*

Αποστολέας Θέμα: Γενναίες αλλαγές ζητά ο Γ. Μπαμπινιώτης  (Αναγνώστηκε 639 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Γενναίες αλλαγές ζητά ο Γ. Μπαμπινιώτης
« στις: Αύγουστος 07, 2009, 10:35:10 πμ »
Η επόμενη συνεδρίαση του ΣΠΔΕ έχει οριστεί για τις 2 Σεπτεμβρίου αλλά, όπως όλα δείχνουν, ο δρόμος για τη σύγκλιση θα είναι μακρύς

Στην τελική φάση εισέρχεται από τον Σεπτέμβριο ο διάλογος για τις αλλαγές στην Παιδεία, με το αρμόδιο Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) να εισέρχεται στα βασικά θέματα της ατζέντας: τη δομή του Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η επόμενη συνεδρίαση του ΣΠΔΕ έχει οριστεί για τις 2 Σεπτεμβρίου αλλά, όπως όλα δείχνουν, ο δρόμος για να υπάρξει σύγκλιση απόψεων στα θέματα αυτά θα είναι μακρύς. Μεταξύ των θέσεων που υποστηρίζουν από τη μία το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και από την άλλη ο πρόεδρος του ΣΠΔΕ, Γεώργιος Μπαμπινιώτης, υπάρχει σημαντική απόκλιση και έτσι ενδέχεται το τελικό πόρισμα να περιλαμβάνει εναλλακτικές προτάσεις.

Ειδικότερα, για το ζήτημα της δομής του Λυκείου το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προτείνει να αναζητηθεί μια μέση λύση που να λαμβάνει υπόψη τον στόχο για αναβάθμιση του ρόλου του Λυκείου, αλλά και την ανάγκη των μαθητών να προετοιμαστούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Ετσι, για την Α΄ τάξη Λυκείου προτείνεται η ύπαρξη ομάδας υποχρεωτικών μαθημάτων γενικής παιδείας και υποχρεωτικών μαθημάτων επιλογής, ενώ από τη Β΄ Λυκείου οι μαθητές θα εισέρχονται σε κατευθύνσεις παράλληλα με τα μαθήματα γενικής παιδείας.

Εισαγωγή σε ΑΕΙ
Σε ό, τι αφορά το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο απορρίπτει τη λογική των συνεχών εξετάσεων και προτείνει τον εξορθολογισμό του υπάρχοντος συστήματος με μείωση των κατευθύνσεων που μπορούν να επιλέξουν οι μαθητές από τρεις σε δύο (ανθρωπιστικές επιστήμες και θετικές επιστήμες).

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Γιώργος Μπαμπινιώτης, ζητεί γενναίες αλλαγές, με στόχο ένα Λύκειο που θα είναι πλήρως απεξαρτημένο από κύκλους σπουδών και θα παρέχει γενική παιδεία. Αναφορικά με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο κ. Μπαμπινιώτης έχει επισημάνει πως μακροπρόθεσμος στόχος είναι η κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων και η ελεύθερη πρόσβαση των αποφοίτων λυκείου στα Πανεπιστήμια με βάση τον βαθμό του απολυτηρίου τους.

Μέχρι να γίνει εφικτό αυτό, όμως, προτείνονται εναλλακτικές προτάσεις. Μεταξύ αυτών, είναι να συνυπολογίζεται η βαθμολογία των μαθητών σε όλες τις τάξεις του Λυκείου και να συμψηφίζεται ο βαθμός του Λυκείου με τις εξετάσεις για την εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ.

Επίσης, εξετάζεται το ενδεχόμενο οι μαθητές να δίνουν εξετάσεις σε έναν εθνικό εξεταστικό κέντρο έως και 4 φορές τον χρόνο και να βελτιώνουν τις βαθμολογίες τους μέχρι να επιτύχουν την εισαγωγή τους στη Σχολή που επιθυμούν.

http://www.alfavita.gr/typos/t7_8_9_1000.php
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

Αποσυνδεδεμένος PDE ads

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 4006
  • Λατρεύω την εκπαίδευση
    • Προφίλ
    • E-mail
    • Προσωπικό μήνυμα (Εκτός σύνδεσης)
Απ: Γενναίες αλλαγές ζητά ο Γ. Μπαμπινιώτης
« Δημοσιεύτηκε: Σήμερα στις 03:25:50 »

Αποσυνδεδεμένος bikini

  • Ιστορικό μέλος
  • *****
  • Μηνύματα: 3028
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Έχε ελπίδα... ΠΕ02
    • Προφίλ
Απ: Γενναίες αλλαγές ζητά ο Γ. Μπαμπινιώτης
« Απάντηση #1 στις: Αύγουστος 07, 2009, 10:36:20 πμ »
Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο διαφοροποιείται από τις θέσεις Μπαμπινιώτη για τις εξετάσεις

Με διαφορετικές προτάσεις θα καθίσουν από τον Σεπτέμβριο στο τραπέζι του διαλόγου το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ) κ. Γεώργιος Μπαμπινιώτης.

Η διαφοροποίηση στις θέσεις, μάλιστα, αφορά το πιο δύσκολο κομμάτι του διαλόγου: τη δομή του λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. «Η βασική μέριμνά μας είναι να δοθεί βάρος στα ποιοτικά στοιχεία του εκπαιδευτικού έργου στο γυμνάσιο και το λύκειο. Δεν κατανοώ, όμως, γιατί πρέπει να βρούμε κάτι συνταρακτικό. Δεν θα ανακαλύψουμε την πυρίτιδα» ανέφερε χθες στην «Κ» ο πρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου κ. Σωτήρης Γκλαβάς, δίνοντας το στίγμα των προθέσεων του Π.Ι.

Ειδικότερα, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προτείνει να αναζητηθεί μία μέση λύση, που να λαμβάνει υπόψη τον στόχο για αναβάθμιση του ρόλου του λυκείου αλλά και την ανάγκη των μαθητών να προετοιμασθούν για τις πανελλαδικές εξετάσεις. «Πώς μπορούμε να ζητήσουμε από τον μαθητή της Β΄ λυκείου να μη δώσει βάρος στα μαθήματα που θα εξετασθεί για τις εξετάσεις;» λέει ο κ. Γκλαβάς, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να μην υπάρχει ανταγωνισμός (και ό,τι αυτός συνεπάγεται) μεταξύ των υποψηφίων όσο ο αριθμός των θέσεων στα ΑΕΙ θα είναι συγκεκριμένος, χωρίς ελεύθερη πρόσβαση.

Ειδικότερα, οι θέσεις του Π.Ι. σε σχέση με τις προτάσεις του κ. Μπαμπινιώτη είναι οι ακόλουθες:

l Για το ζήτημα της δομής του λυκείου, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο τονίζει ότι το λύκειο πρέπει να ανακτήσει τον ουσιαστικό του ρόλο στη μέση εκπαίδευση. Τώρα είναι μία «εξεταστική πύλη προς τα ΑΕΙ», καθώς οι μαθητές αδιαφορούν για τα περισσότερα μαθήματα του λυκείου και ενδιαφέρονται μόνο για εκείνα των πανελλαδικών εξετάσεων. «Πρέπει να αναζητήσουμε τρόπους ώστε να ενισχυθεί ο ρόλος του λυκείου, χωρίς να αγνοούμε όμως ότι ο μαθητής πρέπει να προετοιμασθεί για τις πανελλαδικές» λέει ο κ. Γκλαβάς. Ετσι, για την Α΄ λυκείου προτείνεται η ύπαρξη ομάδας υποχρεωτικών μαθημάτων Γενικής Παιδείας και υποχρεωτικών μαθημάτων επιλογής, ενώ από τη Β΄ λυκείου οι μαθητές θα εισέρχονται σε κατευθύνσεις παράλληλα με τα μαθήματα Γενικής Παιδείας.

l Βέβαια, η αναβάθμιση του λυκείου εξαρτάται άμεσα από το νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων που θα επιλεγεί. Το Ινστιτούτο απορρίπτει τη λογική των συνεχών εξετάσεων που θα προκαλέσουν άγχος στους μαθητές και τους γονείς, οι οποίοι -λόγω των εξετάσεων- θα συνεχίσουν με την ίδια ένταση να προστρέχουν στα φροντιστήρια. Αντίθετα, το Π.Ι. επιλέγει έναν εξορθολογισμό του υπάρχοντος συστήματος και προτείνει τη μείωση του αριθμού των κατευθύνσεων που μπορούν να επιλέξουν οι μαθητές από τρεις σε δύο (η πρώτη για τις ανθρωπιστικές επιστήμες και η δεύτερη για τις θετικές επιστήμες). Αντίθετα, έως τώρα ο κ. Μπαμπινιώτης απορρίπτει την πρόταση για ύπαρξη κατευθύνσεων εντός του λυκείου, ζητώντας άρδην αλλαγές (και όχι βελτίωση του υπάρχοντος συστήματος), με στόχο ένα λύκειο πλήρως απεξαρτημένο από κύκλους σπουδών.

Οι θέσεις αυτές καταδεικνύουν ότι μπορεί έως τώρα η σύγκλιση για θέματα όπως η επιμόρφωση και η αξιολόγηση εκπαιδευτικών να επετεύχθη εύκολα εντός του ΣΠΔΕ, αλλά όσον αφορά τα βασικά θέματα της ατζέντας, θα απαιτηθούν σημαντικές υποχωρήσεις. Η πρώτη συνεδρίαση του ΣΠΔΕ έχει ορισθεί για τις 2 Σεπτεμβρίου. Σε αυτή θα αποφασισθούν οι τελευταίες λεπτομέρειες για το σύστημα αξιολόγησης καθώς και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ενώ στη συνέχεια το Συμβούλιο θα ασχοληθεί με τα δυσκολότερα θέματα της ατζέντας. Η τελική πρόταση-πόρισμα προς το υπουργείο Παιδείας αναμένεται περί τα τέλη Οκτωβρίου.

http://www.alfavita.gr/typos/t7_8_9_1006.php
Δεν ανέχομαι πια να περιτριγυρίζομαι από

1) "μαλθακούς"
2) ξερόλες
3) ανθρώπους που κοιτάζουν τους άλλους αφ' υψηλού ._

 

Pde.gr, © 2005 - 2024

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32750
  • Τελευταία: wwwwww
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1177498
  • Σύνολο θεμάτων: 19400
  • Σε σύνδεση σήμερα: 887
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αύγουστος 21, 2024, 05:10:38 μμ)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 0
Επισκέπτες: 376
Σύνολο: 376

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.071 δευτερόλεπτα. 34 ερωτήματα.