Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

Αδιόριστοι Εκπαιδευτικοί => Πίνακες αναπληρωτών - Εξετάσεις ΑΣΕΠ => Κλάδος ΠΕ86 Πληροφορικής => Μήνυμα ξεκίνησε από: fma145 στις Σεπτεμβρίου 15, 2021, 07:40:04 pm

Τίτλος: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: fma145 στις Σεπτεμβρίου 15, 2021, 07:40:04 pm
Καλησπέρα σας. Στο δημοτικό σχολείο που εργάζομαι μου ανέθεσαν 2 ώρες ΕΔ για την Γ' και Δ' δημοτικού. Μέχρι αύριο πρέπει να στείλουμε έναν πρόχειρο σκελετό με τις προτάσεις μας στην Διεύθυνση του σχολείου. Υπάρχουν κάποια προτεινόμενα θέματα με τα οποία θα μπορούσαμε να ασχοληθούμε στην Ρομποτική/Stem; Την επιμόρφωση του Ιεπ τώρα θα την παρακολουθήσω, οπότε δεν γνωρίζω πολλά.
Ευχαριστώ.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: erietta στις Σεπτεμβρίου 15, 2021, 08:43:03 pm
Αρχικά να σου πω ότι εμείς έχουμε ενημερωθεί από τις συμβούλους μας (Δευτεροβάθμια) ότι πρέπει να γίνει σύλλογος ειδικά γι' αυτό το θέμα, πρακτικό και να σταλεί στη Διεύθυνση ως τις 30.9. Σχετικά με το Stem και τη Ρομποτική, σαφώς αφού δεν ξέρουμε τα θέματα δεν θα κάνουμε ρομποτική. Μπορείς όμως να εφαρμόσεις τη μεθοδολογία του πώς λύνουμε ένα πρόβλημα (αυτό είναι, μας είπαν, η λογική του Stem). Μήπως να ψάξεις στη βιβλιοθήκη του ΙΕΠ και να βρεις κάτι; Μας είπαν ακόμη ότι οι δραστηριότητες πρέπει να είναι του ημίωρου και υλοποιούνται σε 6 διδακτικές ώρες η καθεμιά.
http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs/1007-dimiourgo-kainotomo-epixeiro (http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs/1007-dimiourgo-kainotomo-epixeiro)

Δες αυτά, π.χ. διάλεξε το πιο απλό και στείλτο. Αμάν πια, μας έπρηξαν.
Επιμόρφωσέ με, Υπουργείο μου, δωρεάν στη Ρομποτική, και μετά να κάνω και ρομποτική η φιλόλογος!!!!
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: harac στις Σεπτεμβρίου 15, 2021, 09:12:46 pm
Το έχουμε γράψει και αλλού. Αντί να ενσωματώσουν τις θεματικές σε προϋπάρχοντα μαθήματα (πχ η ρομποτική θα κόλλαγε μια χαρά στην πληροφορική, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί και το εργαστήριο πληροφορικής) μας βάζουν να κάνουμε αντικείμενα που δεν γνωρίζουμε και μία απλή επιμόρφωση δεν αρκεί να καλύψει. Όση καλή θέληση και αν έχουμε και να προσπαθήσουμε να δούμε το κάθε θέμα διαθεματικά, στην πράξη είναι αλλιώς από τη θεωρία, εκτός αν έχουμε κάνει μεταπτυχιακό στη θεματική :D. Το τι θα κάνει λοιπόν ο καθένας, θα είναι όχι εκείνο που θα γράψει στον σούπερ ντούπερ προγραμματισμό για να στείλει στον σύμβουλο και στο ΙΕΠ, αλλά ότι καλύτερο μπορεί, ανάλογα με τις υποδομές και δυνατότητες που προσφέρει το σχολείο του. 
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: erietta στις Σεπτεμβρίου 15, 2021, 09:19:13 pm
harac, αυτές ακριβώς οι ενστάσεις έχουν διατυπωθεί κι από εμάς, και ειδικά το θέμα της ρομποτικής είναι πολύ σοβαρό. Δηλαδή ζητάμε από τον φιλόλογο να κάνει και ρομποτική; Ζητάμε από τον μουσικό να κάνει σεξουαλική διαπαιδαγώγηση αντί του βιολόγου; Υπάρχει κάπου βιβλιογραφία στην οποία στηρίζεται όλο αυτό; Δηλαδή γίνεται σε κάποια χώρα με επιτυχία; Το όλο θέμα κινδυνεύει να εξελιχθεί σε φιάσκο.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: harac στις Σεπτεμβρίου 15, 2021, 09:29:27 pm
Θα πετύχει,  μόνο στην περίπτωση όπου οι εκπαιδευτικοί που θα το κάνουν, έχουν δύο διαφορετικές ειδικότητες ή μεταπτυχιακό.
Ο λόγος που το έκαναν δεν είναι παιδαγωγικός, αλλά  για να δώσουν ώρες στο γυμνάσιο σε καλλιτεχνικούς, μουσικούς, κοινωνιολόγους κλπ που τους αφαίρεσαν άδικα τις ώρες των μαθημάτων της ειδικότητάς τους από το ΓΕΛ. Το επόμενο βήμα είναι να βαφτίσουν τα μαθήματά τους δεξιότητες, να τα δίνουν ως αναθέσεις και στις υπόλοιπες ειδικότητες και να σβήσουν και άλλες οργανικές από τον χάρτη...
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: erietta στις Σεπτεμβρίου 15, 2021, 10:11:52 pm
harac, έλα όμως που στο Γυμνάσιο οι μουσικοί, καλλιτεχνικών δεν θέλουν την α΄ ανάθεση και προτιμούν τη συμπλήρωση. Συμβαίνει κι αυτό. Κι αν ο γυμναστής συμπληρώνει, δεν μπορείς να τον υποχρεώσεις. Μα και αν κάποιος προσφέρεται να το πάρει ως β΄ ανάθεση, δεν τον αφήνουν.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: harac στις Σεπτεμβρίου 15, 2021, 11:27:28 pm
erietta,
τι εννοείς; Μήπως, θέλεις να πεις ότι θα προτιμούσαν να πάρουν τα Ε.Δ., (που τα έχουν ως α' ανάθεση) από το  μάθημα ειδικότητας; Δεν νομίζω ότι τους ενθουσιάζει η ιδέα. Ακόμα και σε περίπτωση που το επιθυμούν, πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο, δηλαδή  πχ ο μουσικός/καλλιτεχνικός κλπ αντί για μουσική/καλλιτεχνικά κλπ, να αφήσει κάποιες ώρες ειδικότητας ακάλυπτες στο σχολείο του και  να ζητήσει να κάνει Ε.Δ για συμπλήρωση ωραρίου;
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: erietta στις Σεπτεμβρίου 16, 2021, 12:52:56 am
Όχι, εννοώ ότι οι μουσικοί, καλλιτεχνικών, κλπ. προτιμούν να πάνε συμπληρώσουν με το μάθημά τους σε άλλα σχολεία, παρά να πάρουν εργαστήρια. Ποιο ΠΥΣΔΕ όμως θα το δεχτεί αυτό; Εκτός αν έχει γίνει δεκτό και καλό θα ήταν να το ξέρουμε. Επίσης αν εγώ για τους δικούς μου λόγους προσφερθώ να πάρω εργαστήρια, δε θα το εγκρίνουν από την Δευτεροβάθμια.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: harac στις Σεπτεμβρίου 16, 2021, 06:52:17 am
erietta,
Οκ. τώρα κατάλαβα τι εννοείς. Το να θέλει ο εκπαιδευτικός να συμπληρώσει πρώτα το μάθημα της ειδικότητάς του σε άλλα σχολεία από το να κάνει τα Ε.Δ. στο δικό του με αποτέλεσμα να μένουν τα άλλα σχολεία χωρίς καλλιτεχνικά,  μουσική, κλπ, το βρίσκω απόλυτα λογικό και έτσι θα έπρεπε να γίνεται. Το σωστότερο είναι πρώτα να διδάσκουμε το αντικείμενό μας στα σχολεία και ναι, μετά αν περισσεύουν ώρες, τότε να κάνουμε κάτι ευρύτερο.
Εκεί ταιριάζει και εκείνο που έγραψα πριν, δηλαδή ότι θέλουν να καταργήσουν κάποια διακριτά αντικείμενα, όπως καλλιτεχνικά και μουσική και  να τα εντάξουν στα Ε.Δ., στο βωμό της διαθεματικότητας (στις 4 Cs περιλαμβάνεται και η δημιουργικότητα, εκεί θα το κολλήσουν), που θα τα παίρνει ο κάθε περισσευούμενος, ακόμα και με ένα σεμινάριο.  Αν μπορούσαν να καταργήσουν κάποιες ειδικότητες από τη
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: erietta στις Σεπτεμβρίου 16, 2021, 08:52:39 am
Καταλαβαίνω. Ειδικά για την Γ΄ Γυμνασίου προηγούνται λέει όσοι έχουν μεταπτυχιακό ή επιμόρφωση στον ΣΕΠ έναντι όλων των άλλων. Σε μας δεν έγινε δεκτό να πάρουν φιλόλογοι.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: run στις Οκτωβρίου 18, 2021, 07:10:43 pm
Αν δεν θέλεις να τα πάρεις για να συμπληρώσεις ως β αναθεση γίνεται;
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: Lasid στις Οκτωβρίου 18, 2021, 07:44:08 pm
Αν δεν θέλεις να τα πάρεις για να συμπληρώσεις ως β αναθεση γίνεται;
Αν όσοι έχουν α΄ ανάθεση τα εργαστήρια δεξιοτήτων είναι ήδη με συμπληρωμένο ωράριο, τότε θα τα πάρει κάποιος με β΄ ανάθεση. Παίζει ρόλο και που υπηρετείς. Αν είσαι σε ένα μικρό νησί και πρέπει να συμπληρώσεις ωράριο δεν έχεις επιλογή.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: run στις Οκτωβρίου 18, 2021, 08:01:47 pm
Ακόμη κι αν δεν έχεις κάνει την επιμόρφωση;
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: Lasid στις Οκτωβρίου 18, 2021, 08:06:07 pm
Ακόμη κι αν δεν έχεις κάνει την επιμόρφωση;
Στις αναθέσεις δεν αναφέρει πουθενά ότι αν δεν έχεις κάνει τη επιμόρφωση δεν θα πάρεις το μάθημα.
Κάποιος πρέπει να το κάνει κι αυτό. Αν τηρηθεί η σειρά των αναθέσεων σε ένα σχολείο και έρθει η σειρά σου, πώς θα πεις όχι;
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: harac στις Οκτωβρίου 18, 2021, 09:24:11 pm
Ναι, δεν έχει σημασία η επιμόρφωση. Αυτό που μετράει είναι η σειρά των αναθέσεων και από ποιόν λείπουν ώρες.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: blueswire στις Οκτωβρίου 19, 2021, 12:44:34 am
erietta,
Οκ. τώρα κατάλαβα τι εννοείς. Το να θέλει ο εκπαιδευτικός να συμπληρώσει πρώτα το μάθημα της ειδικότητάς του σε άλλα σχολεία από το να κάνει τα Ε.Δ. στο δικό του με αποτέλεσμα να μένουν τα άλλα σχολεία χωρίς καλλιτεχνικά,  μουσική, κλπ, το βρίσκω απόλυτα λογικό και έτσι θα έπρεπε να γίνεται. Το σωστότερο είναι πρώτα να διδάσκουμε το αντικείμενό μας στα σχολεία και ναι, μετά αν περισσεύουν ώρες, τότε να κάνουμε κάτι ευρύτερο.
Εκεί ταιριάζει και εκείνο που έγραψα πριν, δηλαδή ότι θέλουν να καταργήσουν κάποια διακριτά αντικείμενα, όπως καλλιτεχνικά και μουσική και  να τα εντάξουν στα Ε.Δ., στο βωμό της διαθεματικότητας (στις 4 Cs περιλαμβάνεται και η δημιουργικότητα, εκεί θα το κολλήσουν), που θα τα παίρνει ο κάθε περισσευούμενος, ακόμα και με ένα σεμινάριο.  Αν μπορούσαν να καταργήσουν κάποιες ειδικότητες από τη
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: anneta στις Οκτωβρίου 19, 2021, 12:41:22 pm
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: erietta στις Οκτωβρίου 19, 2021, 02:02:54 pm
"Χώνουν" εσένα για να γλιτώσει κάποιος άλλος; Έτσι μου φαίνεται!!!! Γιατί εσύ και όχι κάποιος άλλος;
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: harac στις Οκτωβρίου 19, 2021, 02:08:25 pm
anneta,
υποθέτω ότι εφόσον συμπληρώνεις κανονικά ωράριο και τα έχεις β' ανάθεση, μπορείς να τα αρνηθείς για το σχολείο συμπλήρωσης ωραρίου. Αν κάποιος γνωρίζει κάτι περισσότερο/συγκεκριμένο, ας το γράψει.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: Lasid στις Οκτωβρίου 19, 2021, 03:21:26 pm
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: anneta στις Οκτωβρίου 21, 2021, 10:52:58 pm
Σας ευχαριστώ παιδιά!

Έχω βαρεθεί κάθε χρόνο να απαιτώ τα αυτονόητα !

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας ......

Χώσιμο κανονικό......Σκέφτομαι να κάνω κάτι σαν ένσταση. Πραγματικά οποιαδήποτε πληροφορία συμβουλή, ευπρόσδεκτη.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: erietta στις Οκτωβρίου 21, 2021, 10:58:27 pm
Ο διευθυντής σου με ποια δικαιολογία σε έβαλε να κάνεις υπερωρίες που δεν θες;
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: jimys στις Σεπτεμβρίου 15, 2024, 06:40:32 pm
Σε γυμνάσιο θα μου δώσουν 2 ώρες εργαστήρια δεξιοτήτων (Δεν μου έχει ξανατύχει). Ψάχνω να βρω κάπου το ΦΕΚ με την υλή κλπ αλλά βρίσκω μόνο για την πρωτοβάθμια. Έχει κανείς εικόνα; κάποια συμβουλή; Μάλλον θα έχω Α γυμνασίου
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: Lasid στις Σεπτεμβρίου 15, 2024, 06:53:12 pm
Σε γυμνάσιο θα μου δώσουν 2 ώρες εργαστήρια δεξιοτήτων (Δεν μου έχει ξανατύχει). Ψάχνω να βρω κάπου το ΦΕΚ με την υλή κλπ αλλά βρίσκω μόνο για την πρωτοβάθμια. Έχει κανείς εικόνα; κάποια συμβουλή; Μάλλον θα έχω Α γυμνασίου

Εδώ υπάρχει πλατφόρμα του ΙΕΠ με την ύλη και τις οδηγίες για όλα τα θέματα που μπορείς να διδάξεις.
Διαλέγεις όποιο θεωρείς καταλληλότερο, από αυτά που γράφουν ότι είναι για την Α Γυμνασίου.
Πρέπει να διδάξεις ένα θέμα από κάθε μια από τις 4 θεματικές ενότητες.

https://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: harac στις Σεπτεμβρίου 15, 2024, 07:59:44 pm
Σε γυμνάσιο θα μου δώσουν 2 ώρες εργαστήρια δεξιοτήτων (Δεν μου έχει ξανατύχει). Ψάχνω να βρω κάπου το ΦΕΚ με την υλή κλπ αλλά βρίσκω μόνο για την πρωτοβάθμια. Έχει κανείς εικόνα; κάποια συμβουλή; Μάλλον θα έχω Α γυμνασίου

Για να διευκολυνθείς, προσπάθησε να προσαρμόσεις τα ΕΔ με αντικείμενα σχετικά με την ειδικότητά σου. Μπορεί να αυτοσχεδιάσεις με αντικείμενα που γνωρίζεις και έχεις διδάξει, αλλά και να συνεργαστείς και με άλλες ειδικότητες, που θα μπορούσες ακόμα και να καλέσεις κάποια  φορά και στο μάθημά σου. Για παράδειγμα στη ρομποτική συνεργασία με πληροφορικό, στις δεξιότητες ζωής με κοινωνιολόγο, στο ζώ καλύτερα-ευ ζειν με γυμναστή κλπ.
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: jimys στις Σεπτεμβρίου 15, 2024, 09:25:03 pm
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις συνάδελφοι!! Άρα επαφίεται σε μένα η διαχείριση του υλικού απ' ότι καταλαβαίνω.. τηρώντας τις θεματικές ενότητες που ανήκει η α Γυμνασίου.. Διαβάζω για το πορτοφόλιο.. έχει παραδοτέα στο τέλος της χρονιάς ; Πρέπει να κρατήσω όλο το υλικό που χρησιμοποίησα;
Τίτλος: Απ: Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Αποστολή από: harac στις Σεπτεμβρίου 15, 2024, 11:31:04 pm
Ναι, σε βοηθά να έχεις κάπου συγκεντρωμένες τις εργασίες των μαθητών, καθώς κάποιες μπορεί να είναι ομαδικές, αλλά  πρέπει να  βάλεις ατομικό βαθμό σε κάθε μαθητή, όπως γίνεται και με όλα τα άλλα μαθήματα. Φυσικά, στο τέλος της χρονιάς τις επιστρέφεις στα παιδιά.