Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.

Μηνύματα - Dwrina

Σελίδες: 123 ... 144
1
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Δεκεμβρίου 01, 2024, 07:37:24 pm »

Σε ποια σελίδα στο βιβλίο του καθηγητή το αναφέρει;

 Το ψηφιακό βοήθημα γράφει "στη μετατροπή από πλάγιο σε ευθύ λόγο δεν είναι απαραίτητη η μετατροπή των αντωνυμιών του γ΄προσώπου ille, is σε hic, iste (σύμφωνα με το σχολικό εγχειρίδιο Λατινικά (Βιβλίο του Καθηγητή)", αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν το βρίσκω στο βιβλίο του καθηγητή, τώρα που κοίταξα, μετά την ερώτησή σου για συγκεκριμένη σελίδα.


2
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Δεκεμβρίου 01, 2024, 07:08:14 pm »

Ευχαριστώ πολύ, apri!

3
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Νοεμβρίου 30, 2024, 12:01:10 pm »
Η παθητική περιφραστική συζυγία απαντά σε υποτακτική σε κύριες προτάσεις, δηλαδή σε προτρεπτική υποτακτική; Έδωσα για τροπή σε παθητική περιφραστική συζυγία το amemus patriam και το pareamus senatui, αλλά τελικά δεν ξέρω αν στέκει. 

4
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Νοεμβρίου 30, 2024, 11:56:17 am »

Στη μετατροπή από πλάγιο σε ευθύ λόγο δεν είναι απαραίτητη η μετατροπή των αντωνυμιών του γ΄προσώπου ille, is σε hic, iste. Ισχύει;

 Το γράφει το βιβλίο του καθηγητή.

5
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Νοεμβρίου 23, 2024, 05:02:38 pm »

Με το "ζω" δεν είναι τόσο απαραίτητο να συμπληρώσεις κάτι. Μπορεί να θες να πληροφορήσεις απλά ότι κάποιος είναι εν ζωή.

Δεν ξέρω…  Ορισμένες τροπικές μετοχές (εννοώ από αυτές που θεωρούνται επιρρηματικές, όχι όπως με το διάγω, που αναγνωρίζονται ως κατηγορηματικές) δεν μου φαίνονται προαιρετικά στοιχεία, όπως μια χρονική ή αιτιολογική μετοχή, π.χ. Ἀλκιβιάδης δὲ βουλόμενος μετὰ τῶν στρατιωτῶν ἀποπλεῖν οἴκαδε, ἀνήχθη εὐθὺς ἐπὶ Σάμου: το νόημα της πρότασης Ἁλκιβιάδης ἀνήχθη εὐθὺς ἐπὶ Σάμου δεν αλλάζει ούτε στο ελάχιστο είτε υπάρχει η μετοχή είτε όχι. Αλλά άλλο να πληροφορείς τον ακροατή ότι κάποιοι βρίσκονται εν ζωή  και άλλο ότι ζουν ληστεύοντας.

6
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Νοεμβρίου 22, 2024, 07:12:03 pm »


Επομένως,  στο πάντα τὸν χρόνον ἀλώμενος διάγει θα μεταφράσω «όλον τον χρόνο περνάει τη ζωή του περιπλανώμενος / ζει περιπλανώμενος», αλλά θα χαρακτηρίσω τη μετοχή κατηγορηματική.



Αυτό δεν αναιρεί ότι λειτουργεί ως συμπλήρωμα στο ρήμα, γιατί είναι απαραίτητο συστατικό για να συμπληρωθεί το νόημα (όπως και το τροπικό επίρρημα στο "λέγει ὧδε" που ήταν παραλλαγή του "λέγει τάδε"). Δηλαδή, δεν είναι η κλασική τροπική μετοχή που λειτουργεί ως προαιρετικό συστατικό μιας πρότασης.

Ναι, αλλά γιατί μόνο με το διάγω (και με άλλα ρήματα σύνθετα με το διά) η μετοχή θεωρείται συμπληρωματική – κατηγορηματική, αλλά όχι με το ζῶ; Στο  εἰσὶ δέ τινες τῶν Χαλδαίων οἳ λῃζόμενοι ζῶσι, όπου η μετοχή δίνεται ως καθαρά επιρρηματική τροπική, το λῃζόμενοι  δεν είναι απαραίτητο για να συμπληρωθεί το νόημα;

Αλλά και στο οἱ βάρβαροι ἀπῆλθον οὐδὲν ἀποκρινάμενοι δεν είναι απαραίτητη η μετοχή;

7
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Νοεμβρίου 22, 2024, 05:29:27 pm »
Μια μετοχή με το διάγω είναι πάντοτε κατηγορηματική ή μόνο όταν το διάγω έχει τη σημασία «συνεχώς»; Στο LSJ η σημασία continue δίνεται μόνο στο d.  Όταν όμως το ρήμα ταιριάζει να μεταφραστεί με την πρώτη σημασία που δίνεται στο LSJ  pass,  spend, η μετοχή είναι πάλι κατηγορηματική ή μήπως είναι τροπική; Γιατί στο ἀλλὰ πάντα τὸν χρόνον, ἐξ ὅσου ἠσέβησεν, ἀλώμενος διάγει, όπου ήδη υπάρχει το πάντα τὸν χρόνον, και επομένως δεν μπορώ να μεταφράσω το ρήμα με το «συνεχώς» (όπως στη σημασία d),  αλλά με το «περνάει τη ζωή του», η μετοχή μπορεί να είναι κατηγορηματική;

Πριν από κάποια χρόνια είχα ρωτήσει για μια άλλη περίπτωση με το διάγω, το μαχόμενος ἀναγκάζοιτο διάγειν τὸν βίον, αλλά εκείνο που με προβλημάτιζε τότε, είναι αν γίνεται να έχουμε και αντικείμενο και κατηγορηματική μετοχή, και μου είπατε ότι το τὸν βίον δεν εμποδίζει τη θεώρηση της μετοχής ως κατηγορηματικής. Τότε όμως μάλλον δεν είχα δει τις σημασίες του LSJ, γιατί τώρα που τις είδα, αυτό που με προβληματίζει είναι αν μια μετοχή με το διάγω είναι κατηγορηματική, ακόμη και αν το ρήμα δεν έχει τη σημασία d του LSJ continue.

8
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Νοεμβρίου 10, 2024, 09:04:41 pm »

Σας ευχαριστώ πολύ!

9
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Νοεμβρίου 08, 2024, 06:20:34 pm »

ἀλλὰ μὴν ὅτι νῦν Ἀριστογείτων τοῖς μὲν τῆς ἐνδείξεως δικαίοις ἅπασιν ἑάλωκεν  ἕτερος δ΄ οὐδὲ εἷς ἔστιν ἀνεκτὸς αὐτῷ λόγος,  περὶ τούτων ῥᾴδιον διδάξαι.: το περί τούτων ανακεφαλαιώνει το περιεχόμενο της ειδικής, όπως αν είχαμε ταῦτα αντί για τον εμπρόθετο; Έτσι όμως όπως είναι τώρα,  μπορούμε να χαρακτηρίσουμε την ειδική αντικείμενο στο διδάξαι;

10
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Οκτωβρίου 25, 2024, 11:25:41 pm »

Στο Meruisse vero stipendia ... virtutis fuit  το fuit είναι απρόσωπο, γιατί έχει υποκείμενο απαρέμφατο; Στα Αρχαία όμως σε ανάλογη περίπτωση θα είχαμε έναρθρο απαρέμφατο και προσωπικό ἐστί, σωστά;

 Υπάρχει άλλη περίπτωση στην οποία το sum χρησιμοποιείται ως απρόσωπο (όπως το ἔστι = είναι δυνατόν); 

Στους περιφραστικούς τύπους  με μετοχή + sum η μετοχή είναι κατηγορηματική σε θέση κατηγορουμένου,  όπως στις περιφράσεις της αρχαίας Ελληνικής;

11
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Οκτωβρίου 25, 2024, 11:25:41 pm »

Στο Meruisse vero stipendia ... virtutis fuit  το fuit είναι απρόσωπο, γιατί έχει υποκείμενο απαρέμφατο; Στα Αρχαία όμως σε ανάλογη περίπτωση θα είχαμε έναρθρο απαρέμφατο και προσωπικό ἐστί, σωστά;

 Υπάρχει άλλη περίπτωση στην οποία το sum χρησιμοποιείται ως απρόσωπο (όπως το ἔστι = είναι δυνατόν); 

Στους περιφραστικούς τύπους  με μετοχή + sum η μετοχή είναι κατηγορηματική σε θέση κατηγορουμένου,  όπως στις περιφράσεις της αρχαίας Ελληνικής;

12
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Οκτωβρίου 24, 2024, 01:12:53 pm »

Ευχαριστώ! 

Για το scio η  apri είχε γράψει ότι σχηματίζει προστακτική μόνο στον μέλλοντα (την οποία όμως λέμε στους μαθητές να γράφουν και όταν ζητείται προστατική ενεστώτα).

Ισχύει το ίδιο και στη παθητική φωνή; Δηλαδή, δεν υπάρχει προστακτική scire - scimini και χρησιμοποιείται στη θέση της η προστακτική μέλλοντα; 

13
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Λατινικά Γ' Λυκείου
« στις: Οκτωβρίου 23, 2024, 12:07:58 pm »
 
Μπορώ να τρέψω σε παθητική σύνταξη το tu hominen investiga με γ΄ ενικό προστακτικής μέλλοντα ή τέτοιες συντάξεις δεν τρέπονται με κανέναν τρόπο σε παθητικές;

14
Φιλολογικά μαθήματα / Απ: Αρχαία Ελληνικά: Σύνταξη
« στις: Οκτωβρίου 07, 2024, 12:20:58 pm »


Το ἀλλως τε καὶ εκτός από αιτιολογική μετοχή συνάπτεται και με υποθετική και χρονική (όπως βλέπω σε ένα Συντακτικό); 


Στο τιμωρεῖσθαι ὑπὲρ τῆς Ἑλλάδος ο εμπρόθετος δηλώνει το προς χάριν - υπεράσπιση  ή αιτία ή ίσως σκοπό (= για το καλό της Ελλάδος, όπως το μεταφράζει ο Αναγνωστόπουλος στο Λεξικό του);

Σελίδες: 123 ... 144

Pde.gr, © 2005 - 2025

Το pde σε αριθμούς

Στατιστικά

μέλη
  • Σύνολο μελών: 32795
  • Τελευταία: definitio
Στατιστικά
  • Σύνολο μηνυμάτων: 1178966
  • Σύνολο θεμάτων: 19423
  • Σε σύνδεση σήμερα: 424
  • Σε σύνδεση έως τώρα: 2144
  • (Αυγούστου 21, 2024, 05:10:38 pm)
Συνδεδεμένοι χρήστες
Μέλη: 1
Επισκέπτες: 315
Σύνολο: 316

Πληροφορίες

Το PDE φιλοξενείται στη NetDynamics

Όροι χρήσης | Προφίλ | Προσωπικά δεδομένα | Υποστηρίξτε μας

Επικοινωνία >

Powered by SMF 2.0 RC4 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC
TinyPortal 1.0 RC1 | © 2005-2010 BlocWeb

Δημιουργία σελίδας σε 0.078 δευτερόλεπτα. 31 ερωτήματα.