/ μαθητών ανά τμήμα, από το 1/25 στο 1/28.

Το ίδιο παραμύθι περί δημιουργίας θέσεων εργασίας, είχε χρησιμοποιηθεί, από την τότε ηγεσία του Υπουργείου, άλλα και της Δ.Ο.Ε. όταν δημιουργήθηκε το ολοήμερο. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι το ολοήμερο δημιούργησε χιλιάδες θέσεις ωρομισθίων. Έγινε ο Δούρειος Ίππος για την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Το «αναμορφωμένο πρόγραμμα» απειλεί να φέρει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας μαζικά και στο πρωινό ωράριο.

Το «αναμορφωμένο πρόγραμμα θα είναι μια διαρκής πίεση στους εκπαιδευτικούς για υπερωρίες αφού το Υπουργείο επιμένει στο να μην κάνει επιπλέον διορισμούς, τη στιγμή μάλιστα που οι υπερωρίες των συναδέλφων στα ολιγοθέσια σχολεία για το 2009 και το 2010 παραμένουν απλήρωτες. Υπολογίζεται ότι θα χρειάζονται 3 ½ εκπαιδευτικοί επιπλέον σε κάθε σχολείο αναμορφωμένου προγράμματος. Αντί αυτού όμως έχουμε μειώσεις θέσεων.

Μας λένε ότι το νέο «αναμορφωμένο πρόγραμμα» θα είναι καλό για τα παιδιά γιατί θα κάνει «να μένει η τσάντα στο σχολείο». Στην πραγματικότητα θα λειτουργήσει στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Η τσάντα θα φεύγει ακόμη πιο βαριά από το σχολείο. Καταργούνται οι ώρες προετοιμασίας και προβλέπονται μόνο πέντε ώρες και αυτές στο απογευματινό, μη υποχρεωτικό ωράριο. Με την εισαγωγή νέων γνωστικών αντικειμένων στο πρόγραμμα των μικρών παιδιών της Α’ και της Β’ τάξης, όπως τα αγγλικά και η πληροφορική, θα αυξηθεί η πίεση στους γονείς για να γράψουν τα παιδιά τους στα φροντιστήρια αγγλικών και υπολογιστών, σε ακόμη πιο τρυφερή ηλικία.

Τα φροντιστήρια δεν καταπολεμώνται με την εισαγωγή περισσότερων γνωστικών αντικειμένων ή διδακτικών ωρών. Η εμπειρία του ολοήμερου σχολείου έδειξε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων συνέχισε να πηγαίνει τα παιδιά της σε διάφορα απογευματινά ιδιωτικά εκπαιδευτήρια για γνωστικά αντικείμενα παρά το ό,τι διδάσκονταν στο σχολείο.

Μας λένε ότι δεν υπάρχει λόγος για να ανησυχούμε γιατί τα νέα γνωστικά αντικείμενα θα διδάσκονται με παιγνιώδη τρόπο. Όμως η ύπαρξη 25, 28 και 30 παιδιών ανά τμήμα μόνο αυτό δεν εγγυάται. Στόχος του Υπουργείου είναι να συμπιέσει τη βασική παρεχόμενη γνώση (μητρική γλώσσα, βασικές γνώσεις μαθηματικών και φυσικών επιστημών, ξένες γλώσσες και γνώσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών) σε όσο το δυνατό μικρότερη ηλικία, ώστε να αποκτήσει γρήγορα το κάθε παιδί τις βασικές δεξιότητες και να μπορεί να βγει στην αγορά εργασίας, πριν καν τελειώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Με αυτό τον τρόπο επισημοποιείται εμμέσως, αντί να καταπολεμείται, η σχολική διαρροή.

Πριν από 13 χρόνια ο Αρσένης μετέτρεψε το Λύκειο σε ένα απέραντο εξεταστικό κάτεργο, με αποτέλεσμα την απίστευτη εντατικοποίηση της ζωής των μαθητών. Το ίδιο επιχειρεί να κάνει τώρα η Διαμαντοπούλου για το Δημοτικό.  Οι ώρες διδασκαλίας, θα αυξηθούν κατά 40%.Από 828 ετησίως για τα παιδιά 7 – 8 ετών, θα αυξηθούν στις 1274 και από 889 στα παιδιά από 9 – 10 ετών πάλι σε 1274. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μέσος όρος των χωρών του Ο.Ο.Σ.Α. είναι 769 και 810 αντίστοιχα, ενώ της Ε.Ε. των «19» 781 και 822. Στη δε Φινλανδία που μνημονεύουν συνεχώς οι παράγοντες των Υπουργείων του Π.Ι. και του φιλικά προσκείμενου σε αυτούς τύπου, τα παιδιά διδάσκονται 24 ώρες εβδομαδιαίως σε αντίθεση με τις 35 που θα διδάσκονται τα παιδιά μας με το νέο πρόγραμμα.

Το μέτρο είναι επικίνδυνο για τα δικαιώματα εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών. Είναι παιδαγωγικά λανθασμένο. Πρέπει να απορριφθεί μαζικά από το Σύλλογο και την Ομοσπονδία. Ήδη τα μισά από τα προτεινόμενα σχολεία της Αθήνας και πολλά της επαρχίας το έχουν απορρίψει και αρνούνται να συμμετέχουν σε αυτό. Τρία από τα δώδεκα σχολεία του νομού μας ακολουθούν παρόμοια στάση. Απέναντι στην επίδειξη αυταρχισμού της Υπουργού που στην πρόσφατη συνάντηση της με τη Δ.Ο.Ε. ότι «δεν υπάρχει δυνατότητα οι σύλλογοι διδασκόντων που κατέθεσαν διαφορετική άποψη για την εκπαιδευτική αναγκαιότητα των 800 ή επικαλέστηκαν λειτουργικές αδυναμίες των σχολείων τους να αρνηθούν τις εντολές» επιδιώκουμε τη γενίκευση της στάσης αυτής.

 Ζητάμε:

v      Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών τώρα.

v      Αύξηση των δαπανών για τη Δημόσια Παιδεία.

v      Κατάργηση του θεσμού της ωρομισθίας και της καλυμμένης ωρομισθίας μέσω του θεσμού του αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου.

v      Διορισμός όλων των αναπληρωτών ωρομισθίων. Όλων όσων έχουν υπογράψει έστω και μία σύμβαση στο Δημόσιο Σχολείο.

v      Μείωση των μαθητών ανά τμήμα

v      Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος 3848/2010

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:30:48 »

Αποσυνδεδεμένος Proteas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
  • Love is the drug!
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #1 στις: Σεπτέμβριος 04, 2010, 06:08:49 μμ »
ΑΠΟΡΙΑ: Υπάρχει κάποιος εκπ/κος που πραγματικά πιστεύει ότι ενα μικρό παιδί αντέχει καθημερινά 7 ώρες διδασκαλίας;;;;; Προσωπικά το θεωρώ αντιπαιδαγωγικό κι απάνθρωπο!!! Θα μ'ενδιεφερε όμως ν'ακουσω κι αλλες απόψεις...

Αποσυνδεδεμένος δηιάνειρα

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1141
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #2 στις: Σεπτέμβριος 06, 2010, 03:55:01 πμ »
μα λογω των ολοημερων δεν διοριζονται ολοι οι δασκαλοι? αν δε γινουν κι αυτα πως θα προσληφθουν οι χιλιαδες αυτοι που ειναι στους πινακες?

Αποσυνδεδεμένος Blackrider

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 119
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #3 στις: Σεπτέμβριος 06, 2010, 08:18:10 πμ »
ΑΠΟΡΙΑ: Υπάρχει κάποιος εκπ/κος που πραγματικά πιστεύει ότι ενα μικρό παιδί αντέχει καθημερινά 7 ώρες διδασκαλίας;;;;; Προσωπικά το θεωρώ αντιπαιδαγωγικό κι απάνθρωπο!!! Θα μ'ενδιεφερε όμως ν'ακουσω κι αλλες απόψεις...

Γιατί ρε παιδιά;
Κατ' αρχάς όλα τα ιδιωτικά κάνουν εφτάωρο σε όλες τις τάξεις.
Το ολοήμερο διαρκεί ως τις 4 το μεσημέρι (δηλαδή 9ωρο).
Το πρόβλημα λοιπόν δεν είναι το ωράριο αυτό καθ' αυτό.
Θα δεχόμουν ως πρόβλημα την ανεπάρκεια (ή και έλλειψη) των χώρων και τού εξοπλισμού των σχολείων ή
τον δασκαλοκεντρικό τρόπο διδασκαλίας που απαιτεί ακινησία και πειθαρχία από τα παιδιά.
Αν τα παιδιά αγαπήσουν το σχολείο, τους αρέσει ο τρόπος με τον οποίο γίνεται
το μάθημα και γίνουν μία συνεκτική ομάδα με καλό κλίμα δε θα θέλουν να φύγουν από το σχολείο.
Το πρόγραμμα μπορεί να εφαρμοστεί με καλή πίστη και θέληση
και όλα τα προβλήματα θα ξεπεραστούν.
Ας αναλάβουμε κι εμείς τις ευθύνες μας και ας προσαρμόσουμε
τη διδασκαλία μας ώστε να μην κουράζουμε τόσο τα παιδιά.

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:30:48 »

Αποσυνδεδεμένος maraki28

  • Έμπειρο μέλος
  • ****
  • Μηνύματα: 631
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #4 στις: Σεπτέμβριος 06, 2010, 11:46:08 πμ »
συμφωνω απολυτα μαζι σου .
ο αρνητισμός μας να συμμετεχουμε σε κατι μας κανει να βλεπουμε μονο επιφανειακα τα θεματα .βεβαιως και μπορει ενα παιδι μικρης ηλικιας να μενει τοσες ωρες στο σχολειο,στο ολοημερο νηπιαγωγειο πως μενει?
το προβλημα εστιαζεται ακριβως σε αυτα:Θα δεχόμουν ως πρόβλημα την ανεπάρκεια (ή και έλλειψη) των χώρων και τού εξοπλισμού των σχολείων ή
τον δασκαλοκεντρικό τρόπο διδασκαλίας που απαιτεί ακινησία και πειθαρχία από τα παιδιά.
περα απο καθε νεοτερισμο που εφαρμοζει ο εκαστοτε υπουργός παιδεια ς θα επρεπε  καποιος να μεριμνησει να γινουν τα σχολεια μας ενας ευχαριστος και δημιουργικος τοπος για τα παιδια .
μαρακι

Αποσυνδεδεμένος Proteas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
  • Love is the drug!
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #5 στις: Σεπτέμβριος 06, 2010, 02:00:10 μμ »
μα λογω των ολοημερων δεν διοριζονται ολοι οι δασκαλοι? αν δε γινουν κι αυτα πως θα προσληφθουν οι χιλιαδες αυτοι που ειναι στους πινακες?

Aπ' αυτή την πλευρά , εχεις δίκιο , αλλά νομίζω πως δεν πρεπει να κοιτάμε μονο το δικό μας καλό αλλά και τι ειναι καλύτερο για τους μαθητές!

Αποσυνδεδεμένος Proteas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
  • Love is the drug!
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #6 στις: Σεπτέμβριος 06, 2010, 02:18:38 μμ »
Τα ιδιωτικά σχολεία ειναι ιδιωτικές επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να βγάλουν χρήματα και κάνουν ό,τι μπορούν να εντυπωσιασουν τους γονείς-πελάτες! Δε νομίζω ότι πρεπει να τα εχουμε ως παράδειγμα. Εχω δουλέψει σε ιδιωτικά σχολεία και ξέρω τη νοοτροπία των ιδιοκτητών τους!
Το ολοημερο όπως λειτουργει ως τώρα ειναι πολύ πιο χαλαρό σε ρυθμούς και απαιτήσεις , οπότε δεν τιθεται θέμα συγκρισης! Επίσης ήταν προαιρετικό , ενώ τώρα όλα τα παιδια ειναι αναγκασμένα να κάτσουν ως τις 2! Μην ξεχνάμε ότι όσο καλή θεληση και να 'χουμε , τα παιδιά (ιδιως τα μικρότερα) εχουν περιορισμένες ικανότητες προσοχής και συγκέντρωσης!!! Εχοντας δουλέψει 7ωρα σε ιδιωτικά γνωριζω ότι την 7η ωρα τα παιδια (και με το δικιο τους!) εχουν πια μπαφιάσει και δεν εχουν όρεξη ούτε καν να ζωγραφίσουν ή ν' ακούσουν ενα παραμύθι! Και σ'αυτό συμφωνούν και οσοι συναδελφοι ρώτησα κι εχουν δουλέψει 7ωρα!
Όσον αφορά τις υποδομές , αφου όλοι ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν γιατι συμφωνούμε με νεες αλλαγές στα σχολεία; Λογικά δε θα πρεπε να φτιαχτούν πρώτα  οι κατάλληλες υποδομές κι έπειτα να περασουμε σε αλλαγές;;;;;


Αποσυνδεδεμένος Proteas

  • Προχωρημένο μέλος
  • **
  • Μηνύματα: 113
  • Φύλο: Άντρας
  • Love is the drug!
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #7 στις: Οκτώβριος 16, 2010, 01:03:13 μμ »
Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος, 21/10

16/10/2010 - 08:50

 

Α΄ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

E-mail: asillogosathinon@gmail.com, Ζωγράφου

 

 Αρ. Πρ. : 21

Αθήνα 13/10/2010

 

Προς :

Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λεκανοπεδίου Αττικής

 

 

 

Θέμα :Σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. Αττικής για τα 800 ολοήμερα σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος (Πέμπτη 21 Οκτώβρη, 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε.)

Συναδέλφισες, συνάδελφοι

Η μέχρι τώρα εμπειρία από τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος» δυστυχώς επιβεβαώνει τους χειρότερους φόβους μας :

-            Στα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος η τσάντα δεν μένει στο σχολείο – αντίθετα, επιστρέφει ακόμα πιο βαριά στο σπίτι. Η ανάγκη για κατ’ οίκον εργασία παραμένει (αφού οι διδακτικοί στόχοι και τα βιβλία δεν αλλάζουν), μόνο που αυτή αρχίζει πολύ πιο αργά και επιτελείται από πολύ πιο κουρασμένα παιδιά. Ιδιαίτερα οι γονείς των μικρών τάξεων, διαμαρτύρονται για την ανώφελη ταλαιπωρία των παιδιών τους που γυρνούν στο σπίτι κατάκοπα χωρίς δυνάμεις για να προετοιμαστούν για την επόμενη ημέρα.

-            Τα Σχολεία ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος υιοθετούν εξοντωτικούς ρυθμούς για τη μάθηση. Η έβδομη ώρα – ιδιαίτερα σε καθημερινή βάση σε όλες τις τάξεις – αποδεικνύεται παιδαγωγικά ανώφελη και υπονομεύει και τις υπόλοιπες.  Επιπλέον, οι μεγάλες αδυναμίες στην υλικοτεχνική υποδομή μετατρέπουν την επέκταση του υποχρεωτικού ωραρίου σε ανυπέρβλητη δοκιμασία για τα περισσότερα παιδιά.

-            Η διαμόρφωση του προγράμματος στη βάση 11 ξεχωριστών διδακτικών αντικειμένων για τις δύο πρώτες τάξεις, 13 για τις δύο μεσαίες και 15 για τις δύο τελευταίες δεν βοηθά τα παιδιά να ελέγξουν και να συνειδητοποιήσουν τη γνώση που τους προσφέρεται.  Η διδασκαλία των αγγλικών από την πρώτη τάξη, χωρίς διδακτικό υλικό, χωρίς σχέδιο και στόχους, πριν ακόμη τα παιδιά συνειδητοποιήσουν  τα Ελληνικά και τους μηχανισμούς της γραφής, δημιουργεί προβλήματα ακόμη και στη διδασκαλία της Ελληνικής. Η ξεχωριστή διδασκαλία του μαθήματος των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν  βοηθά στην κατάκτηση από τους μαθητές των δυνατοτήτων του εργαλείου. Κανένα εργαλείο δεν είναι αυτοσκοπός. Αν το σχολείο δεν το εντάξει σε κάποιο χρήσιμο για τη δράση τους σκοπό, τότε αυτό θα συνεχίσει να εξυπηρετεί τους μαθητές ως παιχνιδομηχανή. Ταυτόχρονα, η εισαγωγή της πληροφορικής από την Α΄ Δημοτικού στα σχολεία του Συλλόγου μας χωρίς να υπάρχει καμιά υποδομή (πλήρης έλλειψη εργαστηρίων πληροφορικής) οδηγεί σε τραγελαφικές καταστάσεις.

-            Η εναλλαγή  5 και 6 εκπαιδευτικών σε μία τάξη υπονομεύει την αναγκαία οικειότητα και εμπιστοσύνη μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή και δημιουργεί χαοτικές καταστάσεις και ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία του σχολείου. Η κάλυψη των αναγκών για ειδικότητες με περιπλανόμενους και μεταφερόμενους εκπαιδευτικούς, υπονομεύει τη συνοχή της σχολικής μονάδας και διαλύει τους απαραίτητους δεσμούς συνοχής της σχολικής κοινότητητας. Οι εκπαιδευτικοί έρχονται αντιμέτωποι με μια σειρά πρωτοφανή προβλήματα που αφορούν τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, τα κυλιόμενα και ευέλικτα ωράρια, την αναζήτηση του χρόνου για την ενημέρωση των γονέων.

Ένα νέο μοντέλο σχολείου αναδύεται μέσα από τη συγκρότηση και την αναμενόμενη επέκταση των 800 ολοήμερων. Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, εντατικοποιεί τους ρυθμούς μάθησης χωρίς κανένα σεβασμό στην παιδικότητα, διαλύει κάθε ιστό συλλογικότητας, αφαιρεί κάθε περιθώριο αυτονομίας και ελέγχου της σχολικής καθημερινότητας από τον εκπαιδευτικό.

Το εκπαιδευτικό κίνημα πρέπει να οργανώσει τη δράση του απέναντι σε μια τέτοια προοπτική, να οργανώσει αγωνιστικές πρωτοβουλίες, να ενημερώσει τους γονείς και να συγκροτήσει κοινό μέτωπο, να αρθρώσει στόχους και διεκδικήσεις για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει.

Σε αυτή την κατεύθυνση και σε συνέχεια των πρωτοβουλιών συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε. της προηγούμενης σχολικής χρονιάς για το θέμα των 800 ολοήμερων, καλούμε σε σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων Π.Ε., την Πέμπτη 21 Οκτώβρη, στις 7 μ.μ., στα γραφεία της Δ.Ο.Ε. Για να συζητήσουμε, να ανταλλάξουμε θέσεις και προτάσεις και να διαμορφώσουμε από κοινού, ένα αγωνιστικό πρόγραμμα για το επόμενο διάστημα για το ζήτημα των 800 ολοήμερων.

 
Για το Δ.Σ.
 

Αποσυνδεδεμένος kofia

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 232
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #8 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 12:20:49 πμ »
Πάντως, από προσωπική εμπειρία ενός μήνα, την 7η ώρα τα παιδιά  της 1ης τάξης μου ζητάνε τουαλέτα και νερό συνέχεια..το ζητάνε τόσο έντονα που μου καταστρέφουν το μάθημα (από τα 20, κάθε 2-3 λεπτά τα 4 με 5 παιδιά θέλουν τουαλέτα..).Πλέον τους πάω τουαλέτα όλους μαζί πριν ξεκινήσουμε τις ασκήσεις-παιχνίδια (φυσική αγωγή) διότι διαφορετικά με διακόπτουν τόσες φορές που καταντάει αηδία..
Και όσον αφορά την συγκέντρωση και την προσοχή τους.....δεν καταφέρνω να φέρω εις πέρας ούτε τις μισές δραστηριότητες του ημερήσιου μαθήματος...και να μην αναφερθώ στην έντονη προσπάθεια που κάνω και στην ενέργεια που ξοδεύω για να τα κάνω να με προσέξουν, αφού πλέον κοιτάνε τα δέντρα, την αυλή, τα πουλιά, τους γονείς που περιμένουν απέξω (πρόβλημα και αυτό), και άλλα πολλά,.,,

Συγγνώμη αλλά αυτό μόνο μάθημα δεν το ονομάζεις....

Καλό το αναμορφωμένο ωράριο στη θεωρία αλλά εγώ για να βγάλω την χρονιά μάλλον θα πρέπει να ρίξω την ποιότητα του μαθήματός μου.
Οι δύο τελευταίες ώρες είναι ακατάλληλες για το μάθημα της φυσικής αγωγής σε μικρές τάξεις αλλά κανείς δεν φαίνεται να το αντιλαμβάνεται.

Και στο κάτω κάτω και ενέργεια σπαταλάς, και γυρίζεις σπίτι εξουθενωμένος και τα παιδιά επωφελούνται κατά το ήμισυ καθώς δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε σύνθετες δραστηριότητες που το ίδιο το αναλυτικό πρόγραμμα σε καθοδηγεί να ακολουθήσεις...

Παλαβά πράγματα, σαφώς αντιπαιδαγωγικά :P

Αποσυνδεδεμένος panos2

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 2465
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #9 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 12:45:06 πμ »
Εγώ βλέπω την κορούλα μου (Β' Δημοτιού) σχετικά ευχαριστημένη και ενθουσιασμένη με τα νέα μαθήματα του προγράμματος. Δεν ξέρω, μπορεί να είναι η εξαίρεση...

Αφελής απορία: Που ξεβολεύονται οι δάσκαλοι που διδάσκουν σ' αυτά τα 800 σχολεία;; ???

Αποσυνδεδεμένος change73

  • Πλήρες μέλος
  • ***
  • Μηνύματα: 462
  • Mπορώ,παρακαλώ, να έχω κι εγώ το λόγο;
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #10 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 12:59:11 πμ »
και μένα ο γιος μου μια χαρά γυρνάει και έχει γίνει και πιο fit με τις τέσσερις ώρες γυμναστική την εβδομάδα (τετάρτη δημοτικού).Αν γυρνούσε σπίτι πιο νωρίς το πιθανότερο θα ήταν να έπαιζε περισσότερο play station!Aν εξαιρέσουμε την προπαγάνδα εναντιον του προγράμματος που ασκεί η δασκάλα...(από την οποία όμως γενικά είμαι πολύ ευχαριστημένη,οφείλω να ομολογήσω...)
"Ζεις μόνο μια φορά-αλλά αν το κάνεις σωστά,μια φορά είναι αρκετή."  Joe E.Lewis

Αποσυνδεδεμένος gpapage

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1313
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #11 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 01:53:47 πμ »

Αφελής απορία: Που ξεβολεύονται οι δάσκαλοι που διδάσκουν σ' αυτά τα 800 σχολεία;; ???


Καθόλου αφελής...

1. Το ωράριο κάποιων δασκάλων έχει αλλάξει λίγο, καθώς αντί να σχολάνε στις 1:15 τώρα τελειώνουν στις 2.
2. Είναι πιο βολικό να είναι τα παιδάκια συνεχώς υπό την επίβλεψη του δασκάλου μέσα σε μια τάξη, παρά να γυρίζουν σε εργαστήρια πληροφορικής ή σε άλλες αίθουσες και να κινδυνεύουν να τραυματιστούν. Χρειάζεται απλά λίγη καλή θέληση και συνεργασία δασκάλων και καθηγητών ειδικοτήτων για να γίνονται με ασφάλεια οι μετακινήσεις.
3. Ένα τμήμα που κάνει πχ πρώτη ώρα με το δάσκαλο, 2η ώρα αγγλικά, 3η ώρα με το δάσκαλο, 4η ώρα πληροφορική προφανώς δυσκολεύει τους δασκάλους στο να έχουν κάποια ροή στο μάθημά τους. Πχ δεν μπορούν να διακόψουν ένα ημιτελές μάθημα και να το συνεχίσουν 2 ώρες μετά. Θα πρέπει να ακολουθήσουν αυστηρό πρόγραμμα διδασκαλίας που μέχρι πριν δεν ήταν υποχρεωμένοι να το κάνουν.
4. Τα παιδάκια κάθε φορά που έχουν πχ πληροφορική την προηγούμενη ώρα έχουν το μυαλό τους εκεί και την επόμενη δυσκολεύονται να συγκεντρωθούν στο μάθημα. Το ίδιο ίσχυε τόσα χρόνια και για τη γυμναστική βέβαια αλλά οι νέες ειδικότητες διογκώνουν το πρόβλημα. Αυτό είναι λογικό να υπάρχει, αλλά γίνεται για το καλό των μαθητών. Καλύτερα να είναι σε συνεχή δραστηριότητα, παρά να τους έχουμε κοιμισμένους ή να βαριούνται στην τάξη.
5. Θα ήταν προτιμότερο σύμφωνα με κάποιους δασκάλους να διδάσκουν οι ίδιοι την πληροφορική. Θεωρούν οτι αυτός ήταν ο λόγος της επιμόρφωσης σε προϊόντα της Microsoft που έκαναν τα προηγούμενα χρόνια. Άλλο αν το μάθημα της πληροφορικής δεν είναι ακριβώς αυτό που νομίζουν. Κατά τη γνώμη μου ελάχιστοι έχουν τις γνώσεις να διδάξουν πληροφορική. Άλλο να χρησιμοποιήσεις τον υπολογιστή με ένα λογισμικό μαθηματικών για να μάθουν μαθηματικά και άλλο να μάθουν να δημιουργούν κάτι στον υπολογιστή και να κατανοούν τη λειτουργία και τη χρησιμότητά του.
6. Γιατί να μπαίνουν άλλες ειδικότητες στα χωράφια τους; Ποιος σου λέει οτι σε 4-5 χρόνια δεν θα φέρουν μαθηματικούς για τα μαθηματικά, φυσικούς για τη φυσική και φιλολόγους για τη γλώσσα. Οι συνδικαλιστές των δασκάλων θέλουν νέες προσλήψεις δασκάλων και όχι άλλων ειδικοτήτων. Όπως και οι άλλοι συνδικαλιστικοί φορείς ζητάνε προσλήψεις για τις ειδικότητές τους.
7. Οι υποδομές όντως είναι απαράδεκτες στα περισσότερα σχολεία. Όπως και τα βιβλία που δεν υπάρχουν για κάποιες ειδικότητες. Αυτό δεν είναι τόσο πρόβλημα των δασκάλων, αλλά κυρίως αυτών που διδάσκουν ειδικότητες.

Αυτά και άλλα πολλά τα λένε οι ίδιοι οι δάσκαλοι με τους οποίους έχω συζητήσει. Όντως τα προβλήματα είναι πολλά, αλλά με λίγη καλή θέληση αντιμετωπίζονται. Η αλλαγή είναι μεγάλη για να προσαρμοστούν άμεσα όλοι στο νέο πρόγραμμα, αλλά ας δείξουμε τουλάχιστον στο ξεκίνημα κάποια κατανόηση για μερικά προβλήματα που προκύπτουν. Τουλάχιστον να προσπαθήσουμε να μην υπονομεύουμε τη δουλειά κάποιων ανθρώπων που καταβάλουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να ανταπεξελθουν στα παραπάνω προβλήματα! Θεωρώ απαράδεκτο απο οποιονδήποτε δάσκαλο ή καθηγητή να μιλάει απαξιωτικά σε γονείς ή μαθητές για τη δουλειά κάποιου συναδέλφου, ειδικά όταν είναι αντιμέτωπος με τόσα προβλήματα... Γιατί αν οι δάσκαλοι έχουν να αντιμετωπίσουν τα παραπάνω 6-7 προβλήματα σκεφτείτε πόσα επιπλέον έχουμε να αντιμετωπίσουμε εμείς των ειδικοτήτων!!!

Αποσυνδεδεμένος Χριστίνα

  • Moderator
  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 1569
  • Φύλο: Γυναίκα
  • ΠΕ19
    • Προφίλ
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #12 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 09:13:49 πμ »
Τα ιδιωτικά σχολεία ειναι ιδιωτικές επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να βγάλουν χρήματα και κάνουν ό,τι μπορούν να εντυπωσιασουν τους γονείς-πελάτες! Δε νομίζω ότι πρεπει να τα εχουμε ως παράδειγμα. Εχω δουλέψει σε ιδιωτικά σχολεία και ξέρω τη νοοτροπία των ιδιοκτητών τους!
Το ολοημερο όπως λειτουργει ως τώρα ειναι πολύ πιο χαλαρό σε ρυθμούς και απαιτήσεις , οπότε δεν τιθεται θέμα συγκρισης! Επίσης ήταν προαιρετικό , ενώ τώρα όλα τα παιδια ειναι αναγκασμένα να κάτσουν ως τις 2! Μην ξεχνάμε ότι όσο καλή θεληση και να 'χουμε , τα παιδιά (ιδιως τα μικρότερα) εχουν περιορισμένες ικανότητες προσοχής και συγκέντρωσης!!! Εχοντας δουλέψει 7ωρα σε ιδιωτικά γνωριζω ότι την 7η ωρα τα παιδια (και με το δικιο τους!) εχουν πια μπαφιάσει και δεν εχουν όρεξη ούτε καν να ζωγραφίσουν ή ν' ακούσουν ενα παραμύθι! Και σ'αυτό συμφωνούν και οσοι συναδελφοι ρώτησα κι εχουν δουλέψει 7ωρα!
Όσον αφορά τις υποδομές , αφου όλοι ξέρουμε ότι δεν υπάρχουν γιατι συμφωνούμε με νεες αλλαγές στα σχολεία; Λογικά δε θα πρεπε να φτιαχτούν πρώτα  οι κατάλληλες υποδομές κι έπειτα να περασουμε σε αλλαγές;;;;;



Συνάδερφε να σου πω και εγώ την άποψη μου απο την μεριά μου....

θεωρώ άδικο μέσα σε ένα μήνα λειτουργίας να έχετε τόσο απόλυτη άποψη για την αποτυχία των 800 ολοήμερων σχολείων. Πράγματι υπάρχουν προβλήματα όπως σε κάθε τι που ξεκινά για πρώτη φορά, όμως δεν θα πρέπει να παρουσιάζουμε τα πράγματα μονόπλευρα. Υπάρχουν περιοχές στην Αθήνα όπως θα γνωρίζεις που το παλιό ολοήμερο είχε πάρα πολύ μεγάλο αριθμό παιδιών. Έχω δουλέψει σε τέτοιο σχολείο και το μεγαλυτερο ποσοστό της τάξης καθόταν μέχρι 4:15. Με εντυπωσιάζει το γεγονός πως τότε δεν είχε προβληματιστεί κανείς για την πίεση που ασκείται στα παιδια. Δεν είχε προβληματιστεί ΚΑΝΕΝΑΣ δάσκαλος, ούτε αντιμετώπιζε πρόβλημα στο τρόπο λειτουργίας. Και όχι μόνο σε ένα αλλά και σε πολλά σχολεία που ξέρω. Και ερχόμαστε στην διαφορά του τότε με τώρα: αυτό που διέφερε ήταν το ωράριο των δασκάλων του πρωινού και η δομή του προγράμματος. Άρα μήπως μας ενοχλέι λιγάκι αυτό;

Υπάρχει συνάδερφος δάσκαλος στο σχολείο με ιδιαίτερα προβληματικό τμήμα. Εδω και 1 εβδομάδα διαλαλεί οτι το πρόβλημα ξεκινά απο τις ειδικότητες που ξεσηκώνουν τα παιδιά (Πληροφορική, Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή), χωρίς να τον προβληματίσει το γεγονός οτι είναι το μοναδικό τμήμα με το οποίο έχουν όλοι προβλημα και ίσως αυτός κάνει κάτι λάθος. Μήπως λοιπόν ορισμένοι βρίσκουν ευκαιρία να καλύψουν την δική τους ανεπάρκεια, φορτώνοντας τα βάρη αλλού;

Όσο για την υποδομή....θα συμφωνήσω μαζί σου. Απο την άλλη όμως στο σχολείο μου δεν υπάρχει ξεχωριστή αίθουσα μουσικής, σίτισης και εργαστήριο για πειράματα. Άρα αντί να προσπαθήσουμε να τα βολέψουμε...δεν θα πρεπε να τρώνε τα παιδιά, να κάνουν μουσική και το μάθημα της φυσικής θα έπρεπε να καταργηθεί στο σχολείο αυτό. Μην αναφερθώ σε τμήματα που δεν έχουν κανονική αίθουσα διδασκαλίας (κάνουν μάθημα πχ στο εργαστήριο Πληροφορικής), τα οποία θα πρεπε να καταργηθούν απο το σχολείο και να πάνε τα παιδιά σε άλλο.

Πραγματικά δεν υπάρχει διάθεση πιστεύω απο κανέναν να έρχεται σε αντιπαράθεση. Στόχος μου ήταν όχι να κατηγορήσω τους δασκάλους σε καμία περίπτωση (έχω πολλούς και καλούς συναδέρφους / φίλους δασκάλους και τους εκτιμώ ιδιαίτερα), αλλά να δείξω με πόσο λάθος οπτική γωνία τα βλέπετε. Και τελικά σκεφτείτε αυτό που λέει ο συνάδερφος gpapage. Δίνουμε τα πάντα απο τότε που μας καλέσανε...μην μας μηδενίζετε έτσι..
 

mixalis

  • Επισκέπτης
Απ: ΟΧΙ στα 800 ολοήμερα!!!
« Απάντηση #13 στις: Οκτώβριος 17, 2010, 09:46:33 πμ »
Ρε παιδια τι συζητάμε τωρα,τρεις συνελεύσης κάναμε ως τώρα και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πόσα εφτάωρα έχουνε!!!!!!Γι'αυτό αφήστε τα πολλά λόγια.Και στην τελική δουλεύουμε στην επιχειρησή του πατέρα σας και δεν το ξέραμε?

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 887
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 422
Σύνολο: 422

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.099 δευτερόλεπτα. 35 ερωτήματα.