1
Φροντιστήρια / Φροντιστήριο&προβλημα στην τάξη
« στις: Δεκέμβριος 02, 2009, 11:45:35 πμ »
Καλημέρα! Ανοιγω αυτό το θέμα με αφορμή κάτι που μου συνέβη εχθές, γιατί φαντάζομαι ότι λιγο πολύ και εσείς ίσως έχετε βρεθεί σε ανάλογη κατάσταση και θα ήθελα τη γνώμη σας.
Η κατάσταση έχει ως εξής:
Β λυκείου αλγεβρα- γεωμετρία σε φροντιστήριο, 6 μαθητές που διαβάζουν απο καθόλου εως λίγο, απο τους οποίους οι 3 μετριοι εως καλοί, οι άλλοι 3 αστα να πάνε. Τα πράγματα στην τάξη κυλούν ομαλά πέρα από τον χαβαλε που γίνεται που και που σε νορμαλ πλαισια, η υλη οκ. Εξηγω- ξαναεξηγώ, λυνω τις ασκησεις, υπάρχει συμμετοχή από τους μαθητές, ρωτάω και ξαναρωτάω για απορίες, τις λύνω κοκ. Στο διαγώνισμα ήρθαν οι 4 και γράψαν γύρω στη βάση. Επαναλαμβάνω στην τάξη το κλιμα που εκλαμβάνω είναι τουλάχιστον θετικό.
Με πιανει εχθες ο υπεύθυνος και μου λεει ότι καποιοι γονεις τηλεφωνουν οτι υπαρχει προβλημα. Τον πιεζω να μου πει ποιοι και τελικα μαθαίνω ότι η μητέρα μιας μαθητριας του ειπε οτι δεν καταλαβαινει, οτι δεν λυνω τις αποριες (!) οτι με φοβουνται (!) οτι τσιριζω (!) και γενικα περιγραφει κατι το οποιο απλα δ ε ν υ π α ρ χ ε ι. Και λιγο πολύ μου λεει οτι η μητέρα, του εκανε νυξη για αλλαγη φροντιστηρίου και οτι τετοια περιπτωση δεν θα φυγει ο μαθητης (... αρα εγω θα την πληρώσω...) Μου λεει οσο μπορουσα σε καλυψα, πηρα το μερος σου, κοιταξε τι θα αλλαξεις να φτιαξεις το κλιμα, να βρεις τη χημεια με τους μαθητές!!!
Εχω μεινει παγωτό, κοντεψα να παθω εγκεφαλικό, έπεσα απο τα σύννεφα γιατι μου δείχνανε ότι πανε όλα καλά!
Ρε παιδια λυνω μια ασκηση (εννοείται με συμμετοχή τους) και λύνω απορίες γραμμή τη γραμμή. Τελειώνει η άσκηση και ρωτάω τουλάχιστον 5 φορές τι δεν κατάλαβαν και τα εξηγώ ξανά και ξανά μέχρι να καταλάβουν, γιατί βλέπω ότι το επίπεδο της τάξης είναι χαμηλό και θέλω να είμαι σίγουρη πριν πάω παρακάτω. Τι να κανω οταν κάθε φορά υπάρχει η ιδια ερώτηση που αφορά εναν τύπο;;; Ε κατσε μαθε τον τον ......μένο, σκέφτομαι!Και ξανά και ξανα, τα ίδια. Σας είπα, σπίτι δεν ανοιγουν βιβλίο!
Ολο το βραδυ δεν κοιμήθηκα, το σκεφτηκα, και τσουπ! μου ήρθε! Ειχα ζητήσει να μου επιστρέψουν τα διαγωνίσματα υπογεγραμμένα απο τους γονείς, και η συγκεκριμένη μαθήτρια είχε μείνει κάγκελο ήταν η μόνη που αντέδρασε έντονα. Μου περνάει απο το μυαλό ότι όλα όσα μετέφερε στην μανα ήταν απλά και μόνο για να δικαιολογηθεί για τον χαμηλό βαθμό του διαγωνίσματος!!!
Τι να κάνω τώρα; Πως να φτιαξω ενα κλιμα που φαίνεται θετικό? Λέω να κάνω μια συζήτηση, του τύπου τι σας αρέσει, τι δεν σας αρέσει στο μάθημα και λοιπά να δω τι μπορώ να φτιάξω. Κοντεύω να τρελλαθώ. Και το μόνο που μου λείπει τώρα είναι να μου πει αυτός δεν σε χρειαζομαι αλλο πανε σπίτι σου...
Θα ήθελα τα φώτα σας! Πείτε μου τη γνωμη σας, δωστε καμια συμβουλή και αν σας συνέβη ποτέ κατι παρόμοιο, πως το χειριστήκατε???
Η κατάσταση έχει ως εξής:
Β λυκείου αλγεβρα- γεωμετρία σε φροντιστήριο, 6 μαθητές που διαβάζουν απο καθόλου εως λίγο, απο τους οποίους οι 3 μετριοι εως καλοί, οι άλλοι 3 αστα να πάνε. Τα πράγματα στην τάξη κυλούν ομαλά πέρα από τον χαβαλε που γίνεται που και που σε νορμαλ πλαισια, η υλη οκ. Εξηγω- ξαναεξηγώ, λυνω τις ασκησεις, υπάρχει συμμετοχή από τους μαθητές, ρωτάω και ξαναρωτάω για απορίες, τις λύνω κοκ. Στο διαγώνισμα ήρθαν οι 4 και γράψαν γύρω στη βάση. Επαναλαμβάνω στην τάξη το κλιμα που εκλαμβάνω είναι τουλάχιστον θετικό.
Με πιανει εχθες ο υπεύθυνος και μου λεει ότι καποιοι γονεις τηλεφωνουν οτι υπαρχει προβλημα. Τον πιεζω να μου πει ποιοι και τελικα μαθαίνω ότι η μητέρα μιας μαθητριας του ειπε οτι δεν καταλαβαινει, οτι δεν λυνω τις αποριες (!) οτι με φοβουνται (!) οτι τσιριζω (!) και γενικα περιγραφει κατι το οποιο απλα δ ε ν υ π α ρ χ ε ι. Και λιγο πολύ μου λεει οτι η μητέρα, του εκανε νυξη για αλλαγη φροντιστηρίου και οτι τετοια περιπτωση δεν θα φυγει ο μαθητης (... αρα εγω θα την πληρώσω...) Μου λεει οσο μπορουσα σε καλυψα, πηρα το μερος σου, κοιταξε τι θα αλλαξεις να φτιαξεις το κλιμα, να βρεις τη χημεια με τους μαθητές!!!
Εχω μεινει παγωτό, κοντεψα να παθω εγκεφαλικό, έπεσα απο τα σύννεφα γιατι μου δείχνανε ότι πανε όλα καλά!
Ρε παιδια λυνω μια ασκηση (εννοείται με συμμετοχή τους) και λύνω απορίες γραμμή τη γραμμή. Τελειώνει η άσκηση και ρωτάω τουλάχιστον 5 φορές τι δεν κατάλαβαν και τα εξηγώ ξανά και ξανά μέχρι να καταλάβουν, γιατί βλέπω ότι το επίπεδο της τάξης είναι χαμηλό και θέλω να είμαι σίγουρη πριν πάω παρακάτω. Τι να κανω οταν κάθε φορά υπάρχει η ιδια ερώτηση που αφορά εναν τύπο;;; Ε κατσε μαθε τον τον ......μένο, σκέφτομαι!Και ξανά και ξανα, τα ίδια. Σας είπα, σπίτι δεν ανοιγουν βιβλίο!
Ολο το βραδυ δεν κοιμήθηκα, το σκεφτηκα, και τσουπ! μου ήρθε! Ειχα ζητήσει να μου επιστρέψουν τα διαγωνίσματα υπογεγραμμένα απο τους γονείς, και η συγκεκριμένη μαθήτρια είχε μείνει κάγκελο ήταν η μόνη που αντέδρασε έντονα. Μου περνάει απο το μυαλό ότι όλα όσα μετέφερε στην μανα ήταν απλά και μόνο για να δικαιολογηθεί για τον χαμηλό βαθμό του διαγωνίσματος!!!
Τι να κάνω τώρα; Πως να φτιαξω ενα κλιμα που φαίνεται θετικό? Λέω να κάνω μια συζήτηση, του τύπου τι σας αρέσει, τι δεν σας αρέσει στο μάθημα και λοιπά να δω τι μπορώ να φτιάξω. Κοντεύω να τρελλαθώ. Και το μόνο που μου λείπει τώρα είναι να μου πει αυτός δεν σε χρειαζομαι αλλο πανε σπίτι σου...
Θα ήθελα τα φώτα σας! Πείτε μου τη γνωμη σας, δωστε καμια συμβουλή και αν σας συνέβη ποτέ κατι παρόμοιο, πως το χειριστήκατε???